Äh :( VIRTSATIEINFEKTIOT VAIVAAVAT KOKO AJAN! Kohtalotovereita?

  • Viestiketjun aloittaja Pissatulehdus x 3
  • Ensimmäinen viesti
Pissatulehdus x 3
8. raskausviikko pärähti käyntiin, ja jo kolmas (3.) virtsatieinfektio!
1. tulehdus oli 6.12.2012, 2. tulehdus 20.12.2012 ja kolmas tulehdus 28.12.2012.

E. coli -bakteerin aiheuttamia tulehduksia nämä kaikki.

Onko kohtalotovereita? Antibiootteja vaan syön, ja mietityttää kovasti, mitä ne aiheuttavat sikiölle... :(

Onko muuten tietoa, onko virtsatieinfektioiden takia keskenmenoriski?

Huolestuttaa, itkettää, pelottaa...
 
"MML"
Oletko kokeillut, auttaako karpalokapselit estämään vti:n tuloa? Tietenkin oikeat karpalotkin olisi hyviä ja varmemmin terveellisiä, mutta niitä harvoilla on käytössä. Eli siis, kun tuntuu, että vti on tuloillaan, ottaa sitten karpalokapseleita. Itselle auttaa, mutta näähän on tapauskohtaisia, toiselle auttaa ja toiselle ei... Karpalokapseleita sinällään voi käyttää raskaana ollessa: http://www.tohtori.fi/kysy-asiantuntijalta/kysymys/9992496
 
kbjb
Joka ikisen kakkosasian jälkeen peset alapään niin riski pienenee todella pieneksi. Mulla loppui tulehduskierre siihen. Lisäksi seksin jälkeen aina pissalle. Ja muutenkin pesu ennen seksiä. Söin raskaana estolääkitystä, joka ei ollut antibiootti. Sama vaikuttava aine kuin karpalossa. En nyt muista nimeä, t-kirjaimella taisi alkaa.
 
Täällä kohtalotoveri :wave: Vti:t vaivanneet erityisesti nuorempana, ennen lapsia, kolmannessa raskaudessani kärsin niistä toistuvasti. Hoitamaton virtsatieinfektio on riski raskaudelle, mutta sinuna en olisi huolissani antibiootin vaikutuksista sikiöön, kun lääkäri on ottanut kuitenkin raskauden huomioon lääkettä määrätessään :) Oletko kokeillut happamien mehujen nauttimista päivittäin?
 
Pissatulehdus x 3
.. että voinko syödä karpalokapseleita tms., niin tiukka vastaus tuli, että ei "luontaistuotteita" tms. raskauden aikana! Koska ei ole kuulemma tarpeeksi tutkittua tietoa kaikista mahd. vaikutuksista.

Toisaalta, pelottaa tuo jatkuva antibioottien syöminenkin.
Kipujen kanssa en kyllä kestä, eli virtsatieinfektioni ovat todella kipeitä..
 
Pissatulehdus x 3
Olen siis erittäin erittäin erittäin tarkka alapäähygieniasta. Pesen molemmat päät aina asioinnin jälkeen. Alusvaatteet ovat puhtaat jne. Silti tulee tulehduksia.

Saatko mistään selville "Vierailija kbjb" estolääkkeen nimeä?
 
C-vitamiini tekee virtsan happamaksi => estää tulehduksia.
Kaupasta saatava karpalomehu ja ihan appelsiinituoremehu päivittäin nautittuna vähentää myös tulehdusriskiä.
Runsas juominen, siis veden tms. on hyväksi.

Nämä ohjeet olen saanut lääkäriltä ja auttoi.
 
Joo, valitettavasti aivan tuttua. Olen sairastanut niitä kymmeniä kuluneen reilun vuoden aikana. Parhaillaankin on päällä ärhäkkä tulehdus, vaikka syön estolääkkeitä. Ja nämä ovat myös tosi kipeitä!

Teen joka päivä ihan kaiken minkä voin: pidän huolta hygieniasta (mutten voimakkailla pesuaineilla), käyn pissalla tarpeeksi usein ja juon paljon vettä (2-3 litraa päivässä), käytän karpalomehua ja KarpaLact-kapseleita joka päivä, käyn seksin jälkeen pissalla ja peseydyn jne. Ja nyt on vielä estolääkityskin päällä, eikä sekään auta! Mitäköhän tässä enää voi tehdä?

Niin, ja se estolääkkeen nimi on Trimopan.
 
Viimeksi muokattu:
kokemusta on
Osta 100% karpalomehua, ei mitään Marlin sokerilitkuja.
Sipaise Bepanthenia virtsaputken suulle pesun jälkeen. Siinä on antibakteerisia aineita. Esim seksin jälkeen kannattaa ehdottomasti.
 
Jokapäivä kunnon karpalomehua (ei mehujuomia missä on karpaloa vaan nimessä) ja kuivattuja karpaloita lisäksi. Silloinkin kun ei oo tulehusta.

Ei ihan edullista pidemmän päälle mut ehkä kuitekii parempi vaihtoehto jatkuville antibiooteille, jos siis auttaa nuo karpalot, kuten itteäni on auttanut. Tuttavalla, vanhempi ihminen, ei oo ollu apua karpalotuotteista.
 
ggh
Minulla oli myös alkuraskaudessa pari virtsatietulehdusta, joista toinen menikin niin pahaksi, että minulle tuli virtsaumpi. Minulla ei siis tullut pissa lainkaan, kahdella eri lääkärillä kävin silloin, kun en ollut saanut pissattu 8 tuntiin. Lääkärit eivät uskoneet virtsaumpeen ja sanoivat että kyllä se pissa sitten tulee, ei tullut. Ja illalla jouduin lähtemään päivystykseen, kun en pysynyt enää pystyssä, sattui niin paljon. Minut katetroitiin heti ja yli litra oli virtsaa rakossa. Sain lääkekuurin, joka ei tehonnut ja seuraavana yönä olin taas päivystyksessä katetroitavana. Aika pahaksi äityi siis mulla toi tulehdus, mutta silti raskaus eteni normaalisti ja näiden jälkeen ei tulehdusta enää tullut. Nyt muutaman kk ikäisellä pojallani on jatkuvasti pissatulehduksia ja mietein että voiko noilla mun tulehduksilla olla osaa asiaan...lääkärin mukaan kyllä ei, mutta outo sattuma silti. Toivottavasti pääset eroon tulehduksista.
 
mulla
trimopan ei tehonnu mullakaan estolääkkeennä. on kuitenkin yli 10v kun jouduin niitä syömään, että tehonneiden nimiä en muista.. lääkärit laittovat mut jopa virtsaputken tähystykseen, kun kokoajan tulehduksia. mitään ei kuitenkaan löytynyt. sitten kun salama kirkkaalta taivaalta, ne loppuivat. kaippa tuli miehenkin bakteerit tutuiksi :)
 
"Vieras"
Sain jatkuvien tulehdusten vuoksi estolääkityksen, joka tehosi. Kerran kokeilin ilman sitä ja heti paukkasi tulehdus päälle. Söin sitä raskauden aikanakin aluksi, lopetettiin ennen viimeistä kolmannesta.
 
"vieras"
Mulla loppui kun aloin juomaan karpalomehua säännölllisesti+syömään karpalotabletteja ja syömään myös C-vitamiinilisää runsaasti. Mulla noita oli synnytyksen jälkeen ja pari myös raskausaikana.
 
joskus samaa potenut
Hyviä neuvoja ollut tähän mennessä, tarpeeksi juomaa ettei pissa ole liian väkevää rakossa ja pöpöt lisääntyy. Karpalo, puolukka, appelsiini yms tuotteita käyttöön. Hygienia jne. Itse kärsin edellisen suhteen aikana (varsinkin alussa) jatkuvista kipeistä tulehduksista. Edellinen kun loppui niin uusi jo tulossa. Paljon paljon myöhemmin olen älynnyt että osasyyllinen (kenties ainut syyllinen) oli miehen huono hygienia! Eli miehet myös pesulle ennen yhdyntää ja esinahan alta täytyy myös pestä "juustot" pois!!Kokemattomia ja nuoria kun oltiin niin tuollainen asia ei tullut mieleen silloin. Sieltähän niitä pöpöjä on saanut oikein roppakaupalla.
 
Pissatulehdus x 3
joilla on ollut (etenkin) alkuraskaudessa useita virtsatieinfektioita? Muistatteko, millä lääkkeillä hoidettu? Menikö ohi, vai uusiutuiko koko ajan?

Missä vaiheessa loppuivat sitten kokonaan? (Vai loppuivatko..)


Täytyy mennä nyt kunnon karpalomehua ostamaan heti!! Onko merkistä vinkkiä?
 
Heydon
Osta 100% karpalomehua, ei mitään Marlin sokerilitkuja.
Sipaise Bepanthenia virtsaputken suulle pesun jälkeen. Siinä on antibakteerisia aineita. Esim seksin jälkeen kannattaa ehdottomasti.
Bepanthenissa EI ole mitään antibakteerisia aineita ja Trimopan on ihan antibiootti(hohhoijaa sentään ihmiset rakkaat)!

Urisan-nimisillä karpalotableteilla itsellä helpottaa tulehduksenalutkin, ja taatusti turvallisempia käyttää kuin antibiootit! Muuten hyviä neuvoja tullut myös, runsas juominen yms. Kyllä se siitä! :)
 
"äityli"
.. että voinko syödä karpalokapseleita tms., niin tiukka vastaus tuli, että ei "luontaistuotteita" tms. raskauden aikana! Koska ei ole kuulemma tarpeeksi tutkittua tietoa kaikista mahd. vaikutuksista.

Toisaalta, pelottaa tuo jatkuva antibioottien syöminenkin.
Kipujen kanssa en kyllä kestä, eli virtsatieinfektioni ovat todella kipeitä..
Höpö,höpö! Lääkärit vain on MÄÄRÄTTY suosimaan lääketehtaitten tuotteita! Karolomehu ilman sokeria, TÄYSIN SOKERITON ruokavalio, niin ei pääse pöpöt elämään. Myös HH:t minimiin. D3 öljykapseleina 150µg päivässä ja vahvoja maitohappobakteereita. Varmasti auttaa!
 
Ei muuten ole kaikkia lääkkeitäkään tarpeeksi tutkittu.

Että hiiteen lääkärin vierastus karpaloa kohtaan.

Toisaalta vierastan ehkä itsekin tabletteja, kun kerran karpaloita oli pakkasessa. Myöskin fytonomi luontaistuotekaupassa OSAA asiansa eikä suosittele mitään haitallisia tuotteita. Ylipäätään lääkärin on hyvä tietää luontaistuotteista ja fytonomin lääkkeistä- mitä voi ja saa käyttää yhdessä.

MUTTA, runsaasti juomista ja hyvä hygiania, ei tiukkoja ja hankaavia housuja ja varo kylmettämästä persustaasi.

Tulehdus lisää aina keskenmenonriskiä, siksi vti tulee ehdottomasti hoitaa ajoissa raskaana ollessa. Antibiootit auttavat yleensä, mutta samalla huonontavat vastustuskykyä, siksi suosittelen myös maitohappobakteereja, mutta älä ota niitä yhtä aikaa ab lääkkeen kanssa, vaan pidä muutaman tunnin väli. Ne ovat ravintolisiä, eivät lääkkeitä ja voit käyttää niitä ihan turvallisin mielin- eikä niistä periaatteessa voi ottaa yliannosta. (Ja se joka tähän tulee nillittämään koko purkillisesta ja sen yhtäaikaisesta nielemisestä, on hölmö ja pilkunviilaaja.)
 
"Vieras"
Joo, valitettavasti aivan tuttua. Olen sairastanut niitä kymmeniä kuluneen reilun vuoden aikana. Parhaillaankin on päällä ärhäkkä tulehdus, vaikka syön estolääkkeitä. Ja nämä ovat myös tosi kipeitä!

Teen joka päivä ihan kaiken minkä voin: pidän huolta hygieniasta (mutten voimakkailla pesuaineilla), käyn pissalla tarpeeksi usein ja juon paljon vettä (2-3 litraa päivässä), käytän karpalomehua ja KarpaLact-kapseleita joka päivä, käyn seksin jälkeen pissalla ja peseydyn jne. Ja nyt on vielä estolääkityskin päällä, eikä sekään auta! Mitäköhän tässä enää voi tehdä?

Niin, ja se estolääkkeen nimi on Trimopan.
2-3 litraa päivässä on terveen ihmisen normaali päivittäin tarvitsema nestemäärä. Kyllä VTI:n aikana pitää juoda enemmän! Peseytymisessä ei mitään pesuaineita!

Mikäli naisen virtsatieinfektiot liittyvät selvästi sukupuoliyhdyntään, kannattaa tyhjentää rakko ja ottaa estolääkitys kerta-annoksena heti yhdynnän jälkeen. Vaihdevuosien jälkeen paikallinen estrogeenihoito vähentää virtsatieinfektioita. On myös havaittu, että karpalo- tai karpalo-puolukkamehu (2 dl aamuin illoin) vähentää infektion uusiutumista.

Toistuvia virtsatieinfektioita voidaan estää mikrobilääkkein silloin, kun virtsatieinfektio uusii vähintään kolme kertaa vuodessa. Ensisijaisina estolääkkeinä käytetään pieniä annoksia trimetopriimia tai nitrofurantoiinia. Hoidon kesto on 6–12 kuukautta.

On muitakin keinoja varmistaa, etteivät virtsatieinfektiot toistu – tosin näiden neuvojen tehosta ei ole vahvaa tutkimustietoon perustuvaa näyttöä: Huolehdi, että juot nestettä riittävästi; juominen lisää virtsan määrää ja nopeuttaa virtsan vaihtumista rakossa. Myös ummetus kannattaa hoitaa sekä välttää kylmettymistä. Runsas C-vitamiinin nauttiminen happamoittaa virtsaa ja hidastaa joidenkin bakteerien lisääntymistä virtsassa. Naisen kannattaa välttää siittiöitä tappavia ehkäisypuikkoja, -vaahtoja ja -tabletteja sekä pessaarin käyttöä, ja tyhjentää virtsarakko aina yhdynnän jälkeen.

www.kaypahoito.fi - Suositukset
 
"sondersson"
Sokeri kokonaan pois ruokavaliosta. Kannattaa myös kokeilla jättää seksi joksku aikaa. Sitten myös liiallinen hygienia voi aiheuttaa tulehduksia...ethän käytä saippuaa alapään pesuun?

Antibiootit vaikuttaa lapsen hampaisiin tulevaisuudessa, ei luultavasti muuten.
 
deded
Minulla oli myös raskauden aikana vti jatkuvasti...aloitettiin sitten estolääkitys,join paljon vettä+karpalomehua,söin puolukkaa..tietty nuo pesut+pissalla käynnit seksin jälkeen. Muistathan että tulehduksen aikana seksin harrastaminen kielletty
 
"Viima"
Mulla oli aikoinaan jatkuvasti. Kerran meni munuaisiin asti. Lopetin pillereiden syönnin nin loppu nuokin vaivat kuin seinään. Nyt Ollut 8 vuotta poissa. Tietenkään raskaana olevalle tää keino ei toimi.... Mut karpalot ja puolukat monia auttaa, kannattaa tutkia onko niis karpalokapseleis muuta kuin karpalo tiivistettynä. Jos ei niin miksi ei vois syödä?
 

Yhteistyössä