8kk varvistaa :( onko merkki jostain vakavasta?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
osaa varata kyllä koko jalkapohjaankin mutta usein kun nousee tukea vasten itse seisomaan niin nousee varpaillaan seisomaan. toisinaan on ihan jalkapohjien varassa. luin että voi olla merkki jostain häiriöstä?
 
Karuski
nou hätä sanoisin..meillä 2,5v tukiperhelapsi kävelee varpaillaan suurimman osan ajastaan..ja lapsen isän mielestä se on ihan normaalia..jopa talvikengissä näki,että kantapää ei ole maassa..
 
varvistaminen saattaa aiheuttaa akillesjänteen jäykkyyttä ja kyllähän kun lapsen pohjetta kokeilee, niin se on ihan kivikova,jos se varvastus kestää pitkään..Joskus harvoin varvastus viittaa jonkinlaiseen vammaan..
 
vieras
Enemmän ja vähemmän jokainen tuntemani lapsi on varvistellut jossain vaiheessa.
Meidän poika 7kk teke sitä sillain ihan huomaamattaan,seisoskelee sohvaa vasten ja rappaa kaukosäädintä siinä samalla on kiva koettaa miten koipi toimii.
Kävelee välillä tukea vasten,ja on usein silloinkin varpaillaan.Neuvolasta sanottiin että normaalislat näyttää,kun kuitenkin pitää niitä räpylöitään ihan oikeinkin.
 
ap
Entä onko normaalia kun lapsi harjoittelee seisomaan nousemista niin ne jalat on sillein hassusti harallaan, esim. jalkaterät ulospäin? siis välillä ne jalat menee oudosti, mutta välillä on normaalisti?
 
vieras
Mä kyselin täällä joku aika sitten ihan samasta asiasta. Meillä myös kahdeksankuinen, joka harjoittelee seisomaan nousemista. Myös hän varvastaa paljon ja jalat on välillä ihan oudossa asennossa. Mä aion kysyä asiasta neuvolalääkäriltä, kun meillä on joka tapauksessa aika ensi viikolla.
 
No meilläkin kaikki lapset ovat varvistaneet enemmän ja vähemmän. Ihan normaalia on! Ihan uutena asiana tulee minulle että vois olla merkki "jostain vakavasta"... Mistä sitten? Meillä vielä tuo 1veekin varvistaa toisinaan, eikä siitä kyllä ole ikinä neuvolassa tai lääkärissä sanottu mitään...
 
balleriina
Kävimme fys terapeutillakin,mutta sanoi että kaikki kunnossa kun kerran kävelee,kyykkyy ja liikkuu myös "normaalisti". Meillä sanoi että on enemmänkin lentävän luonteen piirre ;) kun on aika vauhdikas tapaus. Häviää kuulemma aikanaan.
 
niin
Varvistaahan ne, ja vielä isompanakin kun täytyy kurottua johonkin, ihan normaalia. Sitten tutkimuksiin jos kävellessäkin varvistelee koko ajan. kenkiä voi koettaa pitää avuksi.
 

Yhteistyössä