Abåriginaali,paisteleeko sun miehes vielä kebabia?

  • Viestiketjun aloittaja Turkulainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huvittunut taustalta:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Miksi muuten jotkut olettaa, että kaikki turkkilaiset Suomessa pitää jotakin kebab-paikkaa tai on sellaisessa töissä? :eek:
No ei kaikki. Osa niistä ajaa bussia :D
haist pasha :)
mun mies on teknisellä alalla esimiestehtävissä, saattaa olla just vaikka sun miehen pomo ;)
Hienoa :flower:
 
jaa
kun suoritustason töitä joka ei tiedä suom. sanaa puheenkehitys? Ei mitään.
Ja hyvä niin. Olemme sentään sivistysvaltio ja täällä ei onneksi pääse mihin tahansa hommaan alkeellisella suomenkielen taidolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
kun suoritustason töitä joka ei tiedä suom. sanaa puheenkehitys? Ei mitään.
Ja hyvä niin. Olemme sentään sivistysvaltio ja täällä ei onneksi pääse mihin tahansa hommaan alkeellisella suomenkielen taidolla.
Ei käyttäisi sanaa "puheenkehitys" keskustellessaan jonkun kanssa.

Enkä minäkään.

Merkityksen kyllä tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
kun suoritustason töitä joka ei tiedä suom. sanaa puheenkehitys? Ei mitään.
Ja hyvä niin. Olemme sentään sivistysvaltio ja täällä ei onneksi pääse mihin tahansa hommaan alkeellisella suomenkielen taidolla.
Sivistysvaltio näyttää olevan puolillaan sun kaltaisia juntteja :whistle:
 
Tuli tuosta suomenkielen osaamisesta mieleen, että mulle on opettanut espanjaa Argentiinasta kotoisin oleva mies. Kävi mun koulupaikkakunnalla opettamassa ja muuten toimii opettajana toisella paikkakunnalla. Ei puhu täydellisesti suomea ja kyllä sitä puhetta saa kuunnella tarkkaan, että ymmärtää kaiken. Kun jotkut sanat tulee niin selvästi ja jotkut taas vaatii tarkkaa kuuntelua.
 
OT
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
kun suoritustason töitä joka ei tiedä suom. sanaa puheenkehitys? Ei mitään.
Ja hyvä niin. Olemme sentään sivistysvaltio ja täällä ei onneksi pääse mihin tahansa hommaan alkeellisella suomenkielen taidolla.
Ei käyttäisi sanaa "puheenkehitys" keskustellessaan jonkun kanssa.

Enkä minäkään.

Merkityksen kyllä tietää.

Jos lapsista puhutaan niin eikös puheenkehitys ole aika oleellinen osa lapsuutta, samoin kun kävelemään oppiminen ja kuivaksi oppiminenkin?

Meillä ainakin kaveripiirissä näistä asioista puhuttiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja OT:
Jos lapsista puhutaan niin eikös puheenkehitys ole aika oleellinen osa lapsuutta, samoin kun kävelemään oppiminen ja kuivaksi oppiminenkin?

Meillä ainakin kaveripiirissä näistä asioista puhuttiin...
Me puhutaan siitä, puhuuko lapsi jo, käyttääkö vielä vaippoja, jne.

En mä kavereille sano että "lapseni puheenkehitys" sitä ja tätä.
 
jaa
toistan itseäni, että on vain ja ainoastaan tämän maan ETU, että hyvää suomenkielentaitoa vaaditaan vaatimimmissa asiaspalvelutehtävissä ja viroissa.

T. Lähipitserian onnellinen kantis, pitsat ja kebabit osaa tehdä ihminen välimeren maasta!
 
niks naks ja poks
Alkuperäinen kirjoittaja OT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
kun suoritustason töitä joka ei tiedä suom. sanaa puheenkehitys? Ei mitään.
Ja hyvä niin. Olemme sentään sivistysvaltio ja täällä ei onneksi pääse mihin tahansa hommaan alkeellisella suomenkielen taidolla.
Ei käyttäisi sanaa "puheenkehitys" keskustellessaan jonkun kanssa.

Enkä minäkään.

Merkityksen kyllä tietää.

Jos lapsista puhutaan niin eikös puheenkehitys ole aika oleellinen osa lapsuutta, samoin kun kävelemään oppiminen ja kuivaksi oppiminenkin?

Meillä ainakin kaveripiirissä näistä asioista puhuttiin...
Ei ole pakko sanoa, että lapsella on viivästynyt puheenkehitys, voi sanoa, että ei ole vielä oppinut puhumaan tai oppi puhumaan myöhemmin, kuin muut ikäisensä. Ja tarkoittaa silti samaa.

 
Yks toinen
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja OT:
Jos lapsista puhutaan niin eikös puheenkehitys ole aika oleellinen osa lapsuutta, samoin kun kävelemään oppiminen ja kuivaksi oppiminenkin?

Meillä ainakin kaveripiirissä näistä asioista puhuttiin...
Me puhutaan siitä, puhuuko lapsi jo, käyttääkö vielä vaippoja, jne.

En mä kavereille sano että "lapseni puheenkehitys" sitä ja tätä.
No kyllä mä vaan puhun kavereiden kanssa lasten puheen kehityksestä. SH olen koulutukseltani, etten sen "sivistyneempi"... :LOL:
 
suomen kielen taitaja
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
toistan itseäni, että on vain ja ainoastaan tämän maan ETU, että hyvää suomenkielentaitoa vaaditaan vaatimimmissa asiaspalvelutehtävissä ja viroissa.

T. Lähipitserian onnellinen kantis, pitsat ja kebabit osaa tehdä ihminen välimeren maasta!
Seurasin tätä keskustelua, pakko kommentoida pienellä piikillä, että suomen kielen taito kirjoitetaan suomen kielen taito. Ei suomenkielentaito. Äkkiseltään suomen kielen taidottoman korvaan ehkä yhdyssana, mutta kun ei ole.

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Voi åboriginaali parkaa, sun miehes käy jenkeissä vikitelemässä naisia, etkä sä tiedä itse mitään!!
Ressukka raukka parka minä :'(
Hiton nopee tuo mies kyllä on, jos ehtii jenkkeihin muutamassa tunnissa...
:xmas:
eks sä åbo oo muka kuullut että sinne amerikkaan mentäessä on aika paljon aikaeroa. Siks se sun mies ehtii siellä naisia vikitellä ja sitten taas esittää hyvää isää ja aviomiestä kotona.

Mikä se oli, tset läg tai jotain. Mut et sä tietenkään voi tietää kun sä oot vaan tommonen turkkilaisen vaimo :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
eks sä åbo oo muka kuullut että sinne amerikkaan mentäessä on aika paljon aikaeroa. Siks se sun mies ehtii siellä naisia vikitellä ja sitten taas esittää hyvää isää ja aviomiestä kotona.

Mikä se oli, tset läg tai jotain. Mut et sä tietenkään voi tietää kun sä oot vaan tommonen turkkilaisen vaimo :xmas: :D
Aijuu...tsetläggi. Hitto ku ei tullu mieleen |O

Teleporttauskin on tietty yks vaihtoehto :xmas:
 

Yhteistyössä