Ääh... Sain lapselle paksun yövaipan takapuoleen ja kaikki vaatteet päälle ja nyt

juuri kun on nukahtanut, lapsi haisee! Pitääkö mun ihan oikeasti mennä herättämään se ja purkaa koko paketti? Plääh... Olisi edes jokin läpivalaisulaite, jolla voisi varmistaa, että oikeasti tarvii vaipanvaihdon eikä vaan ole piereskellyt (oon jo tänään kerran aiemmin vienyt ihan turhaan vaipanvaihdolle). Ettei turhaan herätä ja suututa pientä. :(

Vaatteita on oikeasti hirmuinen kerros, koska meillä on aika kylmä juuri nyt.
 
[QUOTE="jenni";23141931]Ei tarvi purkaa koko pakettia. Kurkkaa housun välistä, siitä vaipparaosta kintun kohdalta. Siitä saa vähän osviittaa. =)[/QUOTE]

Sillä on villahousut... Eli pitää ottaa ensin pois päällyshousut, sitten unihaalarin alaosa, puolipotkarit, avata body, ottaa villahousut pois ja sitten kurkistaa.

Huoh. Taidan odotella hetken, jos heräisi. Usein ottaa pienet iltatorkut ja sitten herää hetkeksi peuhaamaan sängyssä. Siihen väliin kai pitää yrittää iskeä.
 
Saraldo
[QUOTE="mimmi";23141978]Herranen aika, missä te oikein asutte, iglussako ? :O[/QUOTE]

:D Sama ajatus kävi mielessä.... Hikihän tuossa tulee, jos on vielä peitto päällä.
 
Ei se siihen kuole vaikka nyt kakat housussa kerran nukkuiskin. Tai sit vaan oon kertakaikkisen huono äiti kun en välittäis. :D etenkään kun tota vaatettakin teillä on noin älyttömän paljon...pakkastako teillä sisällä on??? :D
 
Muksu on kerran nukkunut puoli yötä kakat housuissa. Ja oli sen jälkeen vaippa-alueelta niin kipeä, ettei kärsinyt koskeakaan. :( Joten sitä riskiä en ota.

Pakko kohta herättää, jos ei itsestään herää.
 
[QUOTE="Maija";23142045]Lapsella on enempi päällä kuin meidän vauvalla pihalla nukkuessa?!?[/QUOTE]

No vähänpä muksuasi puet, jos nukkuu ulkona vähemmällä kuin kolmella kerroksella sisävaatteita ja ilman peittoa. :O
 
[QUOTE="siis";23142118]minkä ikäinen vauva ja millaisia pätkiä nukkuu? Jos nukkuu aamuyölle, niin vaihtaisin nyt. Kerkee polttaa aika ikävästi.[/QUOTE]

Puolitoistavuotias. Heräilee satunnaisesti öisin, joskus on koko yönkin niin hiljaa, että en tiedä, käykö hereillä vai ei. Toisinaan kiljuu jatkuvasti.

Pakko on mennä nyt herättämään.
 
"Maija"
No vähänpä muksuasi puet, jos nukkuu ulkona vähemmällä kuin kolmella kerroksella sisävaatteita ja ilman peittoa. :O
No sillä on body, potkarit, haalari+hattu ja makuupussi. Kovakoppaisissa vaunuissa on lampaantalja ja sadesuoja + peitto "luukun" edessä ja lämpöisenä pysyy kaveri pakkasessa :) Huom! Vaunut säilytetään sisällä eli ovat lämpimät kun ulos mennään.

Mietin vaan, että +15 ja -15 on aika eri asiat kuitenkin...
 
[QUOTE="Maija";23142158]No sillä on body, potkarit, haalari+hattu ja makuupussi. Kovakoppaisissa vaunuissa on lampaantalja ja sadesuoja + peitto "luukun" edessä ja lämpöisenä pysyy kaveri pakkasessa :) Huom! Vaunut säilytetään sisällä eli ovat lämpimät kun ulos mennään.

Mietin vaan, että +15 ja -15 on aika eri asiat kuitenkin...[/QUOTE]

Niin, eli lapsellasi on vielä noitten vaatteitten lisäksi tosi lämpöiset vaunut ja haalari, joka on luultavasti lämpimämpi kuin pari sisävaatekertaa... Kokeilepa itse nukkua ilman peittoa 16 asteessa. Voit yllättyä siitä, miten paljon vaatetta tarvit. :) Minä itse nukun melkein nakuna, mutta peittoja oli viime yönäkin neljä, ja lisää kaipailin. En vaan tarjennut lähteä hakemaan... 7-kiloisen rääpäleen tulee täällä äkkiä kylmä, jos ei ole kunnolla vaatetta päällä. Päivävaatetuksesta tuo kaikki eroaa vain sen verran, että noita päällimmäisiä housuja ei tavata laittaa.

Meidän taloa lämmitetään takalla ja puuhellalla, joitten lämmitysteho ei meinaa näillä 30 asteen pakkasilla riittää. Patteritkin on, mutta en uskalla yöllä pitää päällä, koska eivät ole oikein luotettavia.
 

Yhteistyössä