9v poika lyö kun oikein menettää hermonsa...

  • Viestiketjun aloittaja mitätehdä
  • Ensimmäinen viesti
mitätehdä
Alan olemaan kohta neuvoton,jos oikein suuttuu niin lyö,potkii,heittelee tavaraa,miten rangaista.Nyt olen ottanut kännykkää pois,kotiarestipäiviä ja aina lupaa lopettaa vaan seuraavan kerran kun hermo pettää niin suuttuessaan "liikaa" ottaa raivo taas vallan.
 
Pidä sylissä ja pysy itse rauhallisena (helpommin sanottu kuin tehty). Yritä saada lapsi verbalisoimaan tunteitaan tai laittakaa vaikka seinälle iso paperi, johon saa piirtää vihaisena ihan mitä haluaa. Jos on kova tarve purkaa oloaan fyysisemmin, voi vaikka pomppia tasahyppelyä tai juosta talon ympäri. Jotenkin se olo on saatava purkaa, mutta niin ettei kukaan loukkaannu. Ehkä keksit itse parempiakin keinoja. Meillä tuo tunteista puhuminen ja piirtäminen toimii hyvin, mutta sitä kyllä harjoiteltiinkin pitkään lapsen ollessa pienempi. Rankaisut taitavat olla aika tehottomia tällaisissa asioissa, koska olisi kai lapsen hyödyllistä oppia hallitsemaan tunteitaan ihan itsensä vuoksi eikä rangaistuksen pelossa. Miten muuten käy silloin, kun rankaisu-uhka jostain syystä poistuu?
 

Yhteistyössä