äidin huono-iho

Onko muita äitejä joilla on aknea tai jotain muita iho ongelmia kasvoissa?!
Minulla on aknea joka raskausaikana vain pahentui!
Hävettää kulkea kun ihmiset katsovat kasvojani :ashamed: Monet luulevat nuoremmaksi kuin olen!!
Sen lisäksi iho on punainen poskilta,nenästä ja leuasta..kaikenlaisia aineita olen kokeillut mutta olen vaan pettynyt niiden tuloksiin!Kai tässä on asteltava ensin kosmetologille ja jos sieltä ei saa apua niin ihotautilääkärille..
Mun äidillänikin on ollu aikuisiän akne mutta vaihdevuosien jälkeen hävinny..jätti jälkeensä vaan arvet ja rypyttömän ihon!!

 
Heissan!
Miulla on atooppinen iho ja sitä myöden myös ihottumaa. Eniten on leuan ja kaulan alueella mut allergiareaktiot näkyy myös silmien ympärillä ja läikkinä poskissa. Rasvata saa päivittäin ja sillon kun on tosi huonona iho niin ei paljon ihmisten ilmoille tee mieli mennä.

Raskausaikana miulla kasvojen alueen ihottuma vaan paheni mut nyt kesäaikaan ja kun muistaa välttää kaikkea allergisoivaa niin on ihan hyviäkin aikoja.

Joskus joihinkin juhliin oon peittänyt pahemmat ihottumat peitevoiteella mut muuten annan ihon olla sellainen kun on. Ja annan ihmisten tuijottaa, jos ei heillä parempaa tekemistä ole :LOL:
 
Penninhyrrä
Täälläkin ajoittainen näppynaama. :wave:
Lähinnä kärsin pintakuivasta ihosta, ja siihen kun näppylät iskee, niin johan on... :headwall: Raskaus aikana iho oli sileä ja tasainen.

Itselläni vaikuttaa tosi paljon syömiset ja tupakanpoltto ihon kuntoon.Raskauden ja imetyksen jälkeen, kun päästin itseni liekasta niiden suhteen.

Nyt koitan siis välttää herkkuja ja tupakkaa, juon paljon vettä ja yritän syödä terveellisesti.Säännöllisesti kasvonaamio, ja aamuin illoin huolellinen puhdistus kasvoille(puhdistusmaito) ja hyvä kasvorasva.Koita löytää omalle iho tyypillesi sopivat aineet.Minä käytin pitkään rasvaiselle iholle tarkoitettuja aineita ja ne pahensivat tilannetta.
 
täällä löytyy!
naama kukkii ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän.
mulla enempi se ongelmana kun saan niin helposti arpia ja finnit kun ei saa mun naamassa rauhassa olla niin...
en käytä minkäänlaista hoitoa, pesen naaman aamuin illoin ja laitan tav. rasvaa aamuisin.
hauskinta on että teniniä ei ollut minäänlaisia iho-ongelmia mutta nyt yli 20 v on...
tosin ei oikein naurata enää =)
naama oli vielä vähän aikaa sitten ihan on kunnossa mutta kun jätin pillerit pois n. 2 kk sitten alkoi naama kukkimaan...
mutta elän toivossa että kyllä se tästä vielä!
 
:wave: Pintakuiva näppynaama täällä! Mä oon vasta nyt oppinu juomaan vettä tarpeeks ja huomannu että mulla se auttaa ihoon ihan selvästi. Toinen mun konsti on meikkivoide- kun on nassu meikattu ei ala näpläämään näppyjä mikä on mulla tapana :ashamed: Kosmetologi ei mulla oo auttanu kovinkaan selvästi. Teininä söin vuoden antibioottikuurin ja se autto sen hetken... Käytän "mustapäälappuja" ja kuorintaa kerran viikossa ja paljon kosteuttavia voiteita. Nämä on mun keinoja ;) :)
 
mä kirjotinkin tästä jonkin aikaa sitten, mut laitan nyt uudestaan, eli mulla meni kasvoista iho ihan hirveen näköseks kun odotin tota meidän toista muksua. äitipolilta kysyin, kävin ihotautilääkärillä ja ei mitään apua, polilla sanottiin, että kyllä se siitä, kunhan lapsi on syntyny.... :eek:
no tuo lapsi on nyt 3 vuotias ja viime keväänä marssin terkkakeskukseen ja sanoin lääkärille, että niin, oon kuullu, että vois olla ruusufinniä, että onkohan se???
lääkäri totes, et no juu, voishan se olla ja määräs 2kk:n antibiootit ja semmosta antibioottivoidetta, nyt on iho sitte kunnossa, mäkin kärsin oikeesti siitä, kun lääkärit "ei" tienneet mitä se on, eikä mikään auttanu, vaikka mitä kokeiltiin. että näin päteviä ovat jopa ihotautilääkärit, pitää ite tietää diagnoosi, niin sitte ehkä hyvällä tuurilla saa lääkkeet. :(
 
MammaRiia
Ilmoittaudun mukaan iho- ongelmaisiin... Täälläkin akne tuntuu oikein riehaantuvan raskausaikana, ja heti synnytyksen jälkeen nousee ihan tajuttomia patteja, syvälle ihon alle. Ongelma on ollut yläasteelta asti, eikä tätä yhtään helpota se että äitini on lähemmäs 60 ja kärsii edelleen samasta vaivasta, ei tosin näin pahana. :attn: Jospa tässä jaksas alkaa enemmän kiinnittää huomiota kunnon hoitoaineisiin, vaikka en usko että nekään auttaa näihin kausiin kun näpyt tulee hormonien johdosta.
 
:wave:
Murrosiästä naamaan nousi pientä näppylää, ei mitään isoja paukamia mut sellasta pientä punasta joka peitti aivan koko otsan ihon. Ja oli het punasta jos yhtään oli kylmä tai kuuma tai tuuli tai... Ja kärsin siitä oikeesti vaikka kaverit sano et ei tuo acnee oo. Ihotautilääkärillä kävin ja acne todettiin. Söin antibiootteja puoli vuotta ja rasvasin joillain lääkkeillä joka päivä. Pikkusen helpotti, mut kun kuuri loppu niin kuukaudessa oli sama homma. Sitten alko ehkäsykin oleen ajankohtasta ja söin 3 vuotta e-pillereitä jotka autto ihoon. Sillon iho oli suht hyvä.
Monestakin syystä halusin pillerit lopettaa ja taas alkoi naama kukkia :ashamed: Siitä taas ihotautilääkärille ja vahvan kuurin pistelin poskeeni. Muistelisin et roacutan? Sillon raskautuminen oli ehdottomasti kiellettyä ja vielä hetki sen jälkeen. Se oli rankka kuuri. Kaikki limakalvot kuivi ja iho kiristi. Auringossa ei saanu olla yms. Mut sen piti olla sellanen et valtaosalla ei sen jälkeen oo enää mitään näppyongelmia.
Se autto saman verran kuin pilleritkin eli olin tyytyväinen vaikken täysin näpytön. Raskausaikana mun iho oli tosi hyvä, johtu varmaan terveellisemmistä syömisistäkin. Nyt edelleen iho menettelee vaikka raskauden aikasta ihoa onkin ikävä. Oon jo uskonu et täysin näpytöntä musta ei ikinä tuu. Isällä vieläkin näppyjä ja pahat arvet :( Ite oon onneks säästyny arvilta ainakin vielä.
Tulipas tilitettyä :ashamed: Voimia kaikille jotka samasta iho-ongelmista kärsii. :hug:
 
en halua tyrkyttää, mutta käykääs kurkkaamassa toi
http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/79.html
siinä on juttua tosta ruusufinnistä, mulle oli ainakin niistä antibiooteista apua, vaikka olinkin jo toivoni menettänyt ;)
 
moi mulla myös on atooppinen iho .mutta syoömällä säännöllisesti vitamiineja oon saanut pidettyä sen kurissa ja sama ongelma miehelläni kun annan hänelle säännöllisesti multitabsin tai käsken ottaa siis niin selvän eron huomaa kyllä näppylät rauhoittuu ja häviää. vitamiineja peliin suosittelen :hug:
 
Kanelimuori
:wave: Minä ilmottaudun kanssa tähän tuon acneni kanssa. Tosin minulla on niin päin että raskausaika on hyväkis iholle, ei tule nuita näppyjä ja muutenkin iho voi paremmin.
Nyt kun synnytyksestä on aikaa reilu 6vko, iho voi vieläkin hyvin. Ennen raskausaikaa huomasin että kun pesee kasvot aamuion illoin lactasydillä ei näppylöitä tule niin kovin helposti.
 
Lisään....Onneksi en ole yksin mutta meitä on pieni joukko!
Mulla alkoi tää akne jotain 17 v. ja e-pillereitä syödessä vähän rauhotttui mut nyt en voi niitä syödä kun imetän tyttöäni 5kk!Puhdistan kasvot aamulla ja illalla,kuorin ja käytän naamiota 2 kertaa vk,vältän puristelemasta finnejä yms..!
Voisikohan tää olla sitä ruusufinniä...osaisikohan kosmetologi sanoa mitään?!
Oon yrittäny olla välittämättä ihmisten katseista ja supatuksista mutta "huonona" päivänä pahoitan vaan mieleni!Tsemppiä kaikille huonosta ihosta kärsiville :hug:
Sain muuten ystävältäni (hän on itse sen kokenut hyväksi) vinkin johon kylläkin suhtaudun varauksella mutta aion kokeilla eli syö joka päivä todella pieni pala tuore hiivaa ja kasvojen pesun jälkeen käytä kasvovetenä ärtyneille kohdille molkosania (meniköhän toi oikein!?Maitohappobakteerivalmiste ja sitä saa luontaistuote kaupasta ja apteekista)!
 

Yhteistyössä