Äidilleni laitettiin tänään peg-letku ja mieli on surullinen

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Niin"
Eipä tuo kivalta kuulosta, mutta ajatteleppa, että hän saa säännöllisesti ravintoo ja ravinteita. Parempi vaihtoehto sekin kuin olla ravinnotta. Saati jos on nielemisvaikeuksia ym....
 
"vieras"
[QUOTE="Niin";24414368]Eipä tuo kivalta kuulosta, mutta ajatteleppa, että hän saa säännöllisesti ravintoo ja ravinteita. Parempi vaihtoehto sekin kuin olla ravinnotta. Saati jos on nielemisvaikeuksia ym....[/QUOTE]

Onhan tuo totta juu. Liikkuu vielä ihan normaalisti mutta puhua ei voi enää eikä kunnolla enää niellä.
Se vaan kun tietää mitä on edessä mutta ei tiedä milloin :(
Kaikkihan me täältä kuollaan joskus mutta silti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24414384]Voimia.
Äitini sairasti myös alssia ja menehtyi siihen v. -92 :([/QUOTE]

Täällä tauti todettu noin vuosi sitten mutta oireet alkoivat (nyt kun tietää että oli tuon oireita)
noin 1v5kk sitten.
 
Arew
Voimia ja jaksamista ketjun aloittajalle! Mun äidillä todettiin viime viikolla syöpä. Levinneisyystutkimukset vielä kesken, mutta ainakin sädehoitoa ja leikkaus tiedossa.
 
[QUOTE="vieras";24414378]Onhan tuo totta juu. Liikkuu vielä ihan normaalisti mutta puhua ei voi enää eikä kunnolla enää niellä.
Se vaan kun tietää mitä on edessä mutta ei tiedä milloin :(
Kaikkihan me täältä kuollaan joskus mutta silti.[/QUOTE]

Toi ALS on kyllä rankka juttu. :( Olen kovin, kovin pahoillani. Kovasti toivon voimia sinulle ja perheellesi :hug:
 
Jaksamista!
Jaksamista sinulle! Miten äitisi itse suhtautuu asiaan/sairauteensa? Se oman kokemukseni mukaan vaikuttaa myös aikalailla siihen, miten läheiset sairauden kokevat jne.
 
"vieras"
Jaksamista sinulle! Miten äitisi itse suhtautuu asiaan/sairauteensa? Se oman kokemukseni mukaan vaikuttaa myös aikalailla siihen, miten läheiset sairauden kokevat jne.
Ei nyt mitenkään kauhean positiivisesti kun tietää mikä edessä on. Ja mietippä nyt omalle kohdalle jos et pystyisi puhumaan? Tai nielemään?
Ja vaikka puhekone on käytössä, ei se silti ole sama asia kuin puhua tuosta noin vaan.
Lappu on aina mukana missä lukee ettei pysty puhumaan jos joku pysäyttää ja vaikka kysyy jotain.
Tai on mieliala jonkun verran kohentunut kiitos mielialalääkkeiden.
 
"vieras"
[QUOTE="Minä";24414866]Minkä ikäinen äitisi on? Onko muilla suvussa samaa tautia?[/QUOTE]

70v eikä ole suvussa muilla ollut samaa tautia. 9 sisarusta ja 4 kuollut eri syöpiin.
Terve ihminen ollut ennen tätä. Ei edes mitään lääkitystä ole ollut.
 

Yhteistyössä