äidit kuinka usein käytte viihteellä?

  • Viestiketjun aloittaja viihdettä
  • Ensimmäinen viesti
Katriina
Ihan baarittelemassa varmaan sen kahdesti vuodessa. Mutta meillä on ollut tapana tyttöporukalla käydä jossain reissussa kerran vuodessa, pitkä viikonloppu. Siitä en ole luopunut, vaikka baarittelu on kyllä äitiyden jälkeen huomattavasti vähäisempää.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tääl:
Mä olen viimeksi ollu 2007 toukokuussa 1krt ja sen jälkeen en ole käyny/päässy. Lapset nyt 1v, 4v ja 6v
Se pitää vaan vaatia, että äidilläkin on joskus oikeus omaan aikaan.
Oikeasti, kun on ollut illalla vaikka vaan 1 tunnin kahvilassa oman ystävänsä kanssa, niin seuraavana päivänä jaksaa taas paljon paremmin kotona lasten kanssa.

Eihän se viihteellä käyminen välttämättä tarkoita koko iltaa ja perskännejä. Eihän?????
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtelee:
Välillä kävin baarissa noin joka toinen viikko, olin yh-sinkku, hoitovapaalla ja lapsi oli vanhemmillani hoidossa. Tahti hiipui kun tapasin nykyisen mieheni pari vuotta sitten. Nyt edellisestä kerrasta on 8kk aikaa, ei vaan viiti lähtee edes leffaan kun nukkuminen on mukavampaa.
Peesi tälle :D
 
tääl
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tääl:
Mä olen viimeksi ollu 2007 toukokuussa 1krt ja sen jälkeen en ole käyny/päässy. Lapset nyt 1v, 4v ja 6v
Se pitää vaan vaatia, että äidilläkin on joskus oikeus omaan aikaan.
Oikeasti, kun on ollut illalla vaikka vaan 1 tunnin kahvilassa oman ystävänsä kanssa, niin seuraavana päivänä jaksaa taas paljon paremmin kotona lasten kanssa.

Eihän se viihteellä käyminen välttämättä tarkoita koko iltaa ja perskännejä. Eihän?????
Kunpa pääsisi edes sinne kahville. Ollaan asuttu uudella paikkakunnalla 1.5v ja ystäviä saanu nolla :-/ Mä en haluaisi/jaksaisi baariin mennäkkään uni tulisi jo kymmeneltä ;-). Syömään kun pääsisi vaikka 1-2h riittäisi loistavasti mulle. Tukiverkkoakaan ei ole lähellä lähin on reilun 200km päässä.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Onneks en oo vielä äiti :) Baarissa käyn n. 2 krt viikossa. No, nuorena täytyy mennä, että jaksaa sitten vanhempana jäädä kotiin niitten lasten kanssa. :)
ei se nyt aina ihan noinkaan mene...kyllä sitä voi tehdä äitinä muitakin asioita kuin istua vaan kotona. ärsyttää tollanen asioiden yksinkertaistaminen. itse olen äiti, eronnut ja käyn suht usein viihteellä.
 
tipi
Liian harvoin. Toisaalta ei tee mielikään käydä viihteellä usein. Mutta sekin on luxusta, kun saa rauhassa katsoa illalla jonkun ohjelman telkasta, kun lapset ovat menneet nukkumaan.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tääl:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tääl:
Mä olen viimeksi ollu 2007 toukokuussa 1krt ja sen jälkeen en ole käyny/päässy. Lapset nyt 1v, 4v ja 6v
Se pitää vaan vaatia, että äidilläkin on joskus oikeus omaan aikaan.
Oikeasti, kun on ollut illalla vaikka vaan 1 tunnin kahvilassa oman ystävänsä kanssa, niin seuraavana päivänä jaksaa taas paljon paremmin kotona lasten kanssa.

Eihän se viihteellä käyminen välttämättä tarkoita koko iltaa ja perskännejä. Eihän?????
Kunpa pääsisi edes sinne kahville. Ollaan asuttu uudella paikkakunnalla 1.5v ja ystäviä saanu nolla :-/ Mä en haluaisi/jaksaisi baariin mennäkkään uni tulisi jo kymmeneltä ;-). Syömään kun pääsisi vaikka 1-2h riittäisi loistavasti mulle. Tukiverkkoakaan ei ole lähellä lähin on reilun 200km päässä.
Harmi :-(
Itselleni nämä pienet hetket omaa aikaa on tosi tärkeitä. Juuri se kuppi kahvia ja leivos ja max tunti kahvilassa antaa voimia ihan kummasti.
Ja itselleni tosi tärkeätä, että saa välillä jutella ihan "aikuisten" juttuja.
No toivottavasti lasten myötä löydät pian myös ystäviä. Itsellänikin lapsuuden tutut asuu kaikki vähän kauempana (kuitenkin ajettavissa oleva matka) mutta täällä uudella paikkakunnallakin on tuttuja tullut omien lasten kavereiden vanhemmista.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Onneks en oo vielä äiti :) Baarissa käyn n. 2 krt viikossa. No, nuorena täytyy mennä, että jaksaa sitten vanhempana jäädä kotiin niitten lasten kanssa. :)
ei se nyt aina ihan noinkaan mene...kyllä sitä voi tehdä äitinä muitakin asioita kuin istua vaan kotona. ärsyttää tollanen asioiden yksinkertaistaminen. itse olen äiti, eronnut ja käyn suht usein viihteellä.
Tottakai voi, jos vaan on tukiverkot kunnossa ja hyvä mies. Mutta kyllä näistä vastauksista huomaa, että läheskään kaikki äidit ei pääse ees kerran kuussa mihinkään, jotkut on olleet vuosia vaan kotona. Sellainen elämä mua pelottaa.
 
shihtzu
Riippuu mikä lasketaan viihteellä käymiseksi. Kavereiden kanssa tulee silloin tällöin iltaa istuttua, mutta nyt ilman alkoholia kun olen raskaana ja varmaan pitkälle ensi vuoteen menee, että ilman lapsia johonkin illalla pääsen, että jos kavereita tulee meillä iltaa istumaan, niin mun lapset pyörii jaloissa.
 

Yhteistyössä