Äidit 40+

Oli kyllä hautausmaalla kaunista! Pulkkailukeljä saadaan varmaan vielä vähä odotella, mutta on varmaan kivaa, kun pikkuinen pääsee kyytin.

tete-a-tete
välikausi kenkiä en ole katsonut vielä, mutta jos jatkuu täl
läisenä leutona niin ne olisi hyvä löytää... laastenvaateliikkeissä olisi varmaan, mutta ovat niin hintavia. Varmaan alkaa kävely sujua, ilman tukeakin ihan kohta, kuulostaa ainakin siltä.

Vauvatoive ihana pikkumies siellä, ei kuuntele äitiä, jos ei kiinnosta. Toivottavasti, alkavat tehdä isompia kenkiä tulevisuudessa, kuitenkin useammilla alkaa olla isompi jalka, kun keksipituuskin kasvaa.

Mitäs FB porukalle kuuluu? Jos käytte täällä laittakaa meillekin vähän kuulumisia.;)

Nillanilla miten sinulla ja pojalla on syksy sujunut?
 
Vauvatoive Se hyvä puoli on isossa jalassa aikuisena, että jos/kun tavallisestakaupan tarjonnasta sopivat kengät löytää, niin ovat useimmiten alessa, koska kysyntää ei ole paljoa. Koskee siis kokoja 45-46. Mutta muutaman vuoden saa pikkumiehen jalka vielä kasvaa, että siihen yltää.

Täälläkin ihmetellään, kuinka paljon puhetta tyttö ymmärtää ja aivan selvästi myös
ei ole ymmärtävinään. Uusi hauska juttukin on hallussa: kun tietää tekevänsä jotakin kielletteyä, niin ravistaa päätään puolelta toiselle aivan kuin sanoisi itselleen, että ei saa - ja menee ja tekee kielletyn kuitenkin.:)

Koti on ollut jo pitkän aikaa toisinaan sellainen raivattava viidakko: eteisessä vastassa ovat kaikkien perheenjäsenten käsineet, tumput, kengät, kaulurit ja lakit; siitä sekalainen vana muihin huoneisiin epämääräinen määrä leluja, vaatteita, keittiötarvikkeita, multaa, kirjoja, tossuja, cd-levyjä ja tärkeitä papereita. Kaikki siis lattiaoilla. Huoh.

Tytöllä on termiittipäiviä, jolloin tuntuu keskittyvän kaiken levittämiseen ja tyhjentämiseen. Ihan kaikkea kun ei voi lukita, sulkea ja nostaa katonrajaan. Eikä ole mitään mieltä koko aikaa mennä tytön perässä ja nostella tavaraa paikalleen, koska kohta kaikki on taas lattialla. Nooh, siitäkin voin todeta, että ei mene kuin vähän yli kymmenen vuotta, niin teini-ikäisen huone voi olla kuin pommin jäljiltä.
 
10 kk neuvola takana ja pituutta 79 cm ja painoa 10400g mein pikkumiehellä :)
Kovasti harjoittelee askelien ottamista ilman tukea. Menee tuollaiset puolitoista askelta jo. Tukia pitkin kävely on jo ihan iisibiisi juttu ja siinä sitten pitääkin jo taiteilla vähän enemmän kuin osaa. Seisoa tönöttää pitkiä aikoja, mutta ei oikein meinaa uskaltaa ottaa kunnon askelia.
Hampaita on kuusi kolme ylhäällä ja kolme alhaalla. Hammasinfoon sitten seuravaksi. Oletteko käyneet?Kova on kaveri juttelemaan ja mahdottoman kovaa ääntä pitämään, huutaa ja kiljuu. Sitten vielä tuollaisen pahan tavan kuin pureminen on ottanut käyttöön ja kun sitten komentaa niin hymyilee vaan ja eiku uudestaan. Mitähän siihen keksisi, pirulauta ku sattuu tuollaiset pienet naskalit varpaassa,pohkeessa tai olkapäässä.

Tulin taas äkkiä tänne kirjoittaa ennen untenmaille menoa ja aina sit meinaan jumahtaa tähän :)

Meille on pojalle tulossa vauvapulkka joululahjaksi kuulemma joten sitten pulkkailaan jos on lunta.
Terveinäkin olemme saanut olla kaikki , ei pienintäkään vaivaa. Kauhulla odotan ku poitsu ensimmäisen kerran tulee kipeäksi niin onko sit tosi tosi kipeä kun ei mitään ole tähän asti ollu.Toivotaan,että ei.
talvisaapikkaat ostin Kavat-merkkiset. Oli ainoat Kuomien lisäksi itä meni kunnolla jalkaan ilman suurempia tuskailuja. Pojalla sen verran pulleampi jalkapöytä,et ei siihen mitää matalampaa kenkää sujautetakkaan. Koko on 21 ja niihin mahtuu villasukka vielä sisään. Vaikutti äärettömän hyviltä kengiltä, mut käytössähän sen näkee kuin on toimivat ja hyvät.

Nyt kuitenkin kaikille hyvää yötä

Terveisin Sela ja täys 10 iloinen napero :)
 
tete täällä myös on tyttö alkanut levittelmään leujaan ja keittiön hyllykön tavaroita, mutta eniten kiinostaa tietysti kissa ruoka ja erityisesti vesiastia.

Onko teillä muilla kissoja, miten oletta ratkaiseet tuon vesiastia asian? Meidän kissa on jo niin vanha, että ei pysyt hyppäämään esim. keittiön tasoille. Ikävää kokoajan kieltää ja hakea tyttöä pois tuolta kupeilta.

Sela mukavan kuulosta menoa siellä teillä. Täällä ei ole vielä hapaita, joten puremien ei satu toisin kuin puristus yhtäkkiä esim. kaulasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Olen minäkin täällä hämmästellyt miten meidän vauvasta on tullut pikkuihminen. Ikää on nyt 1 v 2 kk ja tosiaan ymmärtää jo ihan kaiken mitä hänelle sanoo ja itsekin tyttö höpöttää jo kovasti...välillä ihan ymmärrettävääkin juttua =)

Meidän tyttö ei ole kovin isokokoinen, mutta jalka taitaa olla peritty äidiltä. On nyt 21-22. Minulla itselläni kun on 41-42 ja miehen kanssa pitkiä ollaan molemmat. Saa nähdä milloin tyttö alkaa kasvaa pituutta kun nyt taitaa kasvaa lähinnä maata pitkin...

Ja voi taivas...meillä tuo tavaroiden levittely on myös NIIN pop. Kaikki tavarat vaan pitkin kämppää...hujauksessa on äiskän alusvaatteet levällään lattialla..ja sitten isän sukat ja hetken perästä kolina kuuluu keittiöstä. Mutta minkäs teet :LOL:

Me ostettiin viime talvena ihan peruspulkka (Sarvis). Pari kertaa laskettiin mäkeä tyttö sylissä, mutta tulevana talvena typy varmaan jo ihan itsekin siinä istuskelee. Täytyy vaan hommata joku lampaantalja tms tai sitten vaikka äitiyspakkauksen makuupussi pehmukkeeksi.

Minä olen kyllä kovasti miettinyt influenssarokotusta tytölle. Ei ole vielä otettu ja mieheni on sitä mieltä ettei otetatakaan. Mutta kun tyttö on jo päiväkodissa niin aika todennäköisesti se pöpö sinnekin iskee. Tyttö on sairastellut kyllä ihan hirveän vähän...mietin vähän samaa kun Sela, että tuleeko se joskus myöhemmin korkojen kera takaisin :|

Mutta mukavaa syksyä ja pulkkailukelien odotusta kaikille!

Pinkkis
 
Hei pitkästä aikaa.

Ihana lukea kuulumisianne.

Meidänkin typy on jo viikon päästä 11kk. Kuten selankin poitsu, puita pitkin käveleminen on ihan iisibiisi, seisoo ilman tukea, nousee jopa keskellä lattiaa ilman tukea seisomaan, mutta uskallus ei vielä riitä askelien ottamiseen. Yhden ottaa ja sit pitää jo saada jostain kiinni tai vetäytyä nelivetoon :) Kovasti kävelemistä harjoitellaan, sekä käsistä kiinni pitäen että tuollaisen kävelykärryn kanssa.
Meilläkin levitellään tavaroita. Voi että se on mukavaa. Omat vaatteet on jatkuvasti keskellä lattiaa ja leluja ei kannata lainkaan kerätä kasaan :) Lisäksi meillä luetaan mielellään aamulehteä. Eilinen lehti on typyn jäljiltä sellaisella mutkalla, että mä jätin suosiolla lukematta :)
Meillä tungetaan edelleen kaikki suuhun -ja syvälle. Omista sormista lähtien. Typyllä on vasta kolme hammasta ja niitä on tehty "kuin iisakin kirkkoa", joten varmaan niitä ikeniä kutittaa kun tarttee oma käsikin tunkea niin syvälle, että oksennus meinaa tulla. Montaa kertaa ei onneksi ole tullut.
Syömiset on edelleen vähän sitä sun tätä. Taitaa olla sellainen sihtikurkku tuo tyttö. Hiukankaan isommat palat saa kakomaan ja jopa oksentamaan. On sitten menty soselinjalla. Enää en kylläkään ihan soseeksi vedä sapuskoja, kyllä siellä sellaisia ihan pehmeitä pikkupikkunokareita saa joukossa olla, kunnon haarukkasoseutus riittää. Välillä ei maistua kiinteät ollenkaan, johtusikohan noista hampaista, tiedä häntä. Juuri luin jostain, että jos lapsi kasvaa normaalisti ja on aktiivinen ja iloinen, niin ruokavalio on kohdallaan. En siis stressaa. Kaipa se jossain vaiheessa oppii kökköjäkin syömään. Tulis vaikka hampaita vähän lisää, niin vois vaikka pureskella :)

Meilläkään ei ole oikeastaan lainkaan sairasteltu. Muutama hassu nuha oli tuossa kesällä, kuumetta ei ole typyllä koskaan ollut. Minkäköhänlaiseen kierteeseen sitä sitten kun päiväkodin pöpöt tulee joudutaan? Huoh. Siihen on nyt kuitenkin vielä about 8 kk aikaa. Ainakin.

Täällä kans odotellaan pulkkakelejä. Ostin kirpulta vitosella sinisen vauvapulkan :) Karva on odottanut siihen pääsyä jo ennen typyn syntymää. Lämpömittari näyttää +7, että ihan heti ei taida lumi jäädä maahan.

Isänpäivän jatkoja.

- Siiri ja typy
 
Jänniä nuo hammasjutut, jotkut vauvat kuulemma mutustaa pelkillä ikenillä vaikka mitä, ja joitakin yököttää helposti pienetkin palat, meillä oli tommosta että pitkään syötin 5 kk ja 8 kk soseita, kun oli vain vähän hampaita vaikka ikää enemmän.Nyt kun ikää on kohta jo 1v 3 kk (viikon päästä) hampaita onkin jo 12 kpl ihan valmiita ja kulmahampaita tekee, poskihampaat siis on jo. Auttaa huomattavasti pureskeluun kun on tuollainen kalusto!!
Ai mä olen luullut olevani aivan liian lepsu kasvattaja, kun meilläkin asuu joku joka levittää kaikki tavarat kaapeista pitkin lattiaa, ihana kuulla että muutkaan ei tätä saa kuriin:|
Meillä selvitellään tällä hetkellä laktoosi-intoleranssia, se on kuulemma hyvin harvinainen näin pienellä, mutta todennäköinen oireiden perusteella, ja voi tulla jopa geeniperimässä jos on ulkomaalaista verta ja isä maasta jossa ei juuri maitoa juoda, menettävät kyvyn sietää maitosokeria.
Kerron myöhemmin kun saan tulokset, pois suljetaan myös keliakia ja pari muuta juttua, vatsa on ollut löysällä ja kakkaa jopa 5 kertaa päivässä sen jälkeen kun lopetin pari kuukautta sitten imetyksen. Olin jo aiemmin huolissani, minulle vaan sanottiin että johtuu siitä kun tekee poskihampaita, se panee mahan kuralle, sekä rokotuksia syytettiin, mutta jatkui vaan ja kun flunssan takia otettiin verikokeita huomattiin sattumalta että hemoglobiini oli turhan alhainen, vain 108 ja kun omin päin vaihdoin maidot ja muut laktoosittomiin ja hylatuotteisiin, johan helpotti. Nyt on rautakuuri ja otetaan vielä verikokeita ja kakkanäytteitä.
 
Pinkki Miten on päiväkodissa sujunut?

Siiri sinulla kävi hyvä tuuri, kun tuon pulkan löysit, noin edullisesti. Täällä annoin nyt noita maissinaksuja syötäväksi, niin ihansti irvistellään ja kuitenkin uudestaan laitaa suuhun, suurinosa kuitenkin ennättää sulaa käsissä. Minunkin pitäisi jo karkeampaakin tarjota, mutta minusta pääasia on, että ruokaa menee, kun maitoa ei riittävästi juo niin ihan hyvä, että soseissa menee vähän nestettäkin enemmän mukana.

Vauvatoive oletteko saanneet jo tuloksia? Mikä on vointi nyt?

Täällä tyttö sai nuhan, alkoi päivä influenssarokotuksen jälkeen, mutta enpä usko tuosta rokotuksesta johtuvan. Kuumetta ei ole vielä ainakaan tullu, toivttavasti ei tule korvatulehdusta. Olen pitänyt tuota sänkyä tavallista enemmän koholla ja onneksi kuitenkin jaksaa liikkua ympäriinsä niin nousee tuo lima ylös ja räkä tulee myös pois ihan kivasti päivän aikana.

Iloista pikkujoulu aikaa kaikille :xmas:
 
Heippa pitkästä aikaa.

Täällä poika (jo) 1 vuotta ja 5 kuukautta. Parinviikon päästä on 1,5 vuotisneuvola. Mutta luulisin painon huitelevan jossain 12 kg:ssa ja pituus jonkinverran päälle 80 cm. Poika on kova menemään ja nyt opetellaan kovasti mitä ei oikeasti tarkoittaa mm. valoja ei räpsitä, taulut rauhassa, sohvapöydälle ei kiivetä yms. muuta mukavaa. Vielä ei hirveesti osaa sanoja mutta muuten "puhetta" tulee paljon ja kaikkea kommentoidaan. Ymmärtää ihan hirveesti mitä puhun. Kirjoja rakastaa yli kaiken, istuisi varmaan kokopäivän sylissä ja "lukisi" äidin kanssa kirjoja, eli katsellaan niitä ja osoitellaan tuttuja eläimiä, tavaroita jne.

Tähän asti syönyt kuin unelma, mutta parisenviikkoa sitten alkanut olemaan vaiketa vaikka ihan samoilla ruoka-ajoilla menty jo kauan. Aluksi syö osan ruuasta itse sitten pitää vähän syöttää lopuksi, ja se onkin sitten hankalaa. Saas nähdä onko joku vaihe vai miten kauan kestää. Kaikki hampaat on puhjenneet ettei niistäkään pitäisi johtua.

Kunnon talvea myös täällä odotellaan että pääsisi pulkkamäkeen. Ostettiin myös jo viimetalvena pulkka.

Minä otatin tuon influenssarokotteen sekä pojalle että itselleni. Sain sen myös maksutta kun kolmas muksu tulossa, kesäkuussa on la.

Hyvää joulunodotusta kaikille.
 
Hei, Onnea Minnille uudesta raskaudesta,
onko muuten muilla haaveenaa vielä lisää vauvoja?
Minulla ei, kolme on hyvä luku ja ei ole miestäkään,
nyt on hyvä näin.
Palsta meinaa vähän kuivua kokoon, päivittääkö tätä kukaan, lista ei ole ollenkaan ajantasalla.....
Joulunodotusta myös teille kaikille, ja ennen kaikkea hyvää mieltä!!!!
 
Viimeksi muokattu:
OIVIKKI, kiitos kysymästä, olet ollut ajatuksissa...kuinka tytön kans menee? mikä ikäinen hän nyt olikaan? aika rientää nyt vauvan kans niin että kaikki tahtoo unohtua joku sanoikin että se on tuo äitiys joka saa asiat unohtumaa, heh.

Pojan kans menee oikein mukavasti, hän on ollut terve niinkuin minäkin. Poika painaa kohta 9kg pitutta jo 73cm ja ikää n.6kk (syntyi 3.6) nukkuu koko yön, herää aamulla kuudelta ja on puuroa vailla, hän on oikein iloinen ja hymyilevä poika, kasvaa kovaa vauhtia jää kaikki vaatteet pieneksi ihan hetkessä. Äitysloma loppuu helmik lopulla, mitä sen jälkeen? en tiedä vielä. Milloin sinä menit töihin? vai oletko hoitovapaalla? olisi ihan olla kotona pojan kanssa mutta katsotaan mitä tapahtuu kunhan tammikuu koittaa.
KIVA tavata taas näin sivustoilla, mullehan jäi bebejä pakkaseen ja ne kummittelee mielessä...ne ois ehkä kokeiltava kuinka käy...

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA
 
Minni ihanaa, onnea raskaudesta!

Nillanilla kiva kuulla, että teillä menee hyvin. Olen hoitovapaalla kesään asti, katson kuinka sujuu ja päätän sitten jatkosta.

Tyttö täytti tällä vkolla vuoden! Aika menee lentäen eteen päin. Viimeaikiona on ollut tukimuksia liittyen tuohon takaisinvirtaukseen ja on ollut lääke kokeiluja ja uutta taas kokeillaan pian. Pe oli neuvola ja siellä sai tyttö rokotukset ja tässä ensin hoidan sen jälkeistä lämpöilyä pois, myös hampaita on tulossa, jotka osaltaan vaikuttavat kiukuisuuteen. Nyt on vkon mennyt nukkumaan illalla normaaliin aikaa, mutta herää tässä kymmene ja yhdentoista välillä valvomaan aina tonne 2 - 3 asti. Toivottavasti pian palaa pitkiin yö uniin....

Lapsi toivieita on, vain yksi huurunenä on pakkasessa odottamassa: / Tulevana vuonna toivon pääseväni siirtoon.

Ihanaa uutta vuotta kaikille!!!!!!
 
Hyvää UUTTA VUOTTA 2012 kaikille !!
Oivikin tyttärelle 1-vuotis onnittelut, minkä kokoinen pikkuneiti on nyt?
Rasittava unirytmi, vie äidistä mehut, nukkuuko päivällä liikaa vai onko vaan innoissaan uusista asioista, hampaatkin voi valvottaa ja moni muu syy.
Puhuttiin joulun aikana sukumme "esiäideistä" ja "esi-isistä" kun käytiin hautausmaalla kynttilöitä laittamassa, isomummo sai nuorimmaisensa 46-vuotiaana, ja tämä tytär aikanaan sai oman nuorimmaisensa 50-vuotiaana,
joten onnea vauvahaaveille !
 
Hei Kaikille, nostan tätä ketjua pikkaisen kun oli jo vaipunut toiselle sivulle.

Todella päivät menee nopeesti kun on kaikenlaista tekemistä niin jää palstailukin hieman syrjään mutta jospa sitä innostuu enemmän kun kevättä kohti ollaan menossa.

KYLLÄHÄN tuo ruoan tekeminen ottaa joskus voimille, en koskaan ole ollut mikään intohimoinen ruuan laittaja ja nyt pitäis pojalle tehdä jotain... tunnustan että lasten purkkiruokaa syötän aika paljon :( jää tuo omakin ruokailu hieman alakynteen.. oi ja voih, tosin ei kannata ottaa mitään ongelmaa mutta kyllähän se tuolla takaraivossa kummittelee että pitäisi ja pitäis itse tehdä...

MITEN teillä on paino palautunut vuoden jälkeen synnytyksestä? mulla oli ennen raskautta 2-3kg ylipainoa ja raskauden aikana tuli 5 ylimääräistä kiloa, nuo viisi pitäisi saada pois niin olisi lähtötilantessa jatkossa ois kiva nuo 2-3 kg kin saada pois mutta ei kannata kaikkea heti kerralla, onneksi kevättä kohti ollaan menossa niin tuo kävely vaunujen kanssa helpottuu sekä tuo pukeutuminenkin helpottuu jospa se innostais enemmän kävelemään. Kerranviikossa olen käynnyt jumpalla mutta se ei jaksa viedä painoa alaspäin enemmänkin mielialaan vaikuttaa positiivisesti ja hyvä niin.

Nyt pakotan itseni ulos kävelylle, lähden vaikka ennakkoäänestys paikalle...sehän on mahdollista vielä tänään.
 
Heippa taas täältäkin.

Näin se on Nillanilla että päivät menee nopeasti ja lapsi kasvaa. Ihanaa nyt kun tuli lunta, muksukin tykkää olla ulkona ja äiti siitä ettei eteinen ole kuraa ja hiekkaa täynnä kokoajan. No keväällä se taas alkaa mutta iloitaan tästä.

Nyt on alkanut pojallekin taas ruoka maittaan, syö kuin ennen ja nyt ison osan itse, loppuruuat joskus joutuu syöttämään. Liekö kaamosaika vaikuttanut...en tiedä, tuli tässä kirjoittaessa mieleen kun katsoin koska olin viimeksi kirjoittanut ja silloin alkoi tuo syöminen tökkimään. Ja on tosiaan ollut innoissaan lumesta, ei saa sisälle milään :))

Minulla paino palautui n. 5 kk synnytyksestä normaaliksi ja siitä sitten vielä vähän aleni. 18 kg tuli raskauden aikana. Nyt tässä raskaudessa painon nousu on ollut maltillisempaa, joutuu tuon taaperon perässä juokseen :))

Itse kyllä tykkään ruuanlaitosta, mutta ennen tätä toista muksua ruokaa tuli tehtyä lähes pelkästään viikonloppuisin ja mieskin teki tosi usein, joten kun jäin kotiin niin oikein piti miettiä mitäs nyt syödään, ensiksi itselle ja nyt pojallenkin, mutta aika kivasti on mennyt . Nyt pojan kanssa syödään samaa ruokaa. Yritän vaihdella että teen viikolla broilerista, kalasta ja lihasta. Parisen päivää syödään samaa ruokaa (lounas ja päivällinen) niin sopivasti riittää eikä tuu liikaa samaa ruokaa syötyä. Broilerista kastikkeita joko kermassa tai tomattikastikeessa tai haudutan uunissa (rintafileet), kalaa paistan tai haudutan uunissa ja liha (yleensä jauheliha) lihapullia, kastiketta, makaronilaatikko, kaalilaatikko yms.. Näiden kanssa tietysti riisiä, makaronia, perunaa, batattia, lanttua ja salaatti päälle.

Täältä Pilttipiiristä joskus katson (linkki alla) mutta aika usein jo itse sovellan vanhoja respetejä päässäni ja joskus löydän lehdistä kivoja uusia nopeasti tehtäviä respetejä. Yritän pitää aina pakkasessa (broileri, liha, kala), joten edellisenä iltana tai aamulla sulamaan ja sitten hellan ääreen. Eli yleensä edellisenä päivänä jo mietiskelen seuraavan päivän ruokaa.

Reseptit – Pilttipiiri.fi

Voin tätä listaa päivittää, mutta te jotka ette ole listalla ilmoittakaa tiedot, niin lisään ne.

Talviset terveiset

Minni, poitsu, ja Kilu(tar) 19+4 (ultra ensiviikolla)
 
Hei kaikille :wave:

Vauvatoive Tyttö oli 1v neuvolassa 71cm ja 7360g pieni on ikäisekseen edelleen. Miten pojan rauta-arvot ovat nouseet?

Paino on samaa luokkaa minulla kuin ennen raskauttakin. Minä en paljoa vaalla viitsi käydä, kun raskaus aikana piti kokoajan punnita, minullahan alkuraskaudessa paino putosi 6 kg ja nousi sitten nihkeästi, joten sain painon seurannasta tarpeekseni sen aikana.

Syötän aika paljon purkkiruokia tytölle edelleen, ne on niin helppoja. Pitäisi ryhdistäytyä tosiaan, mutta en aijo tästä mitään stressiä ottaa, on kuitenkin muutenkin riittävästi huolehdittavaa, allegioiden, refluksin yms kanssa.

Rattailla ei ollut tänään mitään aisaa tielle, kun ei oltu eilisen jälkeen aurattu. Toivottavasti tänään tulevat tänne asti, kun huomenna haluaisin kaupaan ja äänestämään mennä. Niin ihanan näköistä ulkona kuitenkin on, että siitä nautin todella.
 
Oivikilla siro pikku neiti siellä.
Hemoglobiini oli pojalla viimeksi 137 joten on tilanne parantunut.
Ei ilmeisesti ole allerginen millekään, ainakaan testeissä ja kokeissa ei löytynyt mitään
allergiaan viittaavaa. Annan kuitenkin edelleen laktoositonta maitoa, se vaan jotenkin sopii paremmin.
Arvatkaa oliko tänään pakko mennä johonkin, kiskoin rattaita perässäni kun en päässyt työntämällä eteenpäin.....hiki siinä tuli....
 
Vauvatoive juu hiki tosiaan tulle tossa rattaiden kiskomisessa. Mullakin siitä kokemusta, kun mentiin yksi aamupäivä räntäkelillä fysioterpiaan, onneksi sinne pääsee bussilla, mutta pysäkeiltä kuitenkin vähän sai urheilla. Tänään päästiin rattailla käymään siellä kaupassa ja äänestyspikalla matkalla, mutta välillä vetämällä oli mentävä. Kyllä se tosiaan työstä käy onneksi ei tällä kertaa pitkiä matkoja. Hieno homma, kun hemppa on noin hienosti noussut =)
 
MINNI700 Kiitos osoitevinkistä, toivottavasti innostun jotain laittamaan. Tosin plussaksi voi sanoa että aamu-ja iltapuurot keitän itse, neljänviljaa jne...Mutta en ota tressiä niinkuin Oivikkikin sanoi, koitan kuitenkin aloittaa, vaikka kerran viikossa tehdä jotain pojalle siittähän se sitten lähtee... Ennakkovaaleihin kävelin rattaiden kanssa silloin oli hyvä keli ja kadut aurattu. Onhan sitä tullut vedettyä ja työnettyä rattaita ihan hikipäässä kun aura-autoja ei ole näkynyt eikä kuulunut, heh, ajattelin silloin että tähämähän käy jumppatunnista ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Täällä rankka alkuvko takana, ensimmäinen kunnon flussa tytöllä ja se osotautuikin rs viruksesksi ja on jouduttu sairaalassa päivysytyksessä käymään useamman kerran. Korvatulehduksenkin jo sai tohon päälle. Toivottavasti se ei uusi. Nyt on tytön vointi parempaan päin, mutta täällä sisällä ollaan vaikka olisi hieno keli vaikka pulkailla (tosin pulkkakin on edelleen kaupassa).
 
Hei

Oivikki, kuinka siellä nyt voidaan? toivottavasti paremmin, tuo korvatulehdus-rumba on kuulemma aika raskasta, toivotaan kuitenkin että menee ohi.

Pojalla on sininen vauvapulkka (kirppikseltä 4 euroa) ja muutaman kerran olen vetänyt häntä pulkalla, naamasta näkee että tykkää, jäykkänä istuu ja ilme on tyytyväinen :)

Tein yhtenä päivänä ison satsin perunamuusia+porkkanaa+jauhelihaa,10 pikku annos-pussillista laitoin pakkaseen, hyvä minä!

Pakkasta ovat luvanneet, heh pitänee pysytellä sisällä, tosin olen joka päivä laittanut pojan nukkumaan ulos tähän mennessä, nyt pitänee katsoa pakkasmittaria ja miettiä raaskiiko ulos laittaa nukkumaan...
 
Nillanilla hyvä, kun sait ruokaa laitettua pakkaseen. Minä olen tehnyt joskus ihan vain pikkusia liha-annos pusseja pakkaseen ja sitten voi niitä sotkea perunaan ja porkkaan jo itselle niitä keittelee, mutta suolan jätän pois sillon perunan keittovedestä ja lisään itselle lautasella.

Ihanaa olis ukoilla kun on niin kaunista, mutta täällä ollaan edelleen sisällä tytön kanssa, ehkä tänään otan mukaan postilaatikolle mennessä.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa

Meillä pikkuherra täällä jo 1v1kk. Aika menee niin mahdottoman nopeaan,ettei kerkeä edes huomaamaan.
1v neuvolassa poika oli 10500g ja 80,5 cm löyty pituutta.
Viime kirjoituksesta sit meni noin pari viikkoa kun poika lähti kävelemään. Nyt sit jo suunnilleen juoksee tai siis juoksee. Ihan hirmuista on liikkuminen, ei hetkeäkäään paikallaa- Hyvin vilkas tapasu :)
Syömistä on lisännyt yhdea ateria päivää kohden,mihin äiti ei voi olla kuin tyytyväinen ku huono ollu aina syömään. Unet on muuten ok,mut kävelemisen oppimisen jälkeen ei ole uni maittanut yölla niin hyvin kuin ennen, nyt kuitenkin jo hieman parannusta näkyvissä.
Hyväntuulinen pikkupoika kyl on vaikka hyvin, hyvin, hyvin vahva omatahto löytyy ja se myös kuuluu.
Meil ei tunnu olevan siistiä enää ollenkaan kun laatikoiden tyhjentäminen ja lelujen levitttäminen on maailman ihaninta puuhaa niin ja ruuan lattialle tiputtaminen.
Poika on kyl aika vekkuli ja tuntuu omaavan aikas hauskan huumorintajunkin ja tykkää kovin leikistä missä häntä jahdataan takaa. Nurulla ja jännityksellä ei ole loppua sillo, ihana.

Monesti miettinyt ,että kyllä mä elämässäni olen jotain hyvääkin tehnyt kun tuollainen pikku heppu meille suotiin. Ei tästä elämästä voi olla kuin kiitollinen. Miettinyt vielä toista pientä,mutta jotenkin kuitenkin tuntuu siltä,että haluaisi antaa kaikkensa tälle pienelle miehen alulle ja siksi on vain välähtänyt asia mielessä.

Mukavaa tulevaa viikonloppua :)

Sela ja suloinen kikkaratukkainen pikkuhurmuri 1v1kk, jolla hampaita suussa kahdeksan
 
sela ihana pikku poika teillä siellä.Täällä samoin toi tavaroiden levittäminen on tosi mukavaa tytöstä, myös kirjat ja lelu, josta tulee musaa painamalla ovat mieleistä tekeistä. On mukavaa, että ruoka maistuu hyvin teidän pojalle, niin jaksaa sitten taas juosta =)
 

Yhteistyössä