Aattelin kysästä et mitä ad-hd

Varmaan kannattaa antaa kokeilla erilajeja jos löytyisi se oikea?

Meidän poika on harrastanut jalkapalloa, sujui ihan ok koska valmentaja kannatti ehdotonta "kaikki pelaa"-tyyliä.
Uimisesta poikani tykkää paljon.
Judoa kokeiltiin, mutta alkeiskurssilla oli aivan liikaa väkeä, poika ei jaksanut kauaa.

Suurin intohimo on kuitenkin motogross, äidin kauhuksi :)

Nyt ei ole tuon motogrossin lisäksi mitään varsinaista liikuntaharrastusta, nyt luistelee paljon.

Partiosta tms. poika ei ole innostunut, harmittaa koska itse olin innokas partiolainen ja olisin kuvitellut että oikean tyylisen ohjaajan kanssa olisi voinut sujua hienosti.

Pääpaino meillä siis liikunnallisissa harjoituksissa.
 
Kuusivuotias tyttäreni juoksee, pyöräilee, ui (vesi on hänelle niin tärkeä elementti, että on päättänyt jo tulevan ammattinsa-uimari/sukeltaja), luistelee, tanssii-emme ole rajoittaneet liikunnallisia harrastuksia ja onneksi isä on samanlainen ikiliikkuja (valmentaja)..minusta on korkeintaan valvomaan ja huolto hommiin...Hän myös lukee, piirtää, askartelee..harmittavinta on, kun en oikein osaa opettaa käsitöitä ja niihin hän onkin hieman rauhaton vielä..Me tarvitsisimme tytölle jo taitavamman uimavalmentajan kuin mitä yhteensä isännän kanssa olemme... :ashamed: Joo..meillä on pelastusliivit vesillä.. :ashamed:
 
Hei,

meillä on 9 vuotias adhd- diagnoosin saanut poika. Eri asiantuntijat ovat olleet kovin eri mieltä siitä onko kysessä adhd vain vain vähän vilkkaampi lapsi joka halutessaan vetää 10 matikankokeesta... Pikkuveljeensä 5 v verrattuna tekemisen hallinnassa ja asiaan keskittymisessä on kyllä selkeää eroa.

Jokatapauksessa pojalla on erityiskoulutus (normaali opetussuunnitelma mutta pienempi ryhmä) ja juuri eräs erityisopettaja kehotti minua vaatimaan sen purkamista. Tämä pisti miettimään ettei ihan kaikkiin diagnooseihin ole luottaminen ja asioiden muuttaminen vaatii kuuleman mukaan aktiivisia vaativia vanhempia. Tällä saralla olen vielä alkumetreillä.

Mutta niistä harrastuksista.Poikaa kiinnostaa sekä liikunta (sulkapallo, laskettelu, hiihto) että myös musiikki. Joukkuelajeihin, liikuntaleireihin ym olemme kannustaneet, koska se kasvattaa kykyä tulla toimeen ryhmässä mikä näille lapsille on usein ongelma. Tämän olen havainnut toimivan hyvin ; ensin alkuun on tullut hermostumisia mutta sitten poika on oppinut ryhmän tavoille. Tärkeää on hänelle ollut että päiväkoti/ koulukaveri mukana ja että harrastaminen on vapaaehtoista. Pianonsoiton aloitimme viime syksynä samalla periaatteella ; jos käydään tunneilla niin harjoittellaan ja jos ei jakseta käydä niin lopetaan harrastus eli sekään ei ole ongelma. Toistaiseksi harrastus on jatkunut.

Meillä ei koskaa ole ollut mitään lääkitystä. Hyviä kokemuksia on ollut B-vitamiinivalmisteista erityisesti eye Q:sta, jota käytämme päivittäin,

Hyvää alkutalvelun jatkoa<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 15:01 Tyttösenäiti kirjoitti:
Varmaan kannattaa antaa kokeilla erilajeja jos löytyisi se oikea?


Judoa kokeiltiin, mutta alkeiskurssilla oli aivan liikaa väkeä, poika ei jaksanut kauaa.
Judo on hyvä laji vilkkaille, itse vedän judon erityis ryhmää muksuille, omat lapset käy mun mukana myös siinä ryhmässä. Meillä tytöllä on vilkkauden kanssa ongelmia.
 

Yhteistyössä