Äidiltä viesti

  • Viestiketjun aloittaja ehkä joskus
  • Ensimmäinen viesti
ehkä joskus
Olis kiva saada edes joskus kiitosta kaikesta siitä mitä mä olen tehnyt ja teen edelleen lapsieni eteen. Olis kiva kun tytöt sanoisi että äiti me halutaan tarjota sulle hyvät ruuat jossain ihanassa ja tasokkaassa ravintolassa ja on sun vuoro välillä levähtää ja nauttia edes vähän elämästä ja sen takia ostettiin sulle myös kahden viikon matka lämpimään täyshoidolla. Sä olet paras mahdollinen äiti ja ollaan kiitollisia päivittäisestä huolenpidostasi. Ilman sua elämä olisi mahdottoman vaikeaa ja ihaillaan miten voit aina jaksaa.
 
"hanna"
Miksi lapsen pitäisi olla kiitollinen äidilleen

lapsi on maailmassa, sen tähden, että äiti halusi äidiksi.
ei lapsi soittanut ovikelloa matkalaukun kanssa, että muutan nyt tänne.

lapsi on tieten tahtoen hankittu itsekkäästä syystä, halusta olla äiti.
joten äidin pitäisi olla kiitollinen lapselle, siitä, että hän on syntynyt
 
bbvc
Miksi lapset eivät lapsena oppineet että tärkeitä läheisiä ihmisiä voisi kiittää heiltä saadusta avusta, vaikkapa tarjoamalle näille ihmisille ruuat tasokkaassa ravintolassa?
 
ehkä joskus
Eli tääkin on siis taas ja aina... En mä pyytänyt saada syntyä!! Siihen voi vedota aina jos joskus äiti toivoisi parempaa ja inhimillisempää kohtelua. Se on lause johon ei voi vastata takaisin oikein mitään ja sen takia sitä käytetään. En mä pyytänyt saada synnyttää...sitä taas et voi käyttää koska se loukkaa lastasi ja niiden ego murenee kun haukut takaisin.
 
ehkä joskus
[QUOTE="hanna";30445709]Miksi lapsen pitäisi olla kiitollinen äidilleen

lapsi on maailmassa, sen tähden, että äiti halusi äidiksi.
ei lapsi soittanut ovikelloa matkalaukun kanssa, että muutan nyt tänne.

lapsi on tieten tahtoen hankittu itsekkäästä syystä, halusta olla äiti.
joten äidin pitäisi olla kiitollinen lapselle, siitä, että hän on syntynyt[/QUOTE]

Käärmeen kieli on puhunut.
 
bbvc
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30445889:
En mä pyytänyt saada synnyttää...sitä taas et voi käyttää koska se loukkaa lastasi ja niiden ego murenee kun haukut takaisin.
Paremminkin se selittää miksi kysyisen äidin (tai isän) lapsi ei osaa olla kiitollinen tai ainakaan ole koskaan oppinut sitä näyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30445889:
Eli tääkin on siis taas ja aina... En mä pyytänyt saada syntyä!! Siihen voi vedota aina jos joskus äiti toivoisi parempaa ja inhimillisempää kohtelua. Se on lause johon ei voi vastata takaisin oikein mitään ja sen takia sitä käytetään. En mä pyytänyt saada synnyttää...sitä taas et voi käyttää koska se loukkaa lastasi ja niiden ego murenee kun haukut takaisin.
Parempaa ja inhimillisempää kohtelua? Ja kohtuullista on odottaa/toivoa kahden viikon matkaa lämpimään täysihoidolla?

En ole äidilleni velkaa sellaisia rahallisia vastineita, sen sijaan ystävällistä ja kohteliasta huomioimista arjessa kyllä.

Mutta jotenkin tässä tulee mieleen erilaisia selityksiä, miksi ap:n tapauksessa odotukset ja todellisuus eivät kohtaa.
 
Mun lapset kyllä ovat kiitollisia siitä mitä heillä on ja siitä mitä vanhemmat heidän eteensä tekevät, mutta ei heidän toki tarvitse olla jatkuvasti kiittelemässäkään sitä että teemme vanhempina sen mihin meidät on velvoitettu kun lapsia olemme päättäneet hankkia. Ehkä se on vähän kasvatuskysymys.
 
ehkä joskus
Parempaa ja inhimillisempää kohtelua? Ja kohtuullista on odottaa/toivoa kahden viikon matkaa lämpimään täysihoidolla?

En ole äidilleni velkaa sellaisia rahallisia vastineita, sen sijaan ystävällistä ja kohteliasta huomioimista arjessa kyllä.

Mutta jotenkin tässä tulee mieleen erilaisia selityksiä, miksi ap:n tapauksessa odotukset ja todellisuus eivät kohtaa.
No se etelän matka nyt oli vaan haaveilua eikä toive eikä ikinä ainakaan vaatimus. Mä tarkoitin enemmänkin että olisi kivaa jos kaikkea eivät ajattelisi itsestään selvänä ja että äitikin on ihminen eikä vaan lastensa orja.
 
ehkä joskus
Paremminkin se selittää miksi kysyisen äidin (tai isän) lapsi ei osaa olla kiitollinen tai ainakaan ole koskaan oppinut sitä näyttämään.
Niin se varmaan on koska luonteet periytyy ja ei sille mitään voi. Kylmä ilma ja synkkyys ulkona vie multa kaiken energian ja mä vaivun itsekin samaan epätoivoon ja kaikki alkaa tuntua ihan mahdottomalta ja menee päin vittua ihan sama mitä milloinkin tekee niin mikään ei ainakaan onnistu. Tekis ihan hirveesti mieli päästä muualle täältä ja nauttia elämästä mutta kun se vaatii sitä rahaa ja pitää aina muistaa ostaa se ja sitten maksaa se ja aina kaikki on tehty nin vaikeaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30445982:
No se etelän matka nyt oli vaan haaveilua eikä toive eikä ikinä ainakaan vaatimus. Mä tarkoitin enemmänkin että olisi kivaa jos kaikkea eivät ajattelisi itsestään selvänä ja että äitikin on ihminen eikä vaan lastensa orja.
Kuulostaa siltä, että äiti on itse orjan viitan harteilleen asettanut ja opettanut lapsensa kohtelemaan itseään miten sattuu.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30446065:
Varmasti aika huonosti. Mä olen kiitollinen mutten osaa ilmaista sitä sille koska sen asenne muhun on mua alentava tai ainakin musta on tuntunut siltä aina.
Nyt sitten vuorostaan suhtaudut omiin lapsiisi alentuvasti ja kaipaat kiitosta uhrauksistasi. Miksi?

Itsestäni tuntuisi omituiselta pitää lasta jossain kiitollisúuden velassa.
 
vvvbbb
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30446065:
Varmasti aika huonosti. Mä olen kiitollinen mutten osaa ilmaista sitä sille koska sen asenne muhun on mua alentava tai ainakin musta on tuntunut siltä aina.
Luuletko ettei ehkä kaikista lapsista tunnu tolta?
Parhaansa se sinunkin äitis varmaan on jaksamisensa ja käytöksesi mukaan yrittänyt.
Nieleppä vaan se ylpeytesi, kiitä ensin omaa äitiäsi, opeta lapsillesi ettei tarvii olla naama norsunvitulla vaikka oma äiti ei ollutkaan täydellinen ja mieti sit ehkä että he joskus oppivat huomaamaan saman.
Kylläpä olet täydellinen ihminen sinäkin, palvokaamme maata allasi kyn olet ruokaa tehnyt, pessyt pyykkiä ja silittänyt.
Kiitos, olen bannini ansainnut halveksunnallani.
 
"kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30445982:
No se etelän matka nyt oli vaan haaveilua eikä toive eikä ikinä ainakaan vaatimus. Mä tarkoitin enemmänkin että olisi kivaa jos kaikkea eivät ajattelisi itsestään selvänä ja että äitikin on ihminen eikä vaan lastensa orja.
Itse olet itsestäsi orjan tehnyt. Olisit kasvattanut lapsesi paremmin.

Ei minulla ainakaan ole varaa kustantaa äidilleni mitään etelänmatkoja, enkä odota lastenikaan kustantavan sellaisia minulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä joskus;30446006:
Niin se varmaan on koska luonteet periytyy ja ei sille mitään voi. Kylmä ilma ja synkkyys ulkona vie multa kaiken energian ja mä vaivun itsekin samaan epätoivoon ja kaikki alkaa tuntua ihan mahdottomalta ja menee päin vittua ihan sama mitä milloinkin tekee niin mikään ei ainakaan onnistu. Tekis ihan hirveesti mieli päästä muualle täältä ja nauttia elämästä mutta kun se vaatii sitä rahaa ja pitää aina muistaa ostaa se ja sitten maksaa se ja aina kaikki on tehty nin vaikeaksi.
Olisit ihmeessä laittanut tämän jo aloitusviestiin, niin kenenkään ei olisi tarvinnut vaivautua vastaamaan luullen, että tällä aloituksella on jokin todellinen pointti.
 
ehkä joskus
[QUOTE="kahden äiti";30446154]Itse olet itsestäsi orjan tehnyt. Olisit kasvattanut lapsesi paremmin.

Ei minulla ainakaan ole varaa kustantaa äidilleni mitään etelänmatkoja, enkä odota lastenikaan kustantavan sellaisia minulle.[/QUOTE]

Sanoin jo että se oli haavekuva enkä odota minäkään mitään sellaista.
 

Yhteistyössä