äiti kipeänä - maidon riittäminen

Olen neljättä päivää ilmeisesti lievässä vatsataudissa; ajoittain mahakipua, huonoa oloa ja lämpöilyä. 5 kk ikäinen poikani on täysimetyksellä eikä syö pullosta. Eilen alkoi olla merkkejä että maidon määrä alkaa vähentyä, ja myös yöllä ja tänään aamulla rinnat ovat olleet hyvin pehmeät ja poika syönyt molemmista ja ollut vähän kitisevä lopetettuaan. Ennen on lähes aina syönyt kerralla vain toisesta rinnasta ja rinnat ovat tuntuneet selvästi täysiltä.

Jos jollain on vinkkejä maidontulon lisäämiseen/ennallaan pitämiseen niin otetaan mielellään vastaan!! Ruoka ei meinaa maistua mutta olen vähän koittanut syödä, ja vettä juoda runsaasti. Toivottavasti pian paranen ettei poika joudu nälkää kärsimään :(
 
Aku
Mulla oli pari kk sitten sama tilanne tosin tautia kesti vaan pari päivää.Maidontulo tyssäsi tokana päivänä ihan täysin kun vesikään ei pysyny sisällä.Itku kurkussa juotin tytölle korviketta (imetyksen loppuminen ahdisti) pullosta ja sitkeesti imettelin aina ennen pullon antoa.

Taudin mentyä ohi ja ruokahalun palattua,maito nousi taas ja tyttö oli vielä pari viikkoa pelkällä rintamaidolla.Toivotaan että sullakin parannuttuasi maidontulo palautuu.Jaksuja ja paranemisia :hug:
 
oletkos koittanut nestemäistä ravintoo eli mustikka ja mansikkakeittoja esimerkiksi ne yleensä auttavat vatsataudissa ovat helposti sulavaa ruokaa... säilyy siinä samalla oma kuntokin jotenkin.....

niin ja kyllä pokasi pullosta juo korvikettakin jos todella nälkä on
toivottavasti en kuulostanut liian julmalta :ashamed:
 
tup
Öljyä ja muita rasvaisia ruokia ja paljon nestettä. Mulla ainakin maito lentää jos oikeen lotraan öljyä, esim. leivän päälle, puuroon, salaatteihin, kaadan suoraan pullosta kaikkiin laatikkoruokiin. Ja eron huomaat jo muutaman tunnin kuluttua. Itse mittaan maidon tuloa sen perusteella, paljonko toisesta rinnasta valuu maidonkerääjään imettäessä.
 
Kiitos Tup, täytyy kipaista jääkaapille öljypullon hakuun ;)

Pikkueppu, poika suostuu syömään pullosta vain pahimpaan nälkään (esim. vko sitten olin 8 tuntia pois niin söi kahteen otteeseen vain 50 ml). Ainakin tuon verran luulisi sentään rinnoistakin vielä tulevan. Omaa maitoa on pakkasessa ja toki korvike otetaan käyttöön jos on tarpeen. Mutta toivotaan kuitenkin että tissit täyttyvät pian entiseen malliin =)
 

Yhteistyössä