Äiti on vähän väsyny..

Meillä on kaksi TOSI vilkasta lasta.Kohta 5 ja Kohta 2 vuotiaat.Mulla on kesäloma eri aikaan kun miehellä ja mies tehny pitkiä päiviä töissä.Nyt olen viikon ollu lasten kanssa kotona ja olen ihan puhki..Mä niin ajattelin että olis kiva olla lasten kanns kotona kun on lomaa, mutta ne on ihan mahdottomia.Esim.kaupassa käynti on ihan hirveetä showta.Ulkona ne ei viihdy kun on vähän huonoja ilmoja.
Mä voisin vaan nukkua .Tuntuu niin pahalta ajatella että jaksaisin töissä paljon paremmin kun kotona... :'(
Miten voi uuvuttaa kaks lasta näin paljon..Miten 5 tai useamman lapsen vanhemmat jaksaa..Riippuuhan se lapsistakin.Mekin ollaan paljon oltu kaikissa perhekerhoissa ym. ja tosi harvoin osunu kohdalle näin vilkkaita kun meidän lapset..
:( :'(
 
Olisiko sinulla mahdollisuutta ottaa yhtä päivää vapaaksi. Veisit lapset vaikka mummon luokse hoitoon. Nukkuisit kunnolla ja hellisit itseäsi. Tiedän tunteen, kun on todellakin väsynyt. Tuntuu että ei pysy sitten millään silmät auki. Pieni tauko ja lepo sekä hemmottelu itseään kohtaan antaa voimia taas jatkaa. :hug:
 
täällä 3 just uhmaa potevaa 5v,kohta 3v ja 1v

yks hyppii tasjalkaa ja paiskoo ovia toinen heittelee tavaroita ja karjuu kolmas heittäytyy lattialle sätkimään

meno siis on mieletöntä ja ääntä tulee nuorin valvottaa yöt ja keskimmäinen herää aamulla 5.30-6.30 univelkaa siis täälläkin ylensä onneksi viikonloppuisin saan nukkua pidempään kun mies katsoo lapsia.

joillakin paikkakunnilla on myös kodinhoitaja (kysellä voi neuvolasta)
ja meilläkin käy sellanen on 4 tuntia ja silloinkin saisi vaikka nukkua jos haluaa. ylensä mä kyllä käyn kaupassa,siivoon ja teen ruuan kun meilläkäy
 
täällä 3 just uhmaa potevaa 5v,kohta 3v ja 1v

yks hyppii tasjalkaa ja paiskoo ovia toinen heittelee tavaroita ja karjuu kolmas heittäytyy lattialle sätkimään

meno siis on mieletöntä ja ääntä tulee nuorin valvottaa yöt ja keskimmäinen herää aamulla 5.30-6.30 univelkaa siis täälläkin ylensä onneksi viikonloppuisin saan nukkua pidempään kun mies katsoo lapsia.

joillakin paikkakunnilla on myös kodinhoitaja (kysellä voi neuvolasta)
ja meilläkin käy sellanen on 4 tuntia ja silloinkin saisi vaikka nukkua jos haluaa. ylensä mä kyllä käyn kaupassa,siivoon ja teen ruuan kun meilläkäy
 
:hug:
meillä on vilkkaat lapset. 8v. on kyllä päivisin koulussa. 6v ja 4v ja 2kk kotona.
Viime yönä vauva päätti että ei nukuta ei klo. 3 jälkeen :/ nukahti kun ensimmäinen muksuista heräs vessaan. Juu se niistä yö unista sitten :\|

Aamulla käyn lasten kanssa 3-4km lenkillä. 6v ja 4v. pyöräilevät ja itse työnnän vaunuja. Siinä saa virtaa hieman pois.
Ja iltapäivästä ollaan pihalla useampi tunti.
Päivällä rauhoitan ne hetkeksi television ääreen.
Oon itse huomannut että tietty päivärytmi vilkkaiden lasten kanssa on kaiken ajao. Joskus kun poiketaan rytmistä niin päivä on yhtä hulinaa.

mutta voimia ja hyvää lomaa :hug:
 
Sepä siinä onkin kun lapset on niin vilkkaita niin toinen mummu ei suostu ottaan molempia, edes puoleksi päiväksi ja toisellekkin on aina iso kynnys kysyä kun tietää minkäläinen meno siellä on(siis kun lapset säheltää).Yksi mikä kävi mielessä, on toi mll:n lapsenhoitoapu, onkohan kellään kokemusta siitä?
Joskus vaan ajattelen tuleeko noille mummuille mieleen että me eletään tän "sirkuksen " keskellä joka päivä ja pakko on jaksaa...
 
tuttu juttu täälläkin
sukulaisia ei ole lähettyvillä lähin mummeli 80km päässä toisin kun meidän kaikki oli siellä hoidossa yhtä aikaa niin kun haettiin mummo tuumas ettei ikinä aijo enään ottaa lapsia hoitoon. ainakaan kaikkia.

(no toivon mukaan mieli muuttuu ) :)
 

Yhteistyössä