aamukänkkis

Hei,

onko tuttua kenellekään. Meillä nyt 1,5v. on yleensä aamuisin, heti herätessään, kitisevä ja itkuinen. Voi saada ekan hepulin jo siitä, että nostetaan väärältä puolelta sänkyä pois... ja minua ärsyttää älyttömästi se kitinä heti aamusta, kun itse olen hyvällä tuulella noin yleesnsä ottaen herätessä. Lieneekö persoonallisuusjuttu vai jääkö unet aina kesken. En tiedä, mutta ärsyttävä aloittaa päivä kitinää kuuntelemalla...
 
Poika 2v
Meillä poika herää kitisten jos on herännyt kesken unien tai on nälkä/jano.Poika on myös sellainen,että haluaa aina herättyään makoilla jonkun aikaa sängyssään,ennenkuin sieltä pois nostan (nukkuu siis pinniksessä) jos nostan samantien sängystä pois niin iso kiukku tulee pojalle.Höpötellään siis hetki siinä ennenkuin lähdetään aamutouhuihin.
 
samoin
Meillä myös tuollaista aamukänkkistä ollut jo noin 2 kuukautta ja itsekin kaipailisin neuvoja asiaan. Meillä poika siis nyt 1,3 vuotta ja joka aamu alkaa kitinällä kunnes saa ruokaa suuhunsa. Ei todellakaan ehdi mitään puuroja tai muuta laittaa kun HETI on saatava jotain. Miten voi olla noin nälkäinen vaikka päivällä ja illalla syö hyvin??
 
Meillä aloitetaan aina välillä aamut ihan hirveällä huudolla, toissa päivänä oli suoraa huutoa yli tunnin ajan. Tähän asti on ollut aina herätessään tosi hyväntuulinen, nyt muutaman yön nukkunut keskeytyksettä, mutta herännyt 0,5-1 tuntia normaalia aiemmin. Olen lopettanut maitotarjoilun yöllä, ja jos on herännyt keskellä yötä tarjoan vettä, mikä myös aiheuttaa raivokohtauksen. Aamuisin huuto alkaa siinä vaiheessa kun otan pinniksestä pois: ei oo hyvä sylissä eikä lattialla eikä myöskään maito kelpaa. Olen koettanut, että saa kikkailla aikansa herättyään sängyssä itsekseen tai otan heti pois kun herää, ei mitään vaikutusta. Huuto alkaa myös jos tarjoan maidon sänkyyn ja sitten lentelee pullot, tutit ja uniräsyt. Eipä auta muu kuin antaa rääkyä lattialla, kun sylikään ei kelpaa. Sitten lopulta maitopullo kelpaa ja pikku-ukko muuttuu kuin taikaiskusta hyväntuuliseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 13:58 samoin kirjoitti:
Meillä myös tuollaista aamukänkkistä ollut jo noin 2 kuukautta ja itsekin kaipailisin neuvoja asiaan. Meillä poika siis nyt 1,3 vuotta ja joka aamu alkaa kitinällä kunnes saa ruokaa suuhunsa. Ei todellakaan ehdi mitään puuroja tai muuta laittaa kun HETI on saatava jotain. Miten voi olla noin nälkäinen vaikka päivällä ja illalla syö hyvin??
Oletko koettanut antaa juomista, se on ainakin nopeaa, tai vaikka leipää tai hedelmiä siinä puudoa odotellessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 13:58 samoin kirjoitti:
Meillä myös tuollaista aamukänkkistä ollut jo noin 2 kuukautta ja itsekin kaipailisin neuvoja asiaan. Meillä poika siis nyt 1,3 vuotta ja joka aamu alkaa kitinällä kunnes saa ruokaa suuhunsa. Ei todellakaan ehdi mitään puuroja tai muuta laittaa kun HETI on saatava jotain. Miten voi olla noin nälkäinen vaikka päivällä ja illalla syö hyvin??
Voisko olla kasvupyrähdys menossa? Sillonhan sitä ruokaa menee enemmän ku normaalisti.Tai oletko varma että on nälkä,että jos onkin vaan jano? Meillä jos aamu alkaa kitinällä niin annan heti juotavaa ja kitinä loppuu siihen.

Tai jos on oikein nälkä niin oletko koittanut antaa aamulla heti ensimmäiseksi maitoa,jos sillä jaksais sitte puuroon asti.Sen olen myös omasta pojastani huomannut,että jos nukkuu yön levottomasti niin aamulla on heti nälkä,jos taas nukkuu rauhallisesti niin jaksaa hyvin odottaa aamupuuroa.
 
Täällä sama ongelma: aamut yhtä huutoa. Neidillä ikää 1v8kk. Tätä huutoa jatkunut jo useammat kuukauden. Hieman auttaa, kun neiti saa syödyksi. Mutta yleensä ottaen aamut ovat AINA tällaisia, kun olemme kahdestaan -huh. Isänsä kanssa on aamuisin kuin enkeli. Ei siis taida kitinät johtua pelkästä nälästä. Iltaisin on kyllä paljon rauhallisempi, vaikka olisimme kahdestaan. Ei siis taida olla aamuihmisiä tuo meidän neiti. Sänkyyn on turha jättää tyttöä "heräilemään", huutaa meinaan heti äitiä, kun silmät aukeaa...

Voimia muillekin, joilla aamut hankalia!!!

 

Yhteistyössä