9kk ikäisen nukuttaminen menny mahdottomaksi....

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ennen nukahti hyvin ja tosi nopeesti omaan sänkyynsä itekseen,mutta nyt huutaa saattaa puolituntiakin...ei ole nälkäinen tms mutta taatusti väsy(ei nuku kuin yhdet n.3h unet päivässä).
Tuttia saa olla laittamassa vähän päästä suuhun ja kippaamassa takas pitkälleen kun on noussu seisaalteen.oon miettiny että antaisko toisen vaan jumpata jos ei huuda että älyisköhän tuo ite aikanaan laskeutua maate.
 
vieras
Meillä kans alknu oleen ongelmia ja lapsi 9,5 kk. Luulet et on vaan niin paljo oppinu uutta, et senkin takia ei malta. on siis oppinu nouseen kontalleen, puuta vasten jne. hampaitaki saattaa olla tulossa. tsemppiä, jospa se helepottais kohta puolii!
 
ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kans alknu oleen ongelmia ja lapsi 9,5 kk. Luulet et on vaan niin paljo oppinu uutta, et senkin takia ei malta. on siis oppinu nouseen kontalleen, puuta vasten jne. hampaitaki saattaa olla tulossa. tsemppiä, jospa se helepottais kohta puolii!
No meillä tuo ei nyt ole oppinu mitään uutta viime aikoina...kontannu on kohta 5kk ja seisonutkin 7 -kuisesta.
 
hmm
Eikö tuon ikäinen osaa itse laittaa tuttia takaisin suuhun? Mikä ongelma se seisomaan nouseminen on? Anna seisoa. Luultavasti tuntee että kohta pääsee kävelemään ja uni ei meinaisi maistaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Ap:lle!!
Nukkuuko sun 9 kk tosiaan kolme tuntia päiväunia? Mikähän ihme toi mun on, kun on 7 kk ja nukkuu 1h /pvä ja hyvin jaksaa!
Juu,nukkuu....oon kuvitellu että on "normaalia" ;0)...yöksikin riittää kuitenkin unta 12h!Jos nukkuu vain 2h niin joutuu laittaa alkuillasta pienille tirsoille että jaksaa.
 
x
Kyllä se vielä itekseenkin alkaa nukahtaan, kun jaksat odottaa. Meillä huomenna 9kk täyttävä poika on viim. 3kk nukahtanu itekseen iltaisin sänkyynsä, vaikka muuten ei nuku yleensä mihinkään (ei sänkyyn, rattaisiin, syliin tai edes autoon), eikä nuku juuri nimeksikään sitten kun sattuu nukahtamaan. Päivät siis mennään 2-4 x 15min-1h päikkäreillä... Täysin satunnaisilla ajankohdilla. Siitä lähtien, kun oppi nouseen tukea vasten seisomaan, on yöunille nukahtaminen voinut viedä pitemmän aikaa, kuin ennen, mut jos hän on sängyssään tyytyväisenä, annan jokellella, kyllä se aikaa myöten sinne nukahtaa. Jos taas itkeskelee, käyn lykkäämässä tutin suuhun ja kaadan vaaka-asentoon muutamia kertoja, kunnes väsähtää vääntäytymään pystyyn uudestaan ja uudestaan. Btw, jollekkin kommenttia, EI kaikki tuon ikäiset lapset vielä pistä ite tuttia suuhunsa, jollei satu kädessä olemaan. Ne kun eivät pääse sängystä kiipeämään hakemaan tuttia, jonka ovat ensin laidan yli lattialle nakanneet. Harmi sinänsä, helpottais kummasti elämää. Samoin kuin se, kun ihan itse lämmittäisivät iltapuuronsa/maitonsa ja tiskaisivat tuttipullonsakin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Btw, jollekkin kommenttia, EI kaikki tuon ikäiset lapset vielä pistä ite tuttia suuhunsa, jollei satu kädessä olemaan. Ne kun eivät pääse sängystä kiipeämään hakemaan tuttia, jonka ovat ensin laidan yli lattialle nakanneet. Harmi sinänsä, helpottais kummasti elämää. Samoin kuin se, kun ihan itse lämmittäisivät iltapuuronsa/maitonsa ja tiskaisivat tuttipullonsakin.
Tuttiketju?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Btw, jollekkin kommenttia, EI kaikki tuon ikäiset lapset vielä pistä ite tuttia suuhunsa, jollei satu kädessä olemaan. Ne kun eivät pääse sängystä kiipeämään hakemaan tuttia, jonka ovat ensin laidan yli lattialle nakanneet. Harmi sinänsä, helpottais kummasti elämää. Samoin kuin se, kun ihan itse lämmittäisivät iltapuuronsa/maitonsa ja tiskaisivat tuttipullonsakin.
Tuttiketju?

ilmeisesti kun joku kuittasi mulle aikaisemmin että eikö mun 9 -kuinen osaa ite tuttiaan suuhunsa laittaa?!?!? --No osaa jos sattuu käteen,mutta harvemmin älyää penkoa peittonsa ym. alta tai lattialta ite sitä nostella ;0)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Btw, jollekkin kommenttia, EI kaikki tuon ikäiset lapset vielä pistä ite tuttia suuhunsa, jollei satu kädessä olemaan. Ne kun eivät pääse sängystä kiipeämään hakemaan tuttia, jonka ovat ensin laidan yli lattialle nakanneet. Harmi sinänsä, helpottais kummasti elämää. Samoin kuin se, kun ihan itse lämmittäisivät iltapuuronsa/maitonsa ja tiskaisivat tuttipullonsakin.
Tuttiketju?

ilmeisesti kun joku kuittasi mulle aikaisemmin että eikö mun 9 -kuinen osaa ite tuttiaan suuhunsa laittaa?!?!? --No osaa jos sattuu käteen,mutta harvemmin älyää penkoa peittonsa ym. alta tai lattialta ite sitä nostella ;0)
koita ottaa tutti kokonaan pois nukahtamistilanteesta. nyt ois hyvä vaihe, kun nukahtaminen on muutenkin "vaikeet" - menis siinä sivussa ikäänkuin sekin
:)
 
Hennamaija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Tissi suuhun tai maitopullo kehiin! Älä nyt ainakaan huudata!
Tuolla just aijemmin sanoin että ei oo koskaan maidolle nukutettu enkä aijo opettaa sitä nytkään....
Järkyttävää huudattaa noin pientä. Kuuntele vauvaasi ja anna maitoa!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Tissi suuhun tai maitopullo kehiin! Älä nyt ainakaan huudata!
Tuolla just aijemmin sanoin että ei oo koskaan maidolle nukutettu enkä aijo opettaa sitä nytkään....
Järkyttävää huudattaa noin pientä. Kuuntele vauvaasi ja anna maitoa!
No ei me sitä huudattamalla huudateta,tietenkään!!!!Ja tuskin nälkäänsä vauhkoaa,syö hiutalepuuroa ison annoksen(1dl hitaleita/2 vettä)+sosepurkillisen sit kohta perään desi maitoa,nukkumaan sit tästä vajaan tunnin päästä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Tissi suuhun tai maitopullo kehiin! Älä nyt ainakaan huudata!
Tuolla just aijemmin sanoin että ei oo koskaan maidolle nukutettu enkä aijo opettaa sitä nytkään....
Järkyttävää huudattaa noin pientä. Kuuntele vauvaasi ja anna maitoa!
No ei me sitä huudattamalla huudateta,tietenkään!!!!Ja tuskin nälkäänsä vauhkoaa,syö hiutalepuuroa ison annoksen(1dl hitaleita/2 vettä)+sosepurkillisen sit kohta perään desi maitoa,nukkumaan sit tästä vajaan tunnin päästä!
Voi hyvinkin olla maito nälkä,kokeile!Päivänsana vauvantahtisuus!
 
Snoopy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hennamaija:
Tissi suuhun tai maitopullo kehiin! Älä nyt ainakaan huudata!
Tuolla just aijemmin sanoin että ei oo koskaan maidolle nukutettu enkä aijo opettaa sitä nytkään....
Järkyttävää huudattaa noin pientä. Kuuntele vauvaasi ja anna maitoa!
No ei me sitä huudattamalla huudateta,tietenkään!!!!Ja tuskin nälkäänsä vauhkoaa,syö hiutalepuuroa ison annoksen(1dl hitaleita/2 vettä)+sosepurkillisen sit kohta perään desi maitoa,nukkumaan sit tästä vajaan tunnin päästä!
Voi hyvinkin olla maito nälkä,kokeile!Päivänsana vauvantahtisuus!
Mä putosin! missä vaiheessa ap sanoi huudattavansa lasta???

No joo.. Vaavi on varmaan oppinut niin paljon kaikkea, että ei vaan malttaisi nukkua. Onko teillä illat "rauhoitettu" (ei riehumista + iltarutiinit aina miltei samanlaiset)? Ajoissa kun alkaa lapselle viestittää lähestyvästä nukkumaanmenosta voi se olla vähän helpompaa. Meillä ihan samanlaista tuossa iässä, välillä oli helpompaa, välillä takkusi taas enemmän.
 
kk
Luultavasti toi kuuluu jollain tapaa kehitykseen ja tulee kaikille eteen jossain vaiheessa, meillä ei ole vielä yöunien kanssa tullut ongelmaa mutta päikkäreille mennessä tekee samaa, nousee seisoo, istuu, kälättää mut olen antanut yksinään touhuta ja jossain vaiheessa aina nukahtaa...
 

Yhteistyössä