Äidiksi ensikertaa 30+

Täällä ensisynnyttäjä, ikää LA 31 v. Mutta jos olisin perinteitä noudattanut niin olen seitsemän vuotta myöhässä. Äitini synnytti minut 24 vuotiaana kuten hänen äitinsä hänet.

Varmaan suurimmalla osalla on oma äiti synnyttänyt nuorempana, vai miten on?
 
Vagabond: Mulla äiti oli nuorempi, mut sai kyllä vielä mun ikäisenä yhden lapsen. Aika myöhäiselle meni mun esikoisen odottelu, mut eipä tuo olis ollut kai aiemmin mahdollistakaan. Mummon ja isoäidin odotuksesta ei ole tietoa, harmi vain.
 
08/11 syntyi esikoinen ja 6 päivää myöhemmin täytin 34. Kakkoselle ovet olleet auki jo pari kuukautta, mutta kroppa ei kai vielä ole valmis...
Oma äiti oli 21 syntyessäni ja hänen äitinsä ehti juuri ja juuri täyttää 17. Mä siis todella olen "myöhäisherännäinen" :p Ei vaan piti odotella vähän keskimääräistä kauemmin, että löytyi oikea mies rinnalle :heart:
 
Täällä uusi joukkoon mukaan myös. Esikoistani odottelen rv 18 ja ikää 34.v :)
Tarkka oli pikkuinen kun päätti odottaa meidän häihimme saakka, 3 viikkoa häiden jälkeen "ehdittiin" odottelemaan. Oltiin jo menty muutama kk periaatteella tulee jos on tullakseen :D
 
37v. tuli joulukuussa ikää ja ekaa lasta odotellaan. Laskettu aika noin 2 kuukauden kuluttua. En totisesti ole nuori synnyttäjä, mutten pidä itseäni myöskään vielä kovin vanhana synnyttäjänä. Ihan sopiva ikä. :)
 
Varmaan suurimmalla osalla on oma äiti synnyttänyt nuorempana, vai miten on?
Täällä kolmekymppinen odottelija, tosin elokuussa laskettu aika ja silloin ollaan sitten jo 31v. Äitini sai mut 36vuotiaana(oon ainoa lapsi), joten vähän olen kirinyt.
Kyllä mä olisin voinut lapsia aikaisemminkin "tehdä", mutta eipä tullut sopivaa miestä vastaan ja onneksi ei. Vasta nyt alkanut ymmärtää asioita ja alkaa olla valmis henkisesti tähän haasteeseen :)
 
Äidiksi ensi kertaa 33 vee,viime lokakuussa pojan sain,enkä vaihtaisi nyt enää päivääkään pois,ekat 2 kk:tta oli kamalia,mutta nyt saa jo nauttia siitä että on äiti.. :heart:
Oma äitini sai minut 19-vuotiaana,joten siinä suhteessa myöhässä minäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi 34-v. ekakertalainen. Äitini sai minut 21-vuotiaana, joten jäljessä ollaan. Toinen mummo sai esikoisensa 18-v.

Tosin ei tämä raskautuminen mikään suunnittelun tulos ollut. Ajattelin ensin että lapset tehdään ennen 25 ikävuotta, sitten kun ohitin sen, niin laitoin tavoitteeksi 30 ja kun sekin meni ohi niin ajatus jäi kokonaan. Nyt sitten tässä odotellaan toukokuuta ja omaa toukkaa. :heart:
 
Hei, olin juuri täyttänyt 39v kun saimme pienen pojan. Tulin raskaaksi luomuna 5kk ehkäisyn poisjätön jälkeen. Mieheni on 10v muo nuorempi niin en viitsinyt hoputtaa vaikka lasta olen toivonut jo kauan. Nyt meidän poika on 7kk ja näyttäis siltä että olen 40v kun toinen syntyy <3 Rv 5+5. Äitini oli 26v kun sai minut ja 24 kun tuli ekan kerran äidiksi.
 
Viimeksi muokattu:
33,5v kun esikko syntyi 2010. Nyt odotellaan seuraavia ja tuossa kesällä pitäisi perheen kasvaa, silloin ikää mulla 35v. Naimisissa ollut jo 10v ja lapsia yritetty tehdä lähes yhtä kauan, nuorena minä äidiksi halusin, mutta aina ei eläm mee niinkuin sen suunnittelee. Kun mun äitini oli mun ikänen olin jo itse 11-vuotias...
 

Yhteistyössä