Äiti, onko mun maha leikattu auki?

  • Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeitto
:|

Tytön kanssa ollaan puhuttu siitä, että masussa on arpia. Toiset lapset olivat jo kyselleet, että mitä viivoja hänellä on mahassaan. Ja olen tytölle sanonut, että sinulla on korjattu siellä masua, ja sen vuoksi siinä on arpia, ja olen joskus maininnut että sinä olet ollut leikkauksessa.

Eilen se sitten tuossa mietiskeli, ja kysyi että onko hänen mahansa leikattu kokonaan auki. Juteltiin siitä pipistä, ja kuinka sitä korjattiin ja kerroin että kuka sen korjasi jne.

On ne vaan niin isoja asioita tuollaisen pienen tytön mietittäväksi :/
 
metsänpeitto
Meillä ei suostuis katsomaan sairaalakuvia. Kerran katseltiin yhdessä muita kuvia koneella, ja siellä olikin seassa sairaalakuvia. Pikkuiselle tuli tosi paha mieli :/

Ja pelkää tosiaan jos näkee kuvia leikkaussaleista (siis tyhjistäkin), vaikka en tiedä kuinka paljon vielä muistaa siitä.
 
kmh
Minkä ikäinen tyttö sinulla on? Tytölläni kavennettiin virtsaputkia ja tästä leikkauksesta jäi vatsan levyinen arpi. Arpi kyselyihin ilmoittaa vaan,että hänen pissapukiaan on leikattu. Meillä ei ainakaan ilmaise ääneen ,että olisi jäänyt pahoja muistoja sairaalasta (oli 8vrk siellä). Haluaa aina nähdä jos telkkarista tulee jotain sairaala juttuja.
 
metsänpeitto
Tyttö on 3 vuotias. Viimeisestä leikkauksesta on jo 1½ vuotta aikaa. Kolme kertaa on ollut isossa leikkauksessa, samaa aluetta on aina leikattu.

Ei pelkää lääkäreitä, eikä pelkää sairaalaa. Sairaalaklovneja kyllä pelkää :D

Mutta leikkaussalit, ja kuvat missä on itse sairaalassa laittavat hiljaiseksi :/

Silloin pienenä, reilu kuukausi sen viimeisen leikkauksen jälkeen istuttiin mummolassa ja katsottiin jotain ohjelmaa jossa näkyi tyhjä leikkaussali. Tyttö osoitti masuansa ja televisiota, ja sitten taas masua ja sanoi auts. Ja monta kertaa teki näin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tyttö on 3 vuotias. Viimeisestä leikkauksesta on jo 1½ vuotta aikaa. Kolme kertaa on ollut isossa leikkauksessa, samaa aluetta on aina leikattu.

Ei pelkää lääkäreitä, eikä pelkää sairaalaa. Sairaalaklovneja kyllä pelkää :D

Mutta leikkaussalit, ja kuvat missä on itse sairaalassa laittavat hiljaiseksi :/

Silloin pienenä, reilu kuukausi sen viimeisen leikkauksen jälkeen istuttiin mummolassa ja katsottiin jotain ohjelmaa jossa näkyi tyhjä leikkaussali. Tyttö osoitti masuansa ja televisiota, ja sitten taas masua ja sanoi auts. Ja monta kertaa teki näin :(
:( Voi että. Eikai tuollainen pieni voi oikein tajuta. :( Kun olisi hiukan isompi, niin tajuasi paremin. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tyttö on 3 vuotias. Viimeisestä leikkauksesta on jo 1½ vuotta aikaa. Kolme kertaa on ollut isossa leikkauksessa, samaa aluetta on aina leikattu.

Ei pelkää lääkäreitä, eikä pelkää sairaalaa. Sairaalaklovneja kyllä pelkää :D

Mutta leikkaussalit, ja kuvat missä on itse sairaalassa laittavat hiljaiseksi :/

Silloin pienenä, reilu kuukausi sen viimeisen leikkauksen jälkeen istuttiin mummolassa ja katsottiin jotain ohjelmaa jossa näkyi tyhjä leikkaussali. Tyttö osoitti masuansa ja televisiota, ja sitten taas masua ja sanoi auts. Ja monta kertaa teki näin :(
Voi pientä, siinä on tosiaan valtavasti asioita mietittävänä. :| Onneksi sentään ei ole sairaalakammoa ihan yleisellä tasolla, niin että sen näkeminen saa jo paniikkiin :| Klovneja saa ja pitääkin pelätä. Ne ovat epäilyttäviä :$
 

Yhteistyössä