Äidiksi ensikertaa 30+

Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Vanhahan sitä jo lienee, vaikkeikaan olo ihan suorilta siltä tunnu. Ikää mittarissa 33v ja esikoisen alku kasvaa masussa. Laskettu aika on vasta 12.5. joten ihan alkumetreillä tässä vasta ollaan. :)

Aikaisemmin en olis voinut kuvitellakaan äidiksi tulemista. Mutta kun löytyi oikeanlainen mies löytyi, kumosi se tällaisen "vanhanpiian" ajatuksetkin Kaverit tätä hommaa tulevat varmasti ihmettelemään ja välillä ihmettelen itsekin. Mutta lapsi on hyvin toivottu :heart: ;)
 
Liitympä tännekin :)
Eli olen piakkoin 34 vuotta. Mies on vasta 28-vuotias mutta hänelle se vauvakuume tuli...
Minä en ole ollut niin kiinnostunut lapsista mutta kun tuo ikä alkaa painaa niin päätettiin kesäkuussa aloittaa lapsen teko :). Laskettu aika on 16.05.2010 ja rv 5 menossa. Alussa myös ollaan.

MOnkey
 

Kirjoittelin tänne toukuussa ja nyt kun kirjoitan, on munkin tilanne onneksi muuttunut. Heinäkuussa tärppäsi uudestaan ja laskettu aika on huhtikuun alussa. Nyt olen siis 34-vuotias. Mukavaa, että vaikka ketjun aloitus on vanha, niin tänne aina joku kirjoittelee. Musta ainakin tuntuu tosi kivalta tietää, että en ole ainut tämän ikäinen ensisynnyttäjä, vaikka kaveripiirissä muut ovatkin jo saaneet lapsia.
 
Minäkin sain esikoiseni 34-vuotiaana, helmikuussa -09. Nyt olen siis 35-vuotias ja poika 8 kk =) Haaveissa on saada vielä lisää lapsia, toivottavasti onnistuu. Kiva, että on tällainen ketju, josta löytyy muitakin 30 + äitejä.
 
Samoilla linjoilla minäkin: tyttö (esikoinen) syntyi lokakuussa 2008 ollessani 33-vuotias. Nyt neidillä siis lähestyy 1v1kk ja mulla tammikuussa syntyneenä kolkuttaa ovella jo 35. syntymäpäivä. Lapsen saaminen on ollut niin ihanaa etten olisi ikinä uskonut. Mulla kun ei koskaan ollut mitään vauvakuumetta, enemmänkin oli järkipäätös että jos ja kun perheen haluamme, niin sitä kai pitäs vauvasta aloittaa kun tuota ikääkin alkoi olla (varsinkin kun haavekuvissa perheen ihannekooksi on jostain syystä muodostunut vanhemmat plus 3 lasta...). Nyt on sitten lisää vauvoja haaveissa kun tietää miten ihania ja suloisia onnenlähteitä nuo vauvat/lapset on. Toistaiseksi en kuitenkaan merkkien mukaan ole kovin hedelmällinen, kai tuo imetys ehkäisee.
 
MoikkA!

Sain esikoiseni heinäkuussa 32-vuotiaana. Haluaisin vielä kyllä lisää lapsia, mutta en ihan heti kyllä töiden takia uskalla lähteä yrittämään. Harmi, että joustovaraa ei niin paljoa ole mutta kyllä toisaalta koen, että oli parempi ratkaisu tulla kypsempänä äidiksi:)
 
Heippa!

Minäkin ilmottaudun mukaan - ikää on pian 36 ja esikoispoika syntyi kaksi viikkoa sitten. :wave:

Vilhelmiinan kanssa tutustuimmekin jo tuolla odottajien puolella. Luin, että sulle tehtiin kiireellinen sektio. Mulla sama juttu, joskin suunnitellusti vauvan perätilan takia. Mites sulla on haava parantunut? Mulla se on edelleen melkoisen kipeä, mutta ehkä kuitenkin pikku hiljaa päivä päivältä mennään parempaan suuntaan.
 
Täällä :wave: Ehdin ehkä täyttämään 31 v ennen kuin esikoiskaksoset putkahtaa maailmaan. Onko muille tullut ihmettelyitä, että "vanhanapas" esikoisen synnytätte? Multa on kysytty jo vuosikausia, että millois tulee perheenlisäystä. Olen monesti loukkaantunut kysyjälle, koska se lasten "tekeminen" ei ole aina niin helppoa. Ja eihän kaikki edes halua lapsia nuorempina, sehän voi olla oma valintakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hope79:
Onko muille tullut ihmettelyitä, että "vanhanapas" esikoisen synnytätte? ...
Tutulta kuulostaa! Tällaisia kyselyitä on ainakin minulle tullut jo vuosien ajan sukulaisilta, tuttavilta, työkavereilta, jne. Ainoastaan läheisimmät ystävät on olleet sen verran fiksuja :hug: etteivät oo tuollaisia suustaan päästäneet.

Mutta se oli mulle yllätys että neuvolassa suhtauduttiin niin asiallisesti! Mä olin jo varautunut raskauden alussa ekalla neuvolakäynnillä taas kerran kuulemaan kommentteja että oon niin vanha ensisynnyttäjä, niin mun terkkaripa totesi että et sä kuule nyt niin kovin vanha oo, aika lailla keski-ikää kuulemma hänen asiakkaissaan. Se piristi!
 
Täällä kanssa "vanha" ensi synnyttäjä... Esikoinen tulee huhtikuun alkupuolella. Ikää nyt 32 vuotta...

Kyllä suku ja kaverit ovat olleet ihmeissään. Kaikki luulleet ettei meille tulisi koskaan lapsia ja ovat epäilleet tykätäänkö edes lapsista! Ollaan miehen kanssa oltu 12 vuotta yhdessä ja tulevana vuonna 10-vuotis hääpäivä. Nyt vaan ensimmäinen sopiva hetki lapsille.
 
Mukaan liittyy 34-vuotias äippä. Poika syntyi lokakuussa -09 ja on nyt 2,5 kk. Isä 38-vuotias. Uusissa vauvakuumeissa kärvistelen jo. Lähimmille kerroin olevani raskaana, mutta suku sai tietää vasta, kun vauva syntyi. Oli siinä ihmettelemistä, kun luulivat jo toivottomaksi tapaukseksi :) .
 
Onpas vähän vastanneita tän vuoden puolella :p mä olen 34 ja tänä vuonna täytän 35 joten ei ihan likka täälläkään. No, ikä on vaan numeroita mulle, eikä oltais oltu miehen kanssa tähän projektiin valmiitakaan vielä paljoa ennen tätä. Syyskuussa pitäis esikoisen syntyä. =)
 
Hei, täällä myös yksi yli 30-v odottaja. Vuosi sitten ku-raskaus ja nyt jännäämme miten tämän odotuksen käy. Rv 5+5 vasta menoillaan... =) Yritys alkoi jo alle 3kymppisenä, mutta eihän se elämä aina mene kuten suunnittelee. Mukavaa kevättä kaikille!
 
Hei, olen myös odottamassa esikoistani. Ikää on 38 v. Vauvakuumetta ei ole ollut oikeastaan koskaan ja nyt kun yli 30-vuotiaana löysin sen oikean miehen olen vasta alkanut miettimään lapsen tekoa. Raskaus alkoi helposti ja mennyt oikein erinomaisesti, pahoinvointia lukuun ottamatta. Asustelen Turun seudulla joten olisi kiva kirjoitella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.Mukavaa odotusta kaikille!
 
Liitynpä minäkin kun tällaisen ketjun ilokseni löysin. Esikoinen syntyi kun olin 35v ja pikkukakkonen on nyt 7kk joten 38v ehti mittariin tulla. En koe itseäni vanhaksi äidiksi vaikka joskus saakin kuulla olleensa niiin vanha ensisynnyttäjä. Ei muuta kuin kesää kohti lapsista nauttien...:wave:
 

Yhteistyössä