9 rv ultrassa

Mä oli 8+3 ultrassa ja sellanen möykky jolla sykki sydän siellä näky. Tosin laite ei ollut ihan paras mahdollinen. Olikohan viikko tai vähän reilu siitä kun olin uudestaan ultrassa ja silloin erottu jo kädet ja jalat.
 
rv 10 ultrassa
olin tasan 10rv ultrassa.käsien ja jalkojen alut näkyivät...samoin että ei ollut niskaturvotusta....sydän sykki ja kaveri masussa liikuskeli tai paremminkin "sätki"
 
No ei tietenkään näy niskaturvotusta vielä noilla viikoilla!!! Np-ultrahan tehdäänkin vasta viikoilla 12-13 koska se on paras mahdollinen aika tutkia niskapoimuturvotusta. Mitä isompi sikiö, sitä enemmän turvotusta.
 
naapuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:56 vieras kirjoitti:
No ei tietenkään näy niskaturvotusta vielä noilla viikoilla!!! Np-ultrahan tehdäänkin vasta viikoilla 12-13 koska se on paras mahdollinen aika tutkia niskapoimuturvotusta. Mitä isompi sikiö, sitä enemmän turvotusta.
Niskaturvotus mitataan 10.-14. viikolla....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei tietenkään näy niskaturvotusta vielä noilla viikoilla!!! Np-ultrahan tehdäänkin vasta viikoilla 12-13 koska se on paras mahdollinen aika tutkia niskapoimuturvotusta. Mitä isompi sikiö, sitä enemmän turvotusta.
mä oon luullu et mitä isompi sikiö ni sitä vähemmän turvotusta... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei tietenkään näy niskaturvotusta vielä noilla viikoilla!!! Np-ultrahan tehdäänkin vasta viikoilla 12-13 koska se on paras mahdollinen aika tutkia niskapoimuturvotusta. Mitä isompi sikiö, sitä enemmän turvotusta.
mä oon luullu et mitä isompi sikiö ni sitä vähemmän turvotusta... :ashamed:
Just noin se menee, mitä myöhemmin niskapoimu tutkimus tehdään, sitä huonommin tulos selviää.

 


mä oon luullu et mitä isompi sikiö ni sitä vähemmän turvotusta... :ashamed: [/quote]

Just noin se menee, mitä myöhemmin niskapoimu tutkimus tehdään, sitä huonommin tulos selviää.

[/quote]

No ei ihan noinkaan... isommalle sikiölle sallitaan suuremmat niskaturvotuslukemat, esim. 12-viikkoiselle 1,9 mm on vielä ihan ok, mutta 10-viikkoiselle tuo lukema olisi melko suuri. Eli sikäli "mitä isompi sikiö, sitä enemmän turvotusta" pitää paikkansa...

Joskus 13. viikon jälkeen niskaturvotus alkaa vähentyä, jonka jälkeen sen mittamisesta ei enää saada varteenotettavaa tietoa.
 
Tänään kävin toisen kerran ultrassa 10+3. Näkyi sydämmen syke ja raajojen liike.

Onko kenellekkään käynyt niin, ettei kuvaa saa vielä mahan päältä tässä vaiheessa? Itse säikähdin kun ei alkanut näkymään, mutta sitten katsottiin alakautta ja siellähän se pikkuinen oli. Ultra laitteet täällä meillä kyllä aatamin aikaiset...
 

Yhteistyössä