Äh mies teki sen taas, pakeni, kun yritin kertoa pahasta mielestäni

Me ei vissiin osata riidellä. Miten ihmeessä selvittää asioita, jos asioista ei voi edes keskustella vaan mies pakenee heti paikalta, jos alan puhua. Meillä on nyt molemmilla tosi stressaava tilanne töissä ja ymmärrän, et mieskin on väsynyt. Mutta harmittaa, kun tuntuu, että kaikki kotityöt kaatuu mun niskaan. IHan kuin mies ei ees näkis noita kasvavia pyykki - ja tiskivuoria, hänelle tuntuu olevan itsestään selvää, että "joku" ne hoitaa, ei hänen tartte. Ja kun niin pienillä asioilla saisi mullekin hyvän mielen, sillä et vähän auttaisi kotitöissä ja kysyisi, mitä kuuluu ja vaikka halaisi joka päivä.
 
"Niin"
Lakkaa sinäkin tekemästä niitä kotitöitä viikoksi tai pariksi. Tiedän että kysyy luontoa sietää sitä sotkua, mutta kestä se hyvän asian nimissä. Jos tämä ei onnistu niin lakkaa korjaamasta miehen jälkiä, pesemästä hänen vaatteitaan, laittamasta hälle ruokaa.

Mieskin saattaa jossain vaiheessa havahtua huomaamaan, että hei, mulla ei oo yhtään puhdasta vaatekappaletta.
 
Joo kyllä kysyisi luontoa ja olen itse miettinyt samaa, että onko tuo ainoa tie saada asia perille tuolle miehelle ja saisiko se aikaiseksi keskustelun, josta voisimme jatkaa. Vaatteiden kohdalla helppo toteuttaa, mutta tiskin kohdalla mahdoton, me tarvitsemme lapsenkin kanssa astioita.

Tämä kotitöiden jakaminen tuntuu olevan meidän ainoa ongelma, mikä sinänsä on ihan hyvä asia huomata. Ja Herra Majurille tiedoksi, että kun molemmat käyvät töissä, työt on reilua jakaa. Jokaisen perheen jäsenen tulee kantaa kortensa kekoon. Onnea vaan majurille ihmissuhteisiin tuolla asenteella!
 
Herra Majuri
Joo kyllä kysyisi luontoa ja olen itse miettinyt samaa, että onko tuo ainoa tie saada asia perille tuolle miehelle ja saisiko se aikaiseksi keskustelun, josta voisimme jatkaa. Vaatteiden kohdalla helppo toteuttaa, mutta tiskin kohdalla mahdoton, me tarvitsemme lapsenkin kanssa astioita.

Tämä kotitöiden jakaminen tuntuu olevan meidän ainoa ongelma, mikä sinänsä on ihan hyvä asia huomata. Ja Herra Majurille tiedoksi, että kun molemmat käyvät töissä, työt on reilua jakaa. Jokaisen perheen jäsenen tulee kantaa kortensa kekoon. Onnea vaan majurille ihmissuhteisiin tuolla asenteella!
Mielummin pidän känsän kämmenessä kuin otan nalkuttavan ämmän kämppääni.
 
"Juu"
Joo kyllä kysyisi luontoa ja olen itse miettinyt samaa, että onko tuo ainoa tie saada asia perille tuolle miehelle ja saisiko se aikaiseksi keskustelun, josta voisimme jatkaa. Vaatteiden kohdalla helppo toteuttaa, mutta tiskin kohdalla mahdoton, me tarvitsemme lapsenkin kanssa astioita.

Tämä kotitöiden jakaminen tuntuu olevan meidän ainoa ongelma, mikä sinänsä on ihan hyvä asia huomata. Ja Herra Majurille tiedoksi, että kun molemmat käyvät töissä, työt on reilua jakaa. Jokaisen perheen jäsenen tulee kantaa kortensa kekoon. Onnea vaan majurille ihmissuhteisiin tuolla asenteella!
Jospa siirryt kertakäyttöastioihin viikoksi, ilmoitat että käytetään nyt näitä kun mulla ei oo tiskeille aikaa, kun oon töissä niin kiireinen.
 
Kertakäyttöastiat ovat hyvä idea siksi aikaa, että pahin sterssi ja väsymys on ohi. Toinen vaihtoehto on se, että siivoat, pyykkäät ja tiskaat vain itsesi ja lapsen osalta. Kun siivoat omat ja lapsen jäljet jää jäljelle miehen sotkut. Kun mies näkee sinun siivoavan osuutesi ei hän voi väittää omia sotkujaan sinut sotkuiksi. Muutoin siistissä kodissa siivoamattomat osuuden korostuu, joten ehkä mies sitten tajuaa miten paljon hän sotkee sinun huolehdittavaksesi. Tästä mullakin oli juuri miehen kanssa riitaa vaikka pääasiassa hänellä aloitekykyä löytyykin. Mulla vain on tapa passata liikaa ja totuttaa muutenkin liian helpolle. :ashamed: Sitten pitää taas muistuttaa, että minä palvelen vain hyvää hyvyyttäni eikä sitä ole syytä pitää itsestäänselvyytenä. Jos siis ei keskustelu tuota tulosta, niin nämä menettelyt toivottavasti toimivat.
 

Yhteistyössä