8kk paino/pituus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 16:24 Häpidei kirjoitti:
Meillä on sitte liian laiha pikkuinen.?!? Just oli 8kk nla. Tyttö paino 7200g ja oli 69cm. Miten teillä muilla on noin painavia lapsia? Miksi meidän neuvantäti ei ollu ollenkaa huolissaan minun pikku kirppu tytöstä? Kertokaa jos tiiätte.. :\|
Ei se teitin pikkanen ole kirppu.. jokainen lapsi on just omansa kokoinen..
me ollaan keskiverto 4kk 3cm pitempiä ja painetaan pituuteen nähden keskiverto vauvaa 500g enemmän ennen painettiin 1000g enemmän, mut ei se kuulumma mitään haittaa! tärkeintä on et lapsi kasvaa ja kehittyy..
 
kuin myös ite tulin uteliaisuuttani kattoo näitä.Meijän poika oli 7kk tarkastuksessa jo 9320g ja 72,6cm.
Parin viikon pääst ois sit 9-10kk lääkäri neuvola ni saa nähä ny sit kui tää mein pien jättiläi on kasvanu =)
 
Meidän kirpun mitat 8kk: 6,9kg ja 66cm eli yksilöitä ovat kaikki (syntyi rv 34) eikä isosiskokaan oo ollu paljoo isompi saman ikäisenä =)

Ei ihme että kaikki luulee paljon nuoremmaks, mitä tietysti oikeesti on !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häpidei:
Meillä on sitte liian laiha pikkuinen.?!? Just oli 8kk nla. Tyttö paino 7200g ja oli 69cm. Miten teillä muilla on noin painavia lapsia? Miksi meidän neuvantäti ei ollu ollenkaa huolissaan minun pikku kirppu tytöstä? Kertokaa jos tiiätte.. :\|
Ei kannata olla huolissaan ja vertailla muihin jos vaan lapsi kasvaa nätisti omalla käyrällään. Riippuu niin paljon syntymämitoistakin. Uskon kyllä että sinullekin olisi neuvolassa asiasta sanottu jos siihen olisi aihetta ollut. Itsekin olen kyllä kieltämättä välillä ollut huolestunut kun poikamme oli 8kk ikäisenä 11240g, 75,7cm ja pää 46,3cm.

Sekä minä että mieheni ollaan oltu nopeakasvuisia, joten silläkin on varmaan osuutta asiaan. Ei toi suuripainoisuus ja isokokoisuus välttämättä ole pelkästään ilo, vaatteet mahtuu vaan pienen tovin ja kantaminen käy raskaaksi. Ja Zannulle terveisiä, minusta aina tuntuu että meidän poikaa pidetään alikehittyneenä kun on monia ikäisiään isokokoisempi. Nyt siis jo kohta 2v, mut n. 96cm pitkä.

 

Yhteistyössä