ABC-asemien ruoka, yöks!

  • Viestiketjun aloittaja ei enää ikinä
  • Ensimmäinen viesti
http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/kotilaakari/artikkelit/slow-food-herkuttele-hitaasti

Ei kuulosta yhtään mun paikalta. Jos ravintolassa syömme niin olemme reissussa ja lapsen kanssa ei mikään "herkuttele rauhassa koko illan" -aikataulu onnistu. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Mulle kelpaa ABC ruoka vallan mainiosti.

Minkä hintaisia nuo slow food ravintolat muuten ovat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja naku:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja naku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja naku:
ABC:stä tykkää ne, jotka haluaa lapata noutopöydästä suuren määrän ruokaa. Eipä ole kummosta gourmetia tuo makupuoli. Natriumglutamaatissa löytyy..
ABC:ltä löytyy myös À la carte
Varsinainen alakarte, menet tiskille ja tilaat pöperösi kuvien perusteella, jotka näkyvät katonrajassa :LOL:
Parempiko olis teksti ilman kuvia?
Tuota a la cartea minä nauroin.. Tilatkaa vaan pöperönne kuvien perusteella. Ei ne annokset koskaan näytä luonnossa siltä miltä kuvissa. ;)

Noista kuvista tuli mieleen, etta ovat pelastaneet monesta pinteesta Kiinassa seka Vietnamissa. Jos myyjat eivat osaa englantia niin kuvasta saa edes jonkinnakoisen tolkun
 
naku
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Ei kuulosta yhtään mun paikalta. Jos ravintolassa syömme niin olemme reissussa ja lapsen kanssa ei mikään "herkuttele rauhassa koko illan" -aikataulu onnistu. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Mulle kelpaa ABC ruoka vallan mainiosti.

Minkä hintaisia nuo slow food ravintolat muuten ovat?
Selviät varmasti tunnissa ulos, jos haluat :LOL: Ei tuo slow food tarkoita sitä, että tekisivät ruuan hitaasti ja odotuttaisivat sinua. Kynsilaukka on yksi sellainen paikka täällä Kehä III sisäpuolella. Aluksi saa syödä leipää ja talon levitteitä ruokaa odotellessa, joka tulee kuitenkin melko nopeasti pöytään. Välillä tarjoilija tulee kysymään, haluaako lisää leipää. Annoksia on isompaan ja pienempään nälkään. Nälkä lähtee ja hyvää on. http://www.kynsilaukka.com/alacarte.asp
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja nakuk:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja naku:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja naku:
"Oikeissa" ravintoloissa kannataa valita ns. slow food -paikkoja. Siellä ruoka on tehty raaka-aineista alkaen, eikä käytetä teollisia lisäaineita.
Kerroppa maalaiselle mitä nämä slow food paikat nimeltään ovat? Löytyykö niitä mualtakin kuin kehä III sisäpuolelta
Varmaan omasta keittiöstäsi löytyy lähin paikka, seuraava naapurista, ... No joo, varmaan isommista kaupungeista löytyy näitä paikkoja, jotka kehuvat olevansa slow food -ravintoloita. Joskus ravintolan ovessa on etanatarra, joskus pitää netistä selvittää etukäteen. Mistä tahansa paikkakunnalta saatat löytää ravintolan, jossa myydään oikeaa, itse tehtyä ruokaa. Vaatii vähän nenää ja uteliaisuutta, ja kykyä välttää Rossot ja ABC:t.
Voi hyvä luoja, meillä lapset osaakin arvostaa etanoita lautasellaan ja muuta gourmeeta....
lapsillesi maistuu varmaan einesmakaronilaatikko ja kalapuikot. Lapset yleensä tykkää eineksistä, kun eivät maistu liikaa miltään.
Nekin toki maistuu. Mutta niitähän ei Abbarilta saa...
 
naku
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Leipää??

Varsinainen gourmeekokemus
Slow food ei tarkoita paikka jossa on lautasella kaksi hernettä ristissä. Itsetehtyä leipää ja itsetehtyjä levitteitä. Jos olet joskus käynyt ulkomailla, vaikka Tallinnassa, olet varmaan huomannut, että siellä tuodaan alkupalaksi leipää. Se on aika tavallista, mutta tuskin ABC:llä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
ainakin niissä kahdessa missä mä olen käynyt niin ruoka on ollu tosi hyvää, ei mitään valittamista
peesaan ja aina kannattaa laittaa niille palautetta ruoasta, yhden kerran olen joutunut lista-annoksen palauttamaan kun liha oli raakaa ja sitkeää vaikka halusin sen tosi kypsänä.
 
"ville"
Alkuperäinen kirjoittaja jskngöoanbö;29465876:
joutsan abc:ssä , pihvi oli täysin ilman mausteita ja suolaa, maustevoi ei makua tuonut, ranskalaiset olivat kyllä ihan hyviä.
Ihan kiva, että kommentoit tähän ikivanhaan ketjuun. Kiitos. Juntti syö ja kitisee jälkikäteen. Minä olisin reklamoinut keittiöön.
 
"Vieras."
Kesällä reissatessa tulee syötyä eri abc asemilla. Listalta otetaan silloin kun noutopöydäsä ei ole itseeni kiinnostavia ruokia.
Lapset syö myös ruuan ei hamppareita.

Hyviä ovat olleet hintaan ja helppouteen verrattuna.
 
Mulla on sattunut useimmiten hyvä sapuska nenän eteen.
Ainoa, mistä oikeasti on ollut valittamista, on RIISTAkäristys. Hyi hitto! :x

Muutamassa eri ABC:ssa on tullut käytyä ympäri Suomen.
 
"vieras."
Monessa ABC asemalla on tullut ruokailtua lasten kanssa, kun ovat niin pieniä, että syövät samalla hintaa kanssani, muutoin valittais varmasti joku toinen paikka. En kyllä kehumaan ruokia tohdi alkaa.
 
tiiii
Täällä haukuttaan aina eineksiä,mutta sitten kehutaan abc:n ruokia jota ovat kaikki eineksiä. Muusit lämmitetään uunissa,samoin kastikkeet.Lihat,kasvikset ovat pakaste kamaa jnee.. Siellä ei tehdä itse mitään,ainoastaan lämmitetään.
 
Hömöti
Olen syönyt elämäni parhaat muikut ja pottumuusin pudasjärven abc:llä. Kyselin vielä, muikut tuli paikalliselta kalastajalta, potut tyrnävältä (siis ihan oikiaa pottua). En yleensä syö matkan päällä kuin vain ja ainoastaan silloin kun nälkä on ihan hirveä, ja matkaa on vielä paljon jäljellä. Ei jäänyt yhtään harmittamaan pysähdyspaikka.
 
"milli"
kerran käyty ja kiitos EI ENÄÄ IKINÄ!!!! :headwall:
otimme miehen kanssa noutopöydän, rustoisia lihapullia & sitkeää muussia..
lapsen hampurilaisen välissä oli SINAPPIA eikä mitään muuta, olisimme saaneet uuden mutta lapsi ei tahtonut enää
 
Täytyy kyllä sanoo, että Abc noutopyötä on tullu alas, ei oo enää hyvää ruokaa, joskus pari vuotta takaperin oli.
Paljon mahdollista. Itse en enää ole aktiivikäyttäjä, kun ei vaan ole tullut käytyä juuri niissä paikoissa, niin en tiedä mikä tilanne kokonaisuudessaan on.
Viimeksi kävin Keuruun ABC:lla syömässä ja siellä oli joku spesiaalipäivä, kun tarjolla oli mozzarellatikkuja ja kaikkea texmex juttua. Harmikseni ehdin vain hät näppää napata jotain suuhun ja jatkoin matkaa. :( Mutta oli maistuvaa.
 
vierass
Parin viime vuoden aikana olen syönyt tuolla enää ehkä kolme kertaa ja kerta kerralta ruoka on ollut kamalampaa. Viimeksi otin metsästäjänleikkeen, jolla hintaa piirun vajaa 14€. Leike oli mauton, kuiva, pieni käntty, ilmeisesti pakaste leivityksineen päivineen, rustoa löytyi ja sitkeää oli. Kastike oli limainen, mauton valmispussisoosi ja kasvikset palaneita ja kuivuneita. Söin vähän ranskalaisia ja päätin etten enää anna yhtään mahdollisuutta tuolle paikalle. Enkä edes reklamoinut, koska oksetti niin, etten olisi halunnut mitään heidän valikoimastaan tilalle. Mieskin jätti yli puolet ruuastaan ja lähdettiin hakemaan pitsaa, muualta.

Vertailun vuoksi omassa duunissani metsurinleike maksaa 13€. Leikkeet leikataan fileestä, hakataan ja leivitetään mausteseoksessa, paistetaan voissa vasta tilauksen tullessa. Kastike tehdään voista, sipulista, sienistä, fondista, mausteista, punaisesta kermasta jne.
En tajua miten kukaan TYYTYY abc:n ruokaan, koska sitähän se on, tyytymistä paremman tiedon puutteessa. Ja mikä tossa pakaste/valmisruuassa oikein maksaa, kun ei valmistamiseenkaan saada kulumaan aikaa?
 
"nuuh"
Otin kerran jonkun pihvin kermaperunoilla. Tyrkkäsin haarukan perunoihin niin se nous ilmaan kaikki kerralla :D semmosessa yhdessä köntsässä :D se oli ihan kylmää ja kun vein annosta takaisin niin se nainen vaan sano "no hän on vaan täällä vuokralla". Sanoin omistat tai et mutta ottaisin rahat takaisin.
 

Yhteistyössä