Aargh, muksut ladanneet tälle koneelle taas toisistaan kyseenalaisia kuvia

Ihan het alkuun, ei ole ollut mun mies, on tullut mulle aina valittamaan kun kännystä tai koneelta on löytynyt epämääräistä kuvamatskua.

Nuo on iältään 4-10-vuotiaita, en kerro tarkemmin ikiä. Kovia pelleilemään.

Aina kun meille tulee joku uusi kännykkä jollekulle tai kuten nyt, iPad, niin jonkin ajan kuluttua siellä on n. 1,2 m korkeudesta otettuja kuvia meidän kämpästä, lattiasta, kattolampusta, toisen naamasta -ja valitettavasti on toinen sit innostunut vetämään housut kinttuun ja sit onkin pyllyjä kuin täysikuita konsanaan kovalevyllä.

Nyt tänään löysin satoja iPadin photobooth-ohjelmalla otettuja kuvia naamasta, kämpästä, ja kaleidoskooppikuvia ahterista. :mad:

Tunnustukset on noilta tullut aika helposti, kiistäisivät jyrkästi jos eivät olisi niitä tehneet. Ovat ihailtavan rehellisiä. Mutta ihmettelen taas miksei mun julmistelut -"Poliisi tulee ja Isi tai Äiti joutuu vankilaan jos tämmöisiä kuvia löytyy teidän ottamina"- ole muistuneet mieleen.
 
Kai se melkosta poliisivaltiota jo vaatis, että poliisi tietäs tarkkaan, mitä teidän koneella on. Ja Suomessa on sentäs vielä jokin järki ollut valvonnoissa. Tietty hyvä poistaa noi ja käydä keskustelut muksujen kanssa.
 
Kai se melkosta poliisivaltiota jo vaatis, että poliisi tietäs tarkkaan, mitä teidän koneella on. Ja Suomessa on sentäs vielä jokin järki ollut valvonnoissa. Tietty hyvä poistaa noi ja käydä keskustelut muksujen kanssa.
Joo, mä mietin noille nyt jotain rangaistusta, ehkä iPadin käyttökielto joksikin aikaa. Tuo koululainen on enemmän vastuussa tästä, se on ollu kuvaajana.
 
hmph
Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joku tämän kirjoittelun perusteella tekee perättömän ilmiannon pedofiliasta. : / Näistä palstalaisista kun ei koskaan tiedä. En tiedä kannattaako sinun tällaisista avautua, koska nämä voivat kääntyä sinua vastaan.
 
No tuskinpa kannattaa pelotella, että vanhemmat joutuu vankilaan, jos lapset ottaa ahtereistaan kuvia ja laittavat sen kaleidoskooppimuotoon?
En tiedä mut jotenkin mä haluan kitkeä tuon harrastuksen kokonaan, vaikka tiedän että se on noilta viatonta ollut.

Paitsi että isommatkin koululaiset osaavat:luokkaretkellä ysiluokan pojat ottivat (mun käydessä toisessa hytissä)kännissä mun kameran laivahytin pöydältä, ja kun kävin kehittämässä valokuvausliikkeessä kuvat reissun jälkeen niin siellä oli komeita hanurinkuvia. :D Jätkiä hävetti varmasti sen jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joku tämän kirjoittelun perusteella tekee perättömän ilmiannon pedofiliasta. : / Näistä palstalaisista kun ei koskaan tiedä. En tiedä kannattaako sinun tällaisista avautua, koska nämä voivat kääntyä sinua vastaan.
No en ihan sitä usko, en mä tällaista aloitusta edes tekisi jos mä tai mun mies oltais syyllisiä.

Mutta nykyaikana, kun joka tietokonetta ja kännykkää valvotaan jostain USA:sta käsin niin en halua yhtään että meidän kovalevyllä on epämääräisiä kuvia.
 
Enemmän juttelisin siitä, että nettiin joutuessaan kuvia ei välttämäti saa koskaan pois ja kenen kanssa kuvia sopiva jakaa yms. Turhat pelottelut puree vaan omaan nilkkaan. Totuudenmukaista infoa ilman hysteriaa ja toisaalta antaisin lasten huvitella, eikö jotkut pierujen sytyttelyt ja pepun vilauttamiset autonikkunasta oo perusmeininkiä joillain lapsilla?
 
Enemmän juttelisin siitä, että nettiin joutuessaan kuvia ei välttämäti saa koskaan pois ja kenen kanssa kuvia sopiva jakaa yms. Turhat pelottelut puree vaan omaan nilkkaan. Totuudenmukaista infoa ilman hysteriaa ja toisaalta antaisin lasten huvitella, eikö jotkut pierujen sytyttelyt ja pepun vilauttamiset autonikkunasta oo perusmeininkiä joillain lapsilla?
Joo melkeinhän tuo pepunnäyttäminen on luonnonlaki lapsilla (mäkin näytin pienenä iltauutisten Arvi Lindille p****ttä) mutta vähentää silti vois. :D
 
Viimeksi muokattu:
huop
En tiedä mut jotenkin mä haluan kitkeä tuon harrastuksen kokonaan, vaikka tiedän että se on noilta viatonta ollut.

Paitsi että isommatkin koululaiset osaavat:luokkaretkellä ysiluokan pojat ottivat (mun käydessä toisessa hytissä)kännissä mun kameran laivahytin pöydältä, ja kun kävin kehittämässä valokuvausliikkeessä kuvat reissun jälkeen niin siellä oli komeita hanurinkuvia. :D Jätkiä hävetti varmasti sen jälkeen...
Juotko sä useinkin ysiluokkalaisten poikien kanssa?
 

Yhteistyössä