Äidin hermot

Mua hävettää :'(

Neiti tänä aamuna meni jääkaapille ja kaatoi aprikoosi soseet pitkin lattioita ja söhri sen itseensä ja hiuksiin ja matoille. kun sain neidin pestyä ja puhtaat vaatteet päälle aloin luuttuu lattioita niin neiti meni taas jääkaapille ja kaato maito tölkin itsensä päälle. Minä tietenkin sit menin huutamaan tyttöselleni \|O olin niin vihainen.. oikein hävettää..
sit aloin siivoo maitoja ja vaihdoin tytön vaatteet taas niin tämä sitten löysi kaapista tiskikoneen pesu tabletteja ja tunki sen suuhun.. sain sitten soittaa myrkytystietokeskukseen..

Siis aivan kamala päivä..

Miten teidän hermot kestää kun tuommoinen 1½ vuotias tekee tahalleen kaikkea tuhmaa? Ja miten sais komennettua niin että uskois eikä omat hermot mene?!
 
Minä olen yrittäny itelleni jatkuvasti muistutella, ettei lapsi tahallaan ole ilkeä...mutta täytyy myöntää, et tuntuu, et kyl se välillä on!!!!!

Kyl ne lapset kerkee aina jokapaikkaan, ja ainakin sinne, nihin ei pitäis. Uteliaita kun ovat. Mutta ei kai meidän auta muu, kuin yrittää tehä ne tutkimusmatkat turvallisiksi ja koittaa pitää hermot cooleina...

Toivottavasti sun tyttö on nyt ok???Siis pesuaineen takia.

B)
 
mkf
OLEN KÄYTTÄNYT ILMASTOINTITEIPPIÄ SELLAISISSA PAIKOISSA JOHON EI SAA MENNÄ, KERKII AJOISSA HÄTIIN KAKSOSTEN TUTKIMUSMATKOILLA. ON TOSI HIENO KEKSINTÖ, JA LAITA KAIKKI PESUAINEET JA VAARALLISET TAVARAT (LASIKIPOT, VEITSET)YLÄHYLLYILLE.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 02:36 mkf kirjoitti:
OLEN KÄYTTÄNYT ILMASTOINTITEIPPIÄ SELLAISISSA PAIKOISSA JOHON EI SAA MENNÄ, KERKII AJOISSA HÄTIIN KAKSOSTEN TUTKIMUSMATKOILLA. ON TOSI HIENO KEKSINTÖ, JA LAITA KAIKKI PESUAINEET JA VAARALLISET TAVARAT (LASIKIPOT, VEITSET)YLÄHYLLYILLE.
Meillä kans koko koti on iloisen kirjava kun kaikki kaapit on lukittu ilmastointiteipillä :D
 
meillä kans kaikki paikat laitettu "kiinni" teipillä...hyvä ja halpa keino :LOL: :LOL: vessanpönttö,keittiönkaapit,siivouskomero ja yx hyvä keino on laittaa vaikka joku ns.kukkakeppi laatikoiden kahvojen väliin,ettei pikkunen saa niitä auki!jaksele
 
eva
Meillä on kaikki myrkyt sellaisten ovien takana, ettei lapsi pääse niihin käsiksi. Varmaan menisikin hermot, jos pitäisi vielä vahtia tällaisia asioita.

Meillä on onneksi sellainen lapsi, joka uskoo ne kiellot ja käskyt jotka hänelle onnistuu perustelemaan ymmärrettävästi. Se ymmärrys vain on valitettavasti vielä melko rajallista. Lisäksi moniin tuon tyyppisiin ongelmiin on meillä auttanut, kun ottaa lapsen "apulaisekseen" kotihommiin tai on siinä pienen tutkimusretkeilijän vierellä auttamassa häntä. Silti välillä meinaa pinna palaa. Vähän jo hirvittää, millaista elämä on sitten kun on kaksi lasta, kun enää ei pysty niin tarkkaan vahtimaan.
 
Meillä kans puoltoista vuotias joka oikeen nauttii kun saa tehdä kiusaa. telkkaria suljetaan koko ajan. kaapeista haetaan tavaroita. kissan hiekkalaatikolla koko ajan. siis tekee just sitä mistä on kielletty ja nauraa makeesti päälle. mut onneks tää vaihe menee ohi vaik välil ressaakin. meil on kans pesuaineet yläkaapis mihin ei yllä lapset jakkarallakaan. ja muutkin mitkä voi mennä rikki. jonku verran on myös alakaapissa sellaista mitä ei nyt tarttis leikkiin ottaa mut opetan niillä sit ettei kaikkeen saa koskee(mut ei siis pesuaineet).
 
no kaikki vaaralliset aineet ja tavarat on tavoittamattomissa ja pidän sit sellaisia kaappeja auki joissa ei ole vaaraa ja annan leikkiä niillä. mm.kapustat ja muoviastiat.niitä sit kerään sata kertaa päivässä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 11:16 Heavyfreak kirjoitti:
Mä oon sulkenu tollasia tuplakaappeja mustekalalla. Se on aika kätevä, solmun oon laittanu siihen sillee et se on tarpeeks kireellä ja saa kaapinki kuiteski helposti itte auki. Kannattaa testata! =)
Pakko antaa varoituksen sana tähän noista mustekaloista. Yhdellä tutulla (aikuisella) osui tuollainen mustekalan pää siis se jossa koukku, suoraan silmään ja näön menetys oli todella lähellä. Eli siinä vaiheessa, kun lapsi ryhtyy sitä mustekalaa yrittämään siitä ovesta irti niin kantsii vaihtaa se johonkin muuhun turvallisempaan. Jos lapsi saa sen siitä irti ja se räpsähtää esim. silmään niin voipi käydä tosi huonosti.
 

Yhteistyössä