äiti on vähän väsynyt

voikos joku vähä valaista asiaa et mikä nyt sit niiku herraa 1v1kk vaivaa... :D
nää meijän yöt on nyt menny aiva sietämättömiks..huutoooooo!!! :'(
esim. viime yö...jätkä meni ihan normaalisti nukkumaan, nukahtaa kiltisti ite.sit heräs 15vail2 huutamaan..huus ku päätä revittäis irti...menin antaa maitoo mut eipä kelvannu vaa otti tutin ja jäi makoilee ku menin toiseen huoneeseen.mut sit se rääkyminen TAAS alko...katoin vaipan, ei mitää..yritin taas poistuu huoneesta, huutoo...otin jätkän pois, mentiin mun sänkyyn..siel se sit pyöri ja kieri, repi verhoja ja koputti ikkunaan...vein taas omaan sänkyyn, ja yllätys yllätys huutoo..annoin panadolii mut ei auttanu..sit raijasin herran sängyn olkkariin ja ite menin maate sohvalle..siinä se sit jotain inis mut nukahti lopulta...nukku kyl iha aamuun asti heräämättä... :D onks kyse nyt sit eroahistuksesta vai mistä?? hampaita on tulossa, kauheet patit ikenissä,kyseessä siis poskihampaat. korvatulehduksii ei oo koskaan ollu, voiko olla sitä? mä oon tääl iha äimän käkenä, VÄSYNEENÄ semmosena..mä oon niin huono herää kesken unia..aina TOSI pahalla päällä,onneks sentään saan pidettyy huutoni sisällä enkä ala keskel yötä karjumaan pikkuselle.. :ashamed:
 
Tämä äiti on myös vähän väsynyt eikä juuri osaa auttaa sillä itsekin miettii missä vika...

Meillä poika 1v2kk on alkanut heräämään öisin useasti eikä muu kelpaa kuin maito! Viime yönä heräsin 00.30, 2.30 ja 5.00... sitten vielä kerran kissojen ravaamiseen, mutta se nyt onkin jo toinen juttu.
Poika päätti viime viikolla ettei enää syö iltapuuroa vaan puurolautanen sai kauhean huutokohtauksen aikaiseksi. Nyt on sitten syöty muroja tai vastaavaa illalla ja olenkin miettinyt, että herääkö nälkäänsä.
Ei meillä aikaisemminkaan ole yöt ihan ehjiä olleet. Useimmiten kerran heräillään ja sekin on toisinaan jäänyt pois, mutta on ollut ihan siedettävää enkä ole sitä raskaaksi kokenut, mutta kolmesti yössä on jo vähän liikaa. Viikon tätä on jo kestänyt -viime viikolla pojalla oli kovaa yskää, joten vaivaisiko vieläkin, en tiedä, ei varsinaisesti yski kuitenkaan.

Mietityttää onko kyseessä joku kehitysvaihe, oikea ongelma vaiko vain tottumus? Täytyy varmaan jotain unikoulua alkaa miettimään -ei kohta enää jaksa... parin kuukauden päästä syntyy vauva eikä tuu elämästä mitään, jos on kaksi yösyöppöä hoidettavana...

Vinkkejä kaivataan...
 
tää on nyt kestäny viikon verran...sitä enne on poika nukkunu kiltisti koko yön..lopetettiin tos kolmisen viikkoo sit pullon käyttö, eli yö syötöt herra lopetti kans.mut nyt sit parina yönä on kelvannu maito mut parina ei.yks yö olin vaa nii rätti et en jaksanu ees sängystä nousta, jätkä huus sen minkä huus ja jatko sit uniaan..mut ei jaksa joka yö huudattaa...ehkä pitäs koittaa josko muuttaisin takas makkariin nukkumaan, josko se auttais...tai jos tää on joku vaihe ni menis sit äkkii ohi...mut toisaalta mitä mä valittamaan, kukaan ei väittänykkää et lapsenhoito ois aina ruusuilla tanssimista..mut alkaa pikkuhiljaa kiehumaan... :ashamed:
 
Meillä ainakin 1v. reagoi selvästi hampaiden tuloon eli muuten nukkuu ja syö hyvin mutta kun tulee hampaita niin heräilee yöllä ja kakoo ruokaansa sekä annokset pienenee huomattavasti. Normaalisti jos herää yöllä niin pelkkä tutti auttaa mutta hampaiden tulon aikaan ei mikään auta ja nukkuminenkin on tosi rauhatonta ja äänekästä. Enpä voi valitettavasti hyviä vinkkejä antaa kun ei niitä ole meillä löytynyt!
Mutta jaksamista täältä lähettelen!!!
 
taas yks huuto yö takana..aloin vaa miettii et jos toi huutaminen johtuu hampaista ni eiks sen huutamisen pitäs sit olla toistuvaa? tää huuto ajottuu aina 00-02 välille, viime yönä huuto alko 00.15 ja loppu puolen tunnin päästä siitä..ei tietenkään kokoo aikaa huutanu vai oli nukkumassa puolentunnin päästä..sen jälkeen ku herra on nukahtanu nukkuu kiltisti aamuun asti, ei kitise tai mitään. nyt onneks en ite ollu kerenny nukahtaa kunnolla ni ei tuntunu nii pahalta..mietityttää vaa et mikä ton huudon aiheuttaa.. :/ voin vaa toivoo et ens yö ois normaali.. :D kuka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön... B)
 
voisikohan syynä olla jokin ruoka-aine mitä lapsesi syö illalla? meidän pojalla on ollut joskus levottomia öitä (herännyt siis itkien tunti-pari nukkumaan menon jälkeen) jos on syönyt illalla "vahvoja" ruoka-aineita, kuten herneitä, papuja, kaalia tms. mutta kun illalla syö neutraalia ruokaa ovat yöt olleet vastaavasti rauhallisia.

 

Yhteistyössä