9-vuotias tyttömme sairastaa sitten anoreksiaa, voi olla tottakaan:( Voiko johtua minusta?

  • Viestiketjun aloittaja ei voi olla totta
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla alkoi anoreksia 8 vuotiaana
painaessani 23kg
olen nykyään melkein saman pituinen kuin sillloin:(
mitat nykyään 145 cm 30 kg
olen huomattavasti paranemaan päin siitä onkin jo 4 vuotta
joiduin 2 otteeseen nenämaha letkuun
ja makaamaan vuoteeseen
12vuotta täytän tammikuussa
vaikka painoin kummiskin 23kg olen ollut ja olen edeleen luuta ja nahkaa
se täytyy myöntää
 
vierailija
Uskon että äidin omalla käyttäytymisellä on vaikutusta tyttölapsensa syömisongelmiin. Itse tunnen yhden äidin, joka on aina ollut hirveän kiinnostunut toisten ihmisten painosta, varsinkin siitä ylipainosta ja kommentoinut näitä ylipainoasioita perheensä kuullen (miten joku oli taas lihonut) ja itse sitten tarkkaillut syömisiään koko ajan, esimerkiksi joka aamu mitannut oman painonsa (vaikkei mikään langanlaiha olekaan vaan ihan normaalipainoinen). Tämän äidin tyttö sairastui anoreksiaan.
 
p@ul@
Jos elimistössä on tulehdus, menee ruokahalu, kuten eläimetkin lopettavat syömisen. Silloin täytyy tietysti hoitaa se tulehdus pois ekaksi. Mutta onhan sellaisia lääkkeitä, joiden vasta-aiheena on anoreksia. Onko ne sen aiheuttaneet, en tiedä, mutta en antaisi mitään vitamiinivalmisteita, ettei vaan johdu niistä. Elimistö ei nimittäin siedä niitä muuntogeenisiä aineksia, mitä niissä on, esimerkiksi e-vitamiinivalmisteiden rasva on usein soijaöljystä ym. Itselläni tuli aikoinaan kamala olo Ido-E- nimisestä valmisteesta, suorastaan etoi kaikki! Myöhemmin, kun vein purkkia hävitykseen, tajusin vasta sen etiketissä olevan soijapavun kuvan - miten en aiemmin älynnyt? Kannattaa syynätä tarkkaan ne kaikki a pelkästään kasviöljy voi sisältää sitä, koska ei tarvitse erikseen mainita, kuten ei esimerkiksi Valion käyttämää maissiöljyäkään, d-vitamiinivalmisteessaan. Siis terveestä ihmisestä tulee liian helpolla sairas ja anoreksiaan kuolee - on kuoltu jo yli 40 vuotta sitten, kun ne tutkimukset, mihin joutui silloin, ei olleet mitään hoitoa. Eivät ole sitä vieläkään...
 
vierailija
Höpöhöpö, Patulat. Tuolla sinun logiikallasi ei lihavuutta olisi ollenkaan, koska lihavuus aiheuttaa elimistöön tulehdustilan. Tulehdus ei tosiaankaan yleensä aiheuta ruokahaluttomuutta.
Soijaa käyttää tällä maapallolla miljoonat ihmiset ilman minkäänlaisia ongelmia, taitaa olla tuo sinun soijaongelmasi kotoisin oman pääsi sisältä, Patulat.

Tiesitkö muuten, että @ luetaan "at"?
 
vierailijailkka
Mulla alkoi anoreksia 8 vuotiaana
painaessani 23kg
olen nykyään melkein saman pituinen kuin sillloin:(
mitat nykyään 145 cm 30 kg
olen huomattavasti paranemaan päin siitä onkin jo 4 vuotta
joiduin 2 otteeseen nenämaha letkuun
ja makaamaan vuoteeseen
12vuotta täytän tammikuussa
vaikka painoin kummiskin 23kg olen ollut ja olen edeleen luuta ja nahkaa
se täytyy myöntää
Olen sanaton. Toivon että tervehtymimisesi jatkuu eikä sairaus koskaan palaa.
 
vierailija
Ei millään pahalla, mutta minusta aloittajalla itselläänkin on jonkin sortin syömishäiriö. Jos omakaan BMI ei saa ylittää 20:tä, täytyy painon vahtimisen olla elämäntapa. Normaalirakenteinen aikuinen nainen, ei siis mikään rimpularaajainen kapealanteinen, on tuolla BMI:llä itsekin melko luinen. Oman painokäsityksen ollessa tuo näkee varmasti asiat vähän väärin: normaalipainoinen näyttää lihavalta ja todella laihakin vain kivan hoikalta. Jotain kokemusta asiasta on, valitettavasti. Toivon aloittajan KOKO perheelle kaikkea hyvää.
Niinhän se on, muta ap ei ole ymmärtänyt, että hänelläkin on syömishäiriö.
 
p@ul@
Niinhän se on, muta ap ei ole ymmärtänyt, että hänelläkin on syömishäiriö.
Saattaa ollakin ja useimmille on riittänyt alkuun, että joku tuttu on kommentoinut ulkonäköä. Anorektikot itse ovat niin kertoneet mut sitä ohjelmaa en nyt muista. Ei siitä kovin kauan ole. Mut laihat ihmiset tosiaan saattavat olla hirvittävän sairaita. Ei sen tarvi päällepäin näkyä eikä sitäkään tarvitsisi muuten kommentoida mitenkään, kuten ei muutenkaan kenenkään olemusta, esim kokoa tms.

Tulehdusta voi tietysti tulla monestakin eri asiasta, mutta eläinlääkäri siitä kertoi, et syömättömyys on luonnollinen reaktio, enkä ole sitä itse keksinyt. Se lammas ei kylläkään selvinnyt, kun ei selvinnyt ne kolmosetkaan, jotka juuttuivat silloin, kun olis pitänyt syntyä maailmaan - eka oli perätilassa. Normaali lammas varmaan olisi selvinnytkin, mutta ostettiin emo kantavana ja se pässi oli ollut joku rotupässi. Olishan se pitänyt tajuta tietenkin, mut olin niin nuori vielä, ei käynyt mielessäkään. Ei siis ollut eläinläkärinkään piikeistä mitään apua siinä tilanteessa. Vuohilla ei ole mitään ongelmia, kun ei niitä lihotetakaan mitenkään, selviävät ihan itse kilistelyistään. En ole ikinä epäillyt sen eläinlääkärin sanomisia, mut selitin nyt siksi, etten sentään itse olis sitä hoksinut, silloinkaan!
 
vierailija
mielestäni ap:ta on aivan turha syyllistää! ensinnäkin jo omassa lapsuudessa oli normaalia, että 9v söi yksin aamupalan ja käveli kouluun . ja koulusta tultuaan lämmitti ruuan mikrossa.
LISÄKSI syömishäiriöiset ovat eteviä salaamaan asioita !
 

Yhteistyössä