Äh, hankala tilanne...

  • Viestiketjun aloittaja hopeapaju harmaana
  • Ensimmäinen viesti
hopeapaju harmaana
Ja hiukan harmittaakin, pakko myöntää...

Kummipoikani pääsee ripille ensi kuussa ja minä saisin kunnian siunata hänet. Nyt kuitenkin miehellä on työvuoro juuri konfirmaatiopäivänä, joten suunnitelmat menee uusiksi. Työvuoron voisi vaihtaa, mutta sitten joutuisi ottamaan työvuoron juhannukselle...

Minä en voi käydä siunaamassa kummipoikaani, sillä en voi jättää lapsia yksin kirkon penkkiin. Etenkin kuopus on "hankala" tapaus autisminsa vuoksi. Voi olla, ja aika todennäköistä onkin, että emme ole enää edes kirkon sisällä siunausvaiheessa kun kuopus on ilmaissut mielipiteensä äänekkäästi kirkossa istumisesta. Jos mies olisi mukana, hän voisi kuopuksen kanssa lähteä ulos odottelemaan.

Lapsenvahtiakaan ei ole, koska kaikki mahdolliset ovat mukana tuolla juhlassa (äitini ja kummipojan äiti).

Harmittaa :(
 
hopeapaju harmaana
Eikös äitisi voisi siunauksen ajan katsoa lastesi perään?
Voisi varmaankin, jos vain olemme siinä vaiheessa vielä kirkossa. Mutta toisaalta tuon kuopuksen tuntien, hän päästää melkoisen älämölön siinä vaiheessa kun minä siirryn alttarille. Enkä tiedä onko sekään ihan kiva, jos lapsi saa itkupotkuraivarin.

Toki kaikki voi mennä hyvin, mutta hiukan epäilen... Sen verran jo kokemusta noista kirkkojuhlista.
 
Mites teillä on kirkossa lapsille pieni puuhanurkka kenties?
Meillä on nykyään tai ollut jo jonkin aikaa. Eli siellä on piirustustarvikkeita ja joitain pieniä muovielukoita joilla touhuta, jos tulee hetki ettei jaksa istua jne.
 
hopeapaju harmaana
Mites teillä on kirkossa lapsille pieni puuhanurkka kenties?
Meillä on nykyään tai ollut jo jonkin aikaa. Eli siellä on piirustustarvikkeita ja joitain pieniä muovielukoita joilla touhuta, jos tulee hetki ettei jaksa istua jne.
Onpa fiksu juttu :) Meillä ei ole. Viimeks oli lapselle mukana lempikirjat, naksut ja muu mahdollinen viihdyke mitä kirkkoon mukaan voi ottaa, mutta ei auttanut.

Mutta pitää miettiä, ehkä tähän jonkun ratkaisun löytää. Tuo konfirmaatio olis vain niin tärkeä mulle sen kummipojan takia. Kuitenkin päivittäin ollaan tekemisissä.
 
hopeapaju harmaana
No jos äitisi ei voi jättää tuota siunausta, jonka sinä suorittaisit, näkemättä, niin hän ei joka tapauksessa näe sitä, kun sinä et voi sitä suorittaa. Vai kuinka? Mutta joo, jos olet äidiltäsi kysynyt jo ja hän on kieltäytynyt, niin ei kai siinä sitten mikään auta.
Lähinnä hän haluaa nähdä lapsenlapsensa siinä alttarilla siunattavana. Se että minä hänet siunaisin olisi mukava lisä. Ja äiti sanoi, että hän ei mielellään lähtisi pois tilaisuudesta kesken kaiken.
 
"vieras"
olisko MLL:n hoitajaa mahdollista palkata? Siihen kirkolle, pelkkä kirkonmenojen ajaksi.

Lapsi siis taatusti huutaa, hoitajan ei tarvitsisi kuin pihalla katsoa ettei karkaa eikä loukkaa itseään.

En tietenkään tiedä autismista mitään, mutta tavallista lasta tunninkaan huuto ei riko.
 
hopeapaju harmaana
Meillä päin ei ole MLL:lla lastenhoitoa. Ja anoppi asuu satojen kilometrien päässä. Kuten sanoin, aika hankala tilanne :)

Yksi kaveri saattaa päästä katsomaan lasten perään sinne kirkolle. Riippuu hänen työvuorostaan... Toivotaan parasta!
 

Yhteistyössä