-86 syntyneitä odottajia

  • Viestiketjun aloittaja mypa86
  • Ensimmäinen viesti
mypa86
mulla tosiaan 10 viikko menossa ja ensimmäistä odotan..onko täällä muita jotka samanikäisiä ja oottavat esikoista..

Hyvin menny alkuaika, mutta hirveen paha olo tulee jos ei syö aina välillä, muutaman tunnin välein täytyy jotain syödä... mites teillä! ?kertokaa omasta tilasta...
 
AnQ
Onhan täällä ainakin yksi, viikoilla 8+5 nyt menossa. Maanantaina olis ensimmäinen neuvola, jännittää ihan kauhesti, kun ei tiedä yhtään onko tuolla mikä meininki. Missään alku-ultrassa ei siis olla käyty.

Pahoinvointia välillä on, kun ei ole syönyt, pönttöä ei kuitenkaan ole tarvinnut halailla ollenkaan. Väsyttelee ja laiskottaa kyllä, eli aika helpolla olen selvinnyt :)


Onkos siullakin, mypa86, LA elokuussa?
 
mypa86
joop, kyllä vain elokuun puolessä välissä laskettu aika... reilu viikon päästä eka ultra. Sitten vasta näkee itekki et onko siellä muka elämää tuolla massussa.. Eka neuvolakäynnillä jutellaan vaan kaikkee. Ja otetaan pissa ja verikokeet...ihan helppo käynti se vielä...
mulla sama homma et laiskottaa ja väsyttää. Pissatulehuski tuli tähän väliin sitte. kuuluu alkuraskauteen ja jos muutenki tulee helposti. mulla on muutamia kertoja ollu täs ...mut jaksellaan!
 
AnQ
Eiiii, ei pissatulehdusta! Miulla se jostain syystä tykkää joka syksy jostain ilmaantua, ja oon sit ihan riekaleina. Se on vaan niin ÄÄÄ! :) No, jos sit hoen vaan, että "se on sen arvosta, se on sen arvosta.."

Uaah, tuntuu että tissit retkahtaa aina irti, kun vähän jotain liikahtaa. Muuten on tosi kiva, kun kerrankin on tissien kokoset pallukat tuossa, eikä entiset mitäänsanomattomat rusinat. Miulla on tissit, jeje!! :D (jotain hyvääkin, haha)

Eiköhän tässä hengissä selviä, varsinkin kun ajattelee kuinka hirveissa oloissa vois olla. Voisin valittaa ainakin miljoonasta asiasta, hermot taitaa olla vähän kireellä. Ärär. No, jos mie vaikka SÖISIN, ni saisin vähän helpotusta (nimim. elokuussa painan 200 kg).

Jesjes. Missäpäin suomenmaata siellä muuten ootellaan?
 
mypa86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 13:27 AnQ kirjoitti:
Eiiii, ei pissatulehdusta! Miulla se jostain syystä tykkää joka syksy jostain ilmaantua, ja oon sit ihan riekaleina. Se on vaan niin ÄÄÄ! :) No, jos sit hoen vaan, että "se on sen arvosta, se on sen arvosta.."

Uaah, tuntuu että tissit retkahtaa aina irti, kun vähän jotain liikahtaa. Muuten on tosi kiva, kun kerrankin on tissien kokoset pallukat tuossa, eikä entiset mitäänsanomattomat rusinat. Miulla on tissit, jeje!! :D (jotain hyvääkin, haha)

Eiköhän tässä hengissä selviä, varsinkin kun ajattelee kuinka hirveissa oloissa vois olla. Voisin valittaa ainakin miljoonasta asiasta, hermot taitaa olla vähän kireellä. Ärär. No, jos mie vaikka SÖISIN, ni saisin vähän helpotusta (nimim. elokuussa painan 200 kg).

Jesjes. Missäpäin suomenmaata siellä muuten ootellaan?

raumalla päin..oulusta oon kotosin, mutta tänne muutimme koulun perässä syksyllä... Mulla oli kyl tissit jo omasta takaa, ja kasvanu on sit entisestäänkin vielä...ei nyt viel sillee järkyt, mutta josaki vaihees ne rupsahtaa iha kunnol sitte, mut no se o vaa ulkonäköö :) ja vauvaa varten neki on luotu:) entäs, mistä päin ite oot?
 
AnQ
Täällä Lappeenrannassa asustellaan, koko ikä on täällä tullut hengattua eikä tarvetta ole mihinkään lähteä. Tuttu ja sopiva kaupunki meille :)

Oli nyt se ensimmäinen neuvolakäynti, olin tosi tarkkaan kuuntelevinani, mutta just tajusin että miulla ei ole hajuakaan miksi ja milloin miun pitää viedä pissanäyte terveyskeskukseen :kieh: No, näytteet otettiin ja muuta, vieläkään ei tietoa pikkuisen voinnista. Harkitsin jo yksityiselle menemistä, mutta taidan vaan oottaa. Pitäisi mennä poistamaan (no, poistattamaan, olisihan tuolla nuo tongit mutta... ;) viisaudenhammas, kohta varmaan mätänee kokonaan jos en mitään tuolle tee :x

Mielialat heittelee ihan hulluna, meinasin alkaa vollottamaan ukolle keskellä kaupunkia, kun kiinnitti vaan huomiota pariin tyttöön. Miehän otin siitä heti itteeni :whistle: Kröhöm. No, lepyin kun ukko pyyteli anteeksi (vaikka se ei nyt mitään tehnytkään :D). Hyi miuta, hih.

Voisin nyt kömpiä tuonne vällyjen väliin tutustumaan noihin lappusiin, jospa vähän jotain tietoakin nyt saisi. Kuulumisia odotellen! :)
 
mypa86
... se on tosiaan välillä semmosta, et mieli muuttuu hetkessä. Voisin tosin tuntea juuri samalla tavalla jos mieheni kattoisi muita typyjä... Ja sitä tosiaan voi itkeekki herkemmin. En tommoselle asialle oo aikasemmin itkenyt , mutta tiiä vaikka tässä hormonaalisessa tilassa alkaisinki... :) Kyl ne miehet o semmosia. Tajuis nyt olla vaa meitä lähellä jne... Kehua ku pyöristymme äitimäisemmiksi:)... Naisellisiahan meistä tulee vaan tämän myötä.

ootko kotona päivisin vai mitä hommailet? mä käyn koulua,tradenomiksi opiskelen, mutta en tiiä onko tuo mun juttu... Oikeestaan mua on aina kiinostanut sosiaali ja terveysala, et taian hakea uudestaan sinne. Oisi aikanaan pitänyt mennä vaan terkkaan eikä lukioon. Oisi nyt jo joku ammatti ja jatkas sit siitä vaik sairaanhoitajaksi tai joksiki muuksi. Mut näin nyt on. Ja syksy kuitenki menee sit vauvelin parissa. :) toivottavasti siis kaikki menee hyvin sinne asti ja näin... :)

mut tsemppiä arjen touhuihin! :)
 
AnQ
Mie kun olen antanut itelleni luvan syödä melkein mitä vaan, ni alkaa vähän niissä vaa'an lukemissa jo näkyä -> on ihan herkkiksenä nykyisen ja varsinkin tulevien vartalonmuutosten takia. Kyllä tää tästä, en vaan päästä miestä enää hellan ääreen; tekee tosi hyvää ruokaa, kun kaikissa on rasvaa, suolaa ja kermaa :D On nuo hormonit kyllä, ja eilenkin se oli vaan kun kutsu niitä kahta tyttöä "avaruustytöiksi". No, se huomioi ne liikaa, ja se oli miulta pois, haha :kieh:

Mie pakerran töitä niska limassa (seliseli, nytkin surffaillut netissä 2 tuntia), olipa taas kiva kävellä töihin -15 asteen pakkasessa. Brr, hyytää jo ajatuskin. Onneksi on lähinnä toimistotyötä, ni ei tarvitse hirveästi edes rasittaa itseään :)

Onneksi nyt ei olla mitään luuskia vielä, että onhan tässä aikaa vielä muuttaa mieltään koulujen ja ammattien suhteen montamonta kertaa :) Ja sinänsä, oma Äitikin luki itsensä Maisteriksi neljäkymppisenä jonkinlaisen muuntokoulutuksen kautta, että eipä tässä mitään hätää ole. Ei miutakaan varsinaisesti nämä hommat kiinnosta, mutta ei kyllä oikein mikään muukaan :D No, jospa sitten äippäloman jälkeen innostuisi vaikka opiskelusta taas, voisi tähdätä johonkin helppoon ja hyväpalkkaiseen toimeen. Paljonko siulla vielä tradenomin papereista puuttuu?

No, mie nyt voisin jotain vaikka yrittää saada aikaiseksi, ni pääsen vielä ihmisten aikoihin täältä pois. Tsemiä sinnekin! :flower:
 
hei ompas kiva huomata et täälä on muitaki esikoista oottavia kasikutosia, jee jee :)

Meilä on Mypa muuten varmaa suunnillee samoihi aikoihi laskettu aika: itelä alakaa nyt torstaina 11rv ja laskettu aika ois 16.8
Viime viikola oli eka neuvola-aika ja tännää ois tarkotus mennä ultraa, vitsit vähäse jännittää :) hih

Mie asustelen nyt tosijaa täälä Jyväskylässä ku muutin viime syksynä tänne yliopistoo opiskelemmaa. Alunperin mie oon tosin Lapin tyväriä, minkä murteestaki ehkis huomaa ;)

Muute on tää alkuraskaus sujunu iha hyvi, mut iha järkyttäviä mielialanvaihteluita ja oikee sääliks käy poikakaveria ku se joutu kestää miun raivoamista ja huutamista :ashamed: Itkettääki ihan pikkuasiakki ja saatan alakaa vollottaa tv-ohjelmalle tms :D

Pahoinvointia ja väsymystä on ollu, mut vaiks oksettaa nii onneks ei kumminkaa tuu oksennusta. (jes mitä juttuja miula on:D)

Mite muute tejän läheiset ja kaverit on suhtautunu tähä vauva-asiaa? Mie en oo uskaltanu vielä kertua ku parile kaverille +äitile ja avopuolisin vanhemmile. Jotenki vähä ujostuttaa ja jännittää kertua ku pelekään et tullee aika tylyjäki kommentteja tyylii "oot heittämäs tulevaisuutes hukkaa" tms.

Entä onko tejän masut alakanu jo kasvaa? ite oon tämmöne himoliikkuja (tosi poikkis hokee koko ajan et "TAASKO sinne aerobiccii tai lenkile pittää mennä,lepäisit välilä :LOL: ) ja tervyesintoilija nii oon yrittäny syyä tosi terveellisesti ja monipuolisesti,eikä oo tullu hirmusesti herkuteltua mut silti tuntuu et masu on jo kasvanu jonku verra :)
Paino ei tosin oo noussu ku vasta 0.7kg vaiks masu on oikiastikki kasvanu ja farkkujen vyötärö jo kiristää :LOL:


ois kiva jutskailla täälä tai vaiks mesesä ku miula ei oikiastaa kettää muuta odottaja/äitikavereita oo :)
mese on bobokatja@hotmail.com nii ja mie oon tosissaa ilona
 
AnQ

Moi Ilona, tervetuloa mukaan jutustelemaan! Mie muuten lisäsin siut meseen, että älä ihmettele jos joku tuntematon alkaa selittää jotain :D Joskus tuntuu että kaikilla kavereilla tuntuu olevan ykkösprioriteettinä jossain baarissa hengailu, että niistäkään ei kovin paljon tukea tähän hommaan ole :/ Eikä niitäkään jaksaisi vaivata asialla, mikä heille ei nyt sit ole ajankohtaista vielä.

Myö ollaan ukon kanssa varovasti alettu vasta kertoa, pari kaveria tietää + miun Äiti (sekin arvasi, en sitten kehannut käydä kieltämäänkään). Kaikki on ollut ihan että "wau, oon niin onnellinen tein puolesta", ja ite saanut vähän toppuutella että mikään ei nyt 100 % varmaan vielä ole, vaikka positiivisin mielin tässä koittaa eteenpäin painaa. Miutakin ne negatiiviset kommentit vähän vieläkin pelottaa, mutta veikkaisin ettei kukaan ainakaan tule päin naamaa mitään sanomaan (ainakin toivon niin, näillä oloilla varmaan murtuisi ihan täysin ;)).

Mie oon vaan tätä massaa onnistunut kasvattamaan, kun en oikeestaan oo katsonut yhtään mitä suuhuni pistän. Jos nyt koittaisi taas palata siihen normaaliin rytmiin, että tasapainosesti koittais liikuntaakin harrastaa ja karsia ne kaikki kaloripommit ruokavaliosta pois. Niin helposti tuo herkuttelu tuppaa jäämään päälle :D No, eipä tässä (onneksi) mikään valas vielä ole :)

No, mie taas jatkelen töitä, kuulumisiin!
 
mypa86
no meillä on kuule just samaan aikaan laskettu aika ILONA...:) et hyvä me! Mäkin voisin lisätä sut meseen niin tiedät sit...:) välillä voi rupatella siellä sit...

mulla ens viikol kans ultra, Kiva nähdä et onko siellä muka oikeesti jotain elämää... Sit se ei oiskaa alkanu kasvamaan ja ois tuulimuna tai..:( kauheeta. Mun vanhemmat eikä miehen vanhemmat tiedä tästä raskaudesta vielä mitään. Olen halunnut pitää salassa asiaa... sitte ku näkyy ja mennää käymään siellä päin ni ne saa ite huomata asian.:) Muutamat kaverit vaan tietää, ja samas tilantees oleviaki kamuja on mulla lähipiirissä, ni ihan kiva...Mäkin käyn jumppailemassa ja lenkillä ja sählyä pelaan torstaisin, et varmaan yhtä sporttinen oot mun kans ILONA....
:LOL:

mut juu ei siinä. pitää alkaa järkkäilemään kotia vähäsen. pltn asiaan. kirjotellaa aina välil kuulumisia...eipä tuota joka päivä uusia juttuja tule! :)
 
Heips taas,

käytii tosijaa poikkiksen kans keskiviikkona sielä ultras ja vitsit soli jännää :) Mie en ees aluks tajunnu et herrajumala tuola se mejän vauva on, ihmettelin vaa et mitä se neuvolatäti ja poikakaveri oikee hössöttää :D

Kaikki oli hyvin ja nyt sit sain mieki varmuuen et KYLLÄ sielä masusa JOTAKI on ja vielä varsin eloisa tapaus, joka oli kasvanu normaalisti ja sydän löi reippaasti ja sit se vauveliini innostu vielä heilumaa: siitä kai tullee joku sambatanssija/jalkapalloilija ku se heilutteli ja vispas sen käsiä ja jalakoja koko ajan ja koko pieni olento ei pysyny ollenkaa paikallaa. Tuski maltan oottaa sit ku potkut yms tuntuu jos se toho tahtii vispaa sielä masus :LOL: hahaha

Laskettu aika onki 13.8 ja raskaus oli pikkasen pitemmällä jo eli nyt on 11rv+4

nii ja mypa lissäile miut ihimees mesee, ois tosi kiva juttu :)
 
Heips!
Olen Turussa asuva -86 syntynyt, esikoistaan odottava! Ja niitähn kaipailtiin! Laskettuaika oli 31.1.2007 joten yliaikaiseksihan tuo meni!
Alkuraskaus meni mukavasti, hieman pahoinvointia oli, mutta sekin onneksi meni ohi nopeasti! Nyt loppu raskaudesta on vaivannut selkä- ym. säryt ihan urakalla!
 
may -86 harmaana
Heips!! :wave:

Täällä kans kasikutonen esikoista odotteleva onnellinen mamma. Rv tuli tänään täydet 10viikkoa kasaan. eilen oli eka ultra ja se oli aivan mahtavaa!! Siellä se Toukka kovasti kuiskutti ja potki. Pituutta oli "jo" 3cm. :) :D
Me kerrottiin eilen perheillemme ja läheiset kaverit myös tietää raskaudesta. Oli aivan ihanaa ku kaikki oli/ on niin hurjan onnellisia meijän puolesta. =) Tämmöstä siis meillä.:)

May-86 ja Toukka 10+
 
AnQ
Kivaa, lisää samanikäisiä odottajia pomppinut paikalle, jee!

Itellä täällä vaan jännitys tiivistyy, viikon päästä maanataina pitäisi olla ensimmäinen ultra, jännäkakat on ensi sunnuntaina varmaan pöksyissä. Muutenkin tää kuu on yhtä lääkärillä juoksua; hammaslääkäri, neuvolalääkäri, ortopedi.. aaargh. No, saanpahan asiat ainakin hoidettua pois alta, oon ihan yllättynyt omasta reippaudestani (kun joskus ne asiat ei vaan etene sitten millään.. :))

Onko muilla ollut vaivana ummetusta ja missä vaiheessa? Miulla nyt viikkoja 10+5 ja ihan hirvittävää, kun ei mitään irtoa. Ollut ihan jumissa paikat jo jonkin aikaa, pelottaa jo, että miten tässä vielä eteenpäin :/ Kaikki maholliset kotikonstit on kokeiltu, kohta pitää varmaan siirtyä ihan erikoisvalmisteisiin. Uffff.

Täälläkin alkaa jo lähipiiri tietämään uutiset, helpottelee kun ei tarvitse pitää sisällään isoa asiaa. Kaikki on ollut (tai ainakin esittäneet :)) onnellisia meidän puolesta, jipii. No, mie taas häviän viettämään rauhallista Lauantaita, potkin ukonkin kavereidensa kanssa juhlimaan, kun se aina tässä jaloissa pyörii :D

Iloista odotusta kaikille! :flower:
 
mypa

juu teretulemast keskusteluihin...ja voi sulla kohta on pienokainen jo siinä sylissä...ois itelläki nuin pitkäl jo :)
mä kävin tänään ultras ja 13 vk menossa...iloinen mieli tuli kun näki että siellä on oikeesti elämää ja sydän sykkiii... =) tuntuu et pakko aina välillä kattoa niitä kuvia mitä mukaan sain!! on se semmosta...
mut pakko mennä nukkumaan nyt ku aamul heräsin ultraan niin ajoissa!

mut kirjotellaan välillä! kerrohan sinä sit joka saat ihan just vauvan et miten kaikki meni ja kumpi tuli! :)
 
pääsiskö mukaan
Hei olen vm 86, mutta minulla on jo yksi lapsi ennenstään. Pääsisinkö silti "ketjuunne"? :saint: esikoinen syntynyt 10/05 nyt laskettuaika on 8/07 :hug:
esikoinen on poika, ja nyt oireet sen verran erilaiset et usjaltaisin tyttöä arvailla. asumme tampereella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 12:03 pääsiskö mukaan kirjoitti:
Hei olen vm 86, mutta minulla on jo yksi lapsi ennenstään. Pääsisinkö silti "ketjuunne"? :saint: esikoinen syntynyt 10/05 nyt laskettuaika on 8/07 :hug:
esikoinen on poika, ja nyt oireet sen verran erilaiset et usjaltaisin tyttöä arvailla. asumme tampereella.
jos ei päästä niin tehdään oma pino.. :D
 
AnQ
Kyllähän tänne mukaan pääsee, ei nyt puhettakaan mistään omasta pinosta ;) Huomenna ultra, jännittää ihan hitosti, iih. No, toivottavasti kaikki on kunnossa. Tulin vaan pikasesti huutelemaan, voisin vaikka painua päikkäreille. Eilen oli IHAN PAKKO käydä katsomassa Moonsorrow'ta, ja nyt sit väsyttää ihan hitosti. Vaikka kuinka koittais sitä tupakansavua vältellä, eipä siitä oikein mitään tule, jomotteli päätäkin ihan onnistuneesti. Ärh. Onneksi saan vähän nautintoa siitä, että hihittelen tuolle maailman krapulaisimmalle miehelle, joka täällä voivottelee :D

AnQ & pikkupuupio 11+6
 
pääsiskö mukaan
Heh kiva kuulla et muutkin kuin ekaa odottavat pääsevät mukaan :D Itsellä huomenna tasan 13 viikkoa ja ensimmäinen ultra =) Jännittää kovasti et onko pikkuisella kaikki hyvin, ja ennen kaikkea tieto onko vatsassa yksi vai kaksi :LOL: Jeb kirjoittelen huomenna miten meni :hug:
 
Chi
Iltoja! :p Yksi kasikutonen lisää...

Rv 14 ja risat menossa, täytyy sanoa että hieman hirvittää. Yli viikon on ollut nyt alavatsakipuja, aika koviakin. :/ Kättärillä eivät tee mitään, edes tutki, koska olen niin alkuvaiheessa! Kyllä ottaa päähän; jos viikkoja olisi n. 10 enemmän, sitten kuulemma pääsisin edes tutkittavaksi, mutta kun tässä vaiheessa keskenmenoriski on vielä mahdollinen, niin..! Eli minä en ole minkään arvoinen vielä tässä vaiheessa. :'( Onko kukaan muu kärsinyt näistä "liitoskivuista", johon on määrätty kauheat määrät Panadolia? :kieh:
 
pääsiskö mukaan
Ultrattu on nyt sitten ekaa kertaa :D Kaikki pikkuisella hyvin(vatsassa siis vain yksi) B) Raskausviikkoja kuitenkin lähemmäs 13 viikkojen sijaan 8+3. Eli laskettu aika siirtyi ja on nyt 21.9 :heart:
 

Yhteistyössä