Abortti 13v

  • Viestiketjun aloittaja voiii
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="yks";27261484]Seksielämää ei pitäisi aloittaa ennen kuin on valmis saamaan lapsen.[/QUOTE]
Entäs he, jotka eivät koskaan halua lapsia? Eikö heillä ole oikeutta seksielämään?
 
.,.
[QUOTE="vieras";27261536]Entäs he, jotka eivät koskaan halua lapsia? Eikö heillä ole oikeutta seksielämään?[/QUOTE]

Seksielämään on toki oikeus avioliitossa. Ja sen ikäiset osaavat ehkäistä, ja ottaa huomioon myös ehkäisyn pettämisen mahdollisuus, jolloin siis pitää olla valmius ottaa myös mahdollisesti syntyvä lapsi vastaan.
Että ihan oma valinta, ei seksi mikään välttämättömyys ihmiselämässä ole.
 
"yks"
Jos ihminen tietää päätyvänsä ehdottomasti aborttiin, jos tulee raskaaksi, niin hänen ei pitäisi harrastaa seksiä.

Ainoastaan siinä tapauksessa jos raskaus on hengenvaarallinen niin aborttia voisi harkita.

Aikuinen vastuullinen ihminen voi myös ottaa lapsen vastaan jos ehkäisy pettää.
Lasten ei kuulu harrastaa seksiä. Jos ei ole valmis ottamaan lasta vastaan, on vielä itsekin henkisesti lapsi, jopa nelikymppisenä.
 
.,.
[QUOTE="...";27261590]Menkää hoitoon, te kommentoitte, että 13-vuotias on lapsi ja sitten itse ryöpytätte paskaa niskaan ja murhaajan titteliä tälle samalle lapselle![/QUOTE]

Ah, siis kuka näin tekee? Sanaa murhaaja en aloituksen jälkeen ole tässä ketjussa huomannut, paitsi nyt.
 
"vieras"
13 v on lapsi, mutta 13 v on myös murrosikäinen. Murrosikäinen haluaa kokeilla kaikkea kiellettyä. Tupakkaa, alkoholia, seksiäkin. Ei se tee yhtäkään murrosikäistä lasta huonommaksi, jos on mennyt tekemään ihan älyttömiä typeryyksiä. Raskaaksi voi tulla jo yhdestäkin kerrasta. Pääasia, ettei tee niin älyttömiä typeryyksiä, että menisi junan alle tai tappaisi itsensä.
Tuollaisesta vielä selviytyy, kun vanhemmat ovat ymmärtäväisiä, käydään tilanteet läpi missä on mennyt vikaan ja osataan jutella paremmin.
 
Saako kokeilla kiellettyä?
[QUOTE="vieras";27261620]13 v on lapsi, mutta 13 v on myös murrosikäinen. Murrosikäinen haluaa kokeilla kaikkea kiellettyä. [/QUOTE]

Voi kauhistus, milloinkahan mun murrosikä tulee??? Minä kun luulin että mun keski-iän jälkeen tulee vanhuus!
 
"Aha"
Seksielämään on toki oikeus avioliitossa. Ja sen ikäiset osaavat ehkäistä, ja ottaa huomioon myös ehkäisyn pettämisen mahdollisuus, jolloin siis pitää olla valmius ottaa myös mahdollisesti syntyvä lapsi vastaan.
Että ihan oma valinta, ei seksi mikään välttämättömyys ihmiselämässä ole.
Kukas sen oikeuden vaan avioliitossa, antaa?
Minä olen ollut mieheni kanssa avoliítossa 25 vuotta, kukaan ei ole tullut tähän mennessä sanomaan, ettei olisi ole oikeutta harrastaa seksiä.
Jos se olisi laitonta, niin luultavasti oltaisiin jo kumpikin tuomittu ainakin tuntuviin sakkoihin.
 
Olikohan tuo tyttö saanut kotonaan minkään sortin seksi valistusta? Ehkäisystä ja seksistä kertominen kannattaa aloittaa jo silloin, kun huomaa tytöllä alkaneen ekat menkat, moni nuorihan kuvittelee ettei ekasta kerrasta voi tulla raskaaksi?
Kuukautisten alkamis aikahan on aikaistunut, monella 10.vuotiaalla saattaa olla jo menkat, itsellä alkoi 12.v, mahtaakohan tuokin olla perinnöllistä?
 
Miksi Iltalehti kutsuu 13-v:tä "nuoreksi naiseksi".....
"IL-TV sai luvan kertoa 13-vuotiaana abortin tehneen nuoren naisen koskettavan tarinan"
- Näkeehän tuosta videosta, että tämä ihminen on tällä hetkellä varttuneempi.

"Mitä muuta vaihtoehtoa hänellä, 13-vuotiaalla raskaana olevalla koululaisella, on kuin abortti?"
- Tässä selkeästi sanotaan 13-vuotiaan olevan koululainen.
 

Yhteistyössä