Äidit 40+

Joo mullahan on matkarattaat, Peg Perego Si, ne on hyvät ja helppo laittaa autoon.
Ajattelin vaan myydä yhdistelmävaunut pois, turhan raskaat, ja ostaa sellaiset rattaat jotka kulkee myös lumihangessa, muistatte varmaan viime talven miten vaikeata oli vaunujen kanssa hangessa.
Jos jollakulla on ideoita, mitä suosittelette, isomman lapsen rattaat isommilla pyörillä,
itsellä tuli mieleen vaan tuo Emmaljunga Scooter ja Brio Pony. Mietin sitäkin että pitääkö sitä kuomua enää olla esim. 2-vuotiaalla, jolla on esimerkiksi talvihaalari ja talvikengät, onko kuomu ihan turha, meniskö ihan avorattaat ja mitäs niitä on? Painoa pitäisi kestää, että saa laittaa vielä 2-3 vuotiaan lapsen ja ostoksiakin tuotua tavarakorissa.
Vinkkejä?
 
Minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa. Neiti on nyt 10 kk, Ei konttaa, mutta nousee tukea vasten ja menae rappuset vinhalla vauhdila. ja ryömii hurjaa vauhtia. Omalla "rollaattorillaan" menee tosi lujaa vauhtia

Imteyshän minulla ei onnistunut, mutta syo kuin mikä ja kaikkea. Olemme jo antaneet rahkaa ja jugurttaikin. Saattaa syödä isoja purkkeja kaksikin kerrallaan. Maitoa juo huonosti. Annan kun on nukahtanut, niin noin tunnin päästä, niin saattaa juodan koko pullon,

Ihana neiti. nukkuu yönsä 11-12-13 tuntia. Tähän vielä parit päikkärit.

Meillä oli tuollainen Maxi-Cosi ja Dreamer + kärryt-yhdistelmä, mutta huusin englannista Emmaljunga Duo Edge- vaunut, kun koppa kävi jo pieneksi. Lisäksii meillä on PegPero-kärryt. Pojilla oli seuraava koko Maxi Cosista. Hurjan kalliit n. 269, Pojilla nyt seuraava malli. Nimeä en muista, mutta riittävät 36 kg:n asti. Tilasin Saksasta saiomin kuin edelliset ja en todellakaan maksunut tuota 269 euroa,

Nautin niin tuosta neidistä ja tietenkin pojistakin. Toinen kysyi, että rakastanko vauvaa eniten. Sanoin, että tarvitsee vain niin paljon huolenpitoa vielä.

Meillä on neljä hammasta ja mitään ravitsemussuosituksia en ole noudattanut. Syö nitriittömät nakit jne. ja kaikkea muuta.

Kaikkea hyvää teille. Nautitaan vauvoista. Kyllä tuo pieni untuvikko on niin ihana,

Discovery (valitettavasti jo toissä, mies isäkuukaudella)
 
Viimeksi muokattu:
tuskin ketään kiinnostaa, mutta ostin Emmaljunga Scooterit,
ja tänään kävelin pitkän lenkin osittain hiekalla osittain asfaltilla,
ja olen erittäin tyytyväinen kärryihin, parhaat tähän mennessä.
Hyvä työntää ja lapsi oli kuin kotonaan.
 
vauvatoive10 Me käytiin eilen kans testaamassa juuri noita rattaita ja oli tosi kätevän oloise. Ei vielä ostettu, mut eiköhän noihin päädytä.
Minkä värin ostit? ja paljonko maksoit? jos saa kysyä. Ostitko lastentarvikkeesta?
 
Samaa mäkin vauvatoive kyselen kuin sela, mintä maksoit ja minkä väriset ostit? Ja mistä? Mä kans meinaan... Vaunut on jo myyty. Ihanaa, että lapsi viihtyi, sekin on tärkeää. Mä oikein innolla odotan jo uusia kiesejä :D

Meillä on varmaan siirrytty kaksiin päikkäreihin ;) Ihanaa. Toiset on paljon pidemmät, kerkiää äitikin touhuaan omiaan.

- Siiri ja typy, almost 8 kk
 
Viimeksi muokattu:
Päikkäreistä mieleen...Meillä poitsu nukkuu miten milloinkin noita päikkäreitä. Vähän hän on sellainen,et aamulla puol 9 nukahtaa noin tunniksi ja sit toisen tunnin puol 11. Iltapäivällä ei sit nukutakkaan. Menee 19-20 nukkumaan mahdottoman iltahömpän jälkeen ja heräilee 6-8 välilllä. Useinmiten klo 7. Onneksi on hieman muuttanu tuota päiväunirytmiään ku aikaisemmin ei nukkunu kuin sen 3x 20 min. Mukavampaa minulle kun kerkiää jotain edes tekemään.
Iltahömppä = kieriskelee mahdotonta vauhtia lattialla ja "laulaa", kikattaa suunnilleen kaikelle mitä näkee. Tätä kestäää noin tunnin :D
Ihan just lähtee konttaamaan, ryöminyt ei varsinaisesti ole ollenkaan, kierinyt vain. Tänään alko jo kädet tulla mukaan, jalat menisi jo vaikka kuinka. Istuminenkin onnistuu jo aika mukavasti, hyvin osaa korjata asentoa jos lähtee liikaa kallistumaan. Itse ei vielä ihan täysin nouse istumaan. Yritys on kyllä kova, mut sit puolivälissä kellahtaa kyljelle. Onneksi se on vain hauskaa.

Poika on iloinen ja hymyileväinen, mutta kylvyssä on totinen. Ainoa paikkka mikää saa tosiaan totiseksi ja aina pitää olla ote laidasta toisella kädellä. Olen ajatellut, ettei hänestä varmaan ihan "rämäpäätä" kuitenkaan tule vaikka kova menijä onkin, niin lattialla kuin sylissäkin. Sylissä tietty hyppii ja siinä pitää myös kääntyillä ja kurkotella.
Hampaita ei ole ilmaantunu enempää kuin ne kaksi alaleukaan, mutta eiköhän ne sieltä ylöskin kohta puoliin pitäisi alkaa putkahtelemaan. Kuolaus on ainakin alkanut vuolaampana ja kaikki pitää saada suuhun jäyhättäväksi.

Tulipa tuota tarinaa taas vaikka päiväunista piti kertomani :)

Kohta alkaa sitten välikausipukuaika. Tänään ostettiin Kivat-lapaset,väitti lastenvaatekaupassa,et ne on parhaat vielä näin pineille kuin ne välikausirukkaset. Tää on täämissä varsi pidempi ja siinä se kiristys välissä. Innolla odotan, et saan vkpuvun laittaa päälle ku omasta mielestä löydettiin niin hieno ja pojalle juuri oikean värinen.

Olisikohan se aika nyt toivotella kaikille teille hyvät yöt ja mukavaa alkavaa viikonloppua. Meillä onkin hulina viikonloppu tulossa. Tupa täynnä lapsia (omat, yhteiset ja miehen) ja sit olisi syntymäpäivät vielä ja vähän pitäisi vielä reissatakkin katsoman tytön harrastuskilpailujan 100 km päähän. Voi olla et huokaisen maanantaiaamuna syvään ja nautin pikkumiehen kanssa kaksistaanolosta sohvan nurkkaan käpertyneenä lämpimän peiton alle kuunnelle pienen ihmeeni tuhinaa :D

Sela ja pikkumies 7kk 2vkoa
 
Voi kun täälläkin menis päiväunet niin että äiti sais omaa aikaa. Nyt nää pienet nukkuu vuorotellen ja yleensä vielä taapero kiljuu vauvan hereille jolloin pikkuien on tavallistakin kitisevämpi.

Jostain eksyi meille flunssa, molemmat pienemmät on räkäisiä ja lämpöilee. Viime yönä sain unta peräti 2 tuntia ja sama meno varmaan taas ens yönä. Mies on reissussa joten ei oo ketään apuna. Äitiä meinaa vähän väsyttää.:)
 
Scootereista vastaan, että ovat todella hyvät, kunpa olisi hyvät sitten lumessakin, uskoisin.
Ostin Lastentarvikkeesta, maksoin 279 koska oli poistuva väri, tarjotuksessa, hittivärit oli muistaakseni jotakin 330-340 euron luokkaa.
Mulla on sininen, valkoisella rungolla, ihan kiva. Hintaan kuului sadesuoja. Vaunuissa on kivoja vetoketjullisia taskuja johon saa tavaraa, esimerkiksi lompakon, jos ei aina ole laukku mukana.
Jaksamista kaikille uniongelmien ja väsymyksen kanssa painiville, mun pikkuinen täytti eilen 1 vuotta :heart:
 
Täällä on vaihteeksi taas ollut oikein tissimaratonpäivä.Tämä pian 6viikkoinen ei ole malttanut nukkua päikkäreitäkään kuin n.45 min ja senkin monessa osassa.Nyt näyttää siltä,että vihdoin nukkuu.
Olen tässä netistä katsellut kantotakkeja,onkos kenelläkään kokemusta niistä?Tri-Cotti liina (olikohan se ton merkkinen??) mulla onkin ja pariin otteeseen pikkumies onkin siinä jo viihtynyt.Jättää kädet kivasti vapaaksi muuhun puuhaan.

Tupuna71
 
Vastaan vaikkei vielä kokemusta olekaan. Tilasin Ellaadasta MaM Coatin ja odotan mielenkiinnolla onko oikeasti toimiva. Järkyttävän hintaisia nuo ovat mutta kun tahtoo niin tahtoo. :) Ja tätä tulokasta olis tarkoitus kantaa myös selässä, esikoista kannoin vain edessä. Kantovälineitä on vähän liikaakin; 2 rengasliinaa, Manduca-reppu, Tricot Slenin trikoinen pitkä, Amazonas Carry Sling ja BabyHawk-neliö.

Mä alan ollä vähän väsynyt tähän jatkuvaan imettämiseen, vaikka tottakai on ihanaa että pärjätään pelkälllä tissillä. Mutta kun pitäs tuota esikkoa hoivata myös, kotihommatkaan ei itsekseen hoidu eikä oikeestaan kukaan auta.
 
Morticia Minkä kantovälineen olet kokenut parhaaksi? Ihan mutu-tuntumalla itsestäni tuntuisi miellyttävimmältä sellainen pitkä trikoinen liina joka kieputetaan tuohon itsensä ympärille... :) Kiinnostaa sitten vauvan synnyttyä kokeilla jotain konstia. Onkohan kellään kokemusta sellaisesta Hug-a-bub -liinasta?

t.Kittyblue 34+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Noi kantotakit on kyllä hävyttömän kalliita.Jostain kyllä katsoin sellaisen mallin mitä vois käyttää myöhemmin ilman sitä lisäpaneliakin,oli ihan kivan näköinen.Toisaalta käyttöaika on pitkä,jos liinailu alkais sujumaan ja saahan takin myytyä sit myöhemmin vaikka huutiksessa pois.

Eilen käytiin pikkumiehen kanssa pitkällä lenkillä ja kyläilemässä.Menomatkalla viihtyi liinassa ja takastullessa nukkui rauhallisesti vaunuissa.Kyllä oli ihanaa pitkästä aikaa ulkoilla.Joka päivä ei pääse kun välillä menee päivät tissi suussa.Tuossa tri-cotti liinassa saa helposti tissin suuhun tarvittaessa, mutta reippaasti kävellessä kaipais vähän napakampaa liinaa.Koti oloissa tuo on ihan ok.

Hug a bug liinaa ajattelin toiseksi liinaksi ja ehkä jotain pitkää liinaa vielä.Taidan olla hurahtanut vaihteeksi liinoihin ;) Toivottavasti vain opin sidonnat kun ne tuntuvat niin monimutkaisilta,mutta netistä voi katsoa videoita joissa opastetaan niin eiköhän se siitä!

Pitäisi alkaa taas leipomispuuhiin kun viikon päästä on ristiäiset.Ei taida päivisin kyllä leipominen onnistua,mutta illalla kun hän alkaa nukkumaan niin vispilät ja kulhot esiin.

Tupuna71
 
Tricot Slen on ihan ok pienillä. Tykkään myös Huggasta ja MamEarthin liinasta joka mulla on nyt lainaassa. Lainassa myös TSI-neliö joka on ihan huippu. Muutenkin tykkään neliöliinoista melkeinpä enemmän kuin pitkistä, ainakin näin kesällä.

Missäs päin sä Kittyblue asut? Noita mun kantovälineitä sais tulla kyllä kokeilemaan.
 
Morticia Asustelen Keski-Suomessa :)

Olin keskiviikkona perhevalmennuksessa, jossa imetystukihenkilö esitteli sellaista pitkää trikoista liinaa, jonka sidonta näytti just semmoiselta kun oon mielessäni kuvitellut käyttäväni. Hug-a-bub jäljittelee vissiin just semmoista sidontaa, mutta on yksinkertaisempi asettaa päälle. Täytyy taas googletella tätä(kin) juttua...

T: Kitty :)
 
Oivikki ja Tete, mitä kuuluu? en ole itsekään aktiivisuudella loistanut, mutta teidän kuulumisia ois kiva kuulla ....yksärillä tai täällä....mitäs muuten kun lapsi täyttää 1 vuotta oletteko te äidit joilla on jo 1- vuotias, Minni, Hepuli ja ketkäs muut, siirtyneet muille palstoille?
 
Ainoat tsempit, että neiti ylihuomenna 11 kk. Konttaa ja kävelee tukea vasten. Hirveä hinku kiivetä. On nyt hoidossa.

Syö edelleen kaikkea, jopa nakinpätkät. Rahkat ja jugurtit.

Ostin Emmaljunga Duo Edget, mutta saa vahtia niissäkin, kun nousee ylös. Syöttötuolissa ei meinaa pysyä ollenkaan. Vänkää pois vaan.

Muuten tosi helppo. Nukkuu edelleen 11-12 tuntia. Hampaita on kuusi. Pirteä ja hyväntuulinen kuin mikä.

Onnellinen äiti Discovery !
 
Viimeksi muokattu:
Täällä neiti muutaman viikon päästä vuoden. Tosi ihana on edelleen. Osaa kuitenkin myös rissata. Kun huuto alkaa, ei loppua tule millään, vaikka sylittelisi, paijaisi ja höpöttelisi. Kunnes loppuu yhtäkkiä. Tyttö konttaa, menee puita pitkin, työntää tuolia edellään ja on osannut muutaman päivän seistä ilman tukea. Hyvin nukkuu: illalla unille20-21 ja heräilee 7-8. Päikkäreitä vetäisee kolmisen tuntia. Syö kaikkea (myös lattioilta ja maasta). Ei myöskään istu syöttötuolissa, vaan seisoo väärinpäin.

Katselin vauvakuvia. Voi että on ollut pieni syksyllä! Nyt n. 10 kg, vaatekoko 80.

Terkuin Tete
 
Tete, suunnilleen samat kehitysvaiheet meillä, ja olen miettinyt joko se uhmaikä voi alkaa kun on niin omapäinen lapsi? Haluaa esimerkiksi kiivetä sohvalta ikkunalaudalle, ja seisoo siellä ja takoo nyrkeillään ikkunaa. Tämä on aivan himopuuha, ja jos ei pääse yrittää 100 kertaa uudelleen ja raivoaa selkä kaarella. Samoin kun luetaan kirjoja, minä en saa kääntää sivua, vain hänen korkeutensa HERRA LEIJONA kääntää
 
Meillä poika kävi 8kk neuvolassaja lääkärissä. Kaikki on vallan mainiosti ja pituutta 75 cm, painoa 9300g ja piponkoko 45,9 cm. Pitkä hoikka poika vaikka painoa tuntuukin aika lailla olevan.
Pituus keskikäyrän yläpuolella ja paino -7, mutta juuri sopiva :) Hampaita edelleen se kaksi alhaalla. Konttamaan ja kiipeilemään on alkanut noin reilu viikko stten. Kiipeää mielellään sitteriin sivusuunnasta ja siinä mielellään kääntyisi selälleen poikittain, se ei kyllä mahdollista ilman muksahdusta lattialle. Kaikki kielletty on hauska ja mukavaa :)

Rattaista sen verta, et päädyttiin ostamaan Brio Spin-merkkiset,mut ei ole meidän rattaat kyllä. Ensinnäkin lapsi istuu jotenkin korkealla siellä ja sivureunat on matalat. Olisi varmaan vanhemmalle hyvät mut ei ihan minun mielestä vielä tämän ikäislle. Istuin on todella kova joten ei siinä mielellään istu pitkiä aikoja. Hankimme siis kuitenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan Emmaljungan Scooterit. Niistä en ole kuullut periaatteessa kuin hyvää.

Mukavaa lauantaipäivää kailille

:wave: Sela ja pikkumies tänään tasan 8kk
 

Yhteistyössä