-

hei
Ei juuri kasva.

Kastele, varsinkin jos ostit Ericoita etkä Callunoita. Ericat ei siedä yhtään kuivuutta, Callunat paremmin.

Kestävät talven yli, jos kastat siihen asti, kun tulee pakkaset. :)
 
pimpula
kastele kunnes pakkaset tulee. näin säilyvät hyvän näköisenä pidempään.

ei ne kasva enää. ne kestää yleensä talven yli silleen siedettävänä, ei niitä oteta pois talveksi. otat sitten keväällä.

muuten, calluna on kestävämpi suomen talvessa. ei varise eikä karise niin helposti.
 
Kyllä ne erikatkin (kanervat) kestävät talven yli ihan hyvin ja säilyttävät värinsä, varsinkin jos ovat sellaisessa paikassa mihin ei sada paljon lunta niiden päälle. Kastele tosiaan niin kauan, kun pakkaset tulevat niin kestävät paremmin. Ei kuitenkaan ole katastrofi vaikka kuivahtaisivatkin, minulla ovat kestäneet suojaisessa paikassa niinkin ihan hyvin.
 
Callunat kestää paremmin, kanervat eivät ole niin kestäviä varsinkaan jos ei yhtään ole suojaa lumentulolta ym. parvekkeella luulisi kestävän hyvin kevääseen molemmat, kastella pitää maan jäätymiseen asti, eikä ne ikävä kyllä kasva : )
 
Uskokaa tai älkää, mutta joku kukkakauppias suositteli tietysti kastelemaan niitä ennen pakkasia, mutta myös suihkuttamaan niihin hiuslakkaa, estää kukkia varisemasta pois. Näin olen kyllä minäkin blondina sitten tehnyt...
 
Asian ulkopuolelta - jos joulukukaksi tulee hyasintteja ettekä tahdo sitä hajua sisätiloihin niin kukka ulos ja suihkutus sumutinpullolla että on ihan märkä. Sit kun jäätyy niin kestää hyvänä pitkälle kevääseen jos pakkasia riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Uskokaa tai älkää, mutta joku kukkakauppias suositteli tietysti kastelemaan niitä ennen pakkasia, mutta myös suihkuttamaan niihin hiuslakkaa, estää kukkia varisemasta pois. Näin olen kyllä minäkin blondina sitten tehnyt...

Minäkin olen joskus suihkutellut hiuslakkaa, mutta en muista niitten kestäneen yhtään sen pidempään..Tosin mulla oli jotain halpislakkaa :D Olisko pitänyt laittaa kallista kampaamolakkaa, extra strogia.. :whistle:
 

Yhteistyössä