Äää äää ääää mä en kestä!!!! Löysin juuri punkin mun reidestä!!! :((((

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis hyi yäk!!!! Makasin jo sängyllä ja jostain syystä sipaisin reittäni. Siinä tuntui joku nystyrä ja menin äkkiä keittiöön valoon katsomaan. Ja YÖK mun reidessä roikkui punkki!!!!!!! Otin pari kuvaa kädet täristen ja aloin etsiä punkkipihtejä. Ei ollut lääkelaatikossa kuten pitäisi. Otin sitten tavalliset pihdit ja aloin kieputtamaan. Kädet tärisi ja puistatti ja toivoin että joku voisi auttaa mutta kun ne nukkuu kaikki!
Viimein sain sen irti ja laitoin sen lasipurkkiin ja kannen tiukasti kiinni ja työnsin tiskipöydän alle.

Nyt pelkään että mun lapsilla on sellaisia kanssa!!!! Oltiin tänään niityllä ja sieltä se varmaan tuli. Mutta en voi nyt tutkia nukkuvia lapsia. Tutkin heti aamulla.

Mikähän todennäköisyys on että niihinkin tarttui noita ällöjä?

Jos sillä on joku vaarallinen tauti niin eikö mulle pitäisi kohta iskeä hirveä kuume ja siihen reiteen tulla punainen rinkula ym?

Yök kun puistattaa vieläkin:(:sick:
 
vierailija
Unohdit sitten tehdä punkkisyynin kun palasitte niityllä tai viimeistään ennen nukkumaan menoa. Ehkä nyt vahingosta viisastuneena jatkossa muistat. Ja ei kannata laittaa niitä ulkona käytettyjä vaatteita esim sängyn päälle hetkeksi, kun vaatteista ne pahikset voi pudota sinne sänkyyn, ja sitten nukkuessa käydä kiinni. Ulkoilun,etenkin niittyretkien jne. jälkeen kannattaa heti kotiin tullessa vaihtaa vaatteet ja tehdä punkkisyyni. Niitä punkkeja usein on vaatteiden laskoksissa tai taskuissa piilottelemassa.
 
vierailija
älä huolestu vain osa kantaa tauteja ja jos irroitus tehdään ennen 24tuntia mahdollisuus saada tauti on tosi pieni. jos tulee renkula punainen sen puremakohdan ympärille sit lääkäriin ja saat antibiootit. tutki lapset tarkkaan aamulla, hiukset, korvantaukset taipeet yms ja tästedes voit opettaa lapset itsekin tutkimaan joka ilta. meillä koirilla on punkkeja muutamia kesässä siksi ollaan kovia punkkitutkijoita, mutta ei sekään ole tae, voi jäädä huomaamatta. voimia sinulle, toivon ettei sulle mitään tosta tule.
 

Yhteistyössä