9 kk ikäinen ei malta nukahtaa opittuaan nousemaan

Poika (9 kk) oppi 2 viikkoa sitten nousemaan pystyyn sängyn reunaa vasten. Kun laittaa hänet illalla sänkyyn, hän nousee ylös ainakin puolen tunnin ajan, vaikkei oikein jaksaisikaan, ja itkee sitä, ettei enää jaksa nousta. Eli hän nousee ja huutaa, käyn kaatamassa hänet, nousee taas jne. Eilen taisi nousta noin 30 kertaa. Aikaisemmin puuhaili itsekseen sängyssä puolisen tuntia ja nukahti sinne - nyt nousee ja nousee, kunnes energia ei enää riitä nousemiseen, ja sitten nukahtaa itsekseen. Tätä on jatkunut siis 2 viikkoa. Mikä avuksi?
 
tuo on ihan normaalia.myös yöllä meidän poika nousi aivan unissaan ylös itkemään.se tulee uniin tuo liikumisen oppiminen.meillä poju 10kk ja seisoo sängyssään kunnes väsymys voittaa ja menee makuulle möyrimään ja nukahtaa sinne.minulle ihan sama miten siellä sängyssä on,seisooko vai möyrii kun ei kuitenkaan itke ja nukahtaa omia aikojaan =)
 
Tuollasta meillä kans ollut ja on molempien lasten kanssa...Tuntuu että jatkuu vaan, kuopus on nyt 1v. Kärsivällisyyttä tarvitaan. Ise olen koittanut välillä sitten silitellä tai keinutella uneen, mutta siinäkin aikaa menee. :/ Yöhyppelyt oli aluksi meillä 5-10 krt yö, nyt ne vähentyneet.
 
Aku
Mun anoppi kerto että sen vanhin poika oli tehny samaa kuukausitolkulla.Lopulta olivat laittaneet pojalle yöks sellaset valjaat millä laitetaan normaalisti vaunuihin kiinni ;) kuulemma jeesas.Meillä toi vaihe on vielä edessä :D sitä odotellessa...
 

Yhteistyössä