Äiti tuli ja mä sain siitä selkääni

  • Viestiketjun aloittaja maalaisjärki on ok
  • Ensimmäinen viesti
maalaisjärki on ok
totesi ilonen vanhus teeveessä ja nauroi, antiikkia antiikkia ohjelmassa!
oli ilmeisesti lapsena pissannut väärään astiaan.

Eli ei se selkäänsaanti nyt niin suuria traumoja jätä. Ilosia hyviä ihmisiä kasvaa, vaikka tuhmuudesta vähän selkää lapsena saisikin. =)
 
maalaisjärki on ok
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
siihen aikaan se oli tapana. kavereitakin piiskattiin niin ei siinä sen kummempaa. ei toimis enää nykyaikana.
No joo, mut eiköhän tonkin äiti vaan ottanu tytön ja läpsiny paljaalle pyllylle kädellä. Onhan sekin selkäsauna. Niin mäkin omalleni anna, pyllylle läpsin, ei siinä piiskaa tarvita.
Toimii edelleen! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki on ok:
totesi ilonen vanhus teeveessä ja nauroi, antiikkia antiikkia ohjelmassa!
oli ilmeisesti lapsena pissannut väärään astiaan.

Eli ei se selkäänsaanti nyt niin suuria traumoja jätä. Ilosia hyviä ihmisiä kasvaa, vaikka tuhmuudesta vähän selkää lapsena saisikin. =)
Öh, kröhöm, ehkä se ei ala telkussa itkeen ja puimaan katkeruuttaan. Ja toiseksi, onhan niitä jotka ei traumoja saa mutta ENEMPI on niitä jotka kärsii per.siille vetelystä ym koko elämänsä. Itsetunto-ongelmia, hirveitä muistoja, katkeruutta jne.
Ja osa vain koittaa ymmärtää ja antaa vanhemmilleen anteeksi ja siksi ei katkeruus näy ulospäin.

Ei tulis mieleenkään pahoinpidellä lasta väärintekemisistä!!! Pahoinpitely= mm vyöllä per.siille jne... :'( :eek: |O Minä en kasvata pelolla vaan rajoilla, säännöillä, seuraamuksilla ja rakkaudella.



 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki on ok:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, ei muuta ku hakkaamaan lapsia, kyllä ne ymmärtää. :headwall:
Ei kai selkäsaunoja hakkaamalla anneta, siisus... LOL !!
LOL... :D Jos tuolle linjalle mennään; STFU. No juu, mitenkäs niitä annetaan, kutittamalla? Eikä hakata esim. vyöllä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki on ok:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, ei muuta ku hakkaamaan lapsia, kyllä ne ymmärtää. :headwall:
Ei kai selkäsaunoja hakkaamalla anneta, siisus... LOL !!
LOL... :D Jos tuolle linjalle mennään; STFU. No juu, mitenkäs niitä annetaan, kutittamalla? Eikä hakata esim. vyöllä?
Varmaan viedään saunaan ja pestään selkä :LOL: :kieh:

 
Tumpula
Maalaisjärki on tosiaan ok. Mun maalaisjärki sanoo lapsen tahallisen satuttamisen olevan väärin. Vaikka se verhottaisi kasvatus-sanan taakse.

Meillä ei siis lyödä lasta, ei anneta selkäsaunoja, ei mitään tuollaista. Vastenmielinen ajatuskin.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki on ok:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, ei muuta ku hakkaamaan lapsia, kyllä ne ymmärtää. :headwall:
Ei kai selkäsaunoja hakkaamalla anneta, siisus... LOL !!
LOL... :D Jos tuolle linjalle mennään; STFU. No juu, mitenkäs niitä annetaan, kutittamalla? Eikä hakata esim. vyöllä?
Miten vyöllä hakataan, solmitaanko vyö nyrkin ympärille? :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki on ok:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, ei muuta ku hakkaamaan lapsia, kyllä ne ymmärtää. :headwall:
Ei kai selkäsaunoja hakkaamalla anneta, siisus... LOL !!
LOL... :D Jos tuolle linjalle mennään; STFU. No juu, mitenkäs niitä annetaan, kutittamalla? Eikä hakata esim. vyöllä?
Miten vyöllä hakataan, solmitaanko vyö nyrkin ympärille? :xmas:
Ehheh, jos vyöLLÄ hakataan niin silloin vyöSTÄ oletaan kiinni ja SILLÄ hakataan esim persuuksille, siis lyödään käyttäen vyötä, ei kättä. Ei tarvitse esittää tyhmää ;)
 
Oon kyllä saanu isän kädestä silleen että tuntuu ja eipä tuosta mitään traumoja ole jääny.
Tää on niin ikuisuus kysymys että jos joku haluaa täälä tappelun aikaan niin nostetaampa kysymys esille: saako lasta tukistaa,antaa luunapin,läpsästä pyllylle.....
 
Mä oon saanut selkääni vyöllä ainakin 10 kertaa, siihen asti kun laki sen salli silloin äitini lopetti kun sanoin ilmoittavani lastensuojelu viranomaisille. Jäin kiinni varastamisesta n. 6 v sain siitä kotiarestia siihan asti kun olin juuri täyttänyt 15 v alku kuusta ja isäni kuoli työtapaturmaan saman kuun lopussa, se oli mulle tosi vaikee paikka. Arestini oli voimassa silloin kuin kaupat oli auki muun aikaan sain olla pihalla. Ne vähäiset kaverit mitä oli ihmettelivät asiaa mutta en voinut sitä kertoa. Äitini oli perhepäivähoitaja (yksityinen) ja purki muhun pahaa oloaan ja väsymystään. Välit meillä on edelleenkin huonot vaikka ollaan puheväleissä. Remmistä mulla on tosi pahat traumaattiset kokemukset, herään vielä tänä päivänäkin painajaisiin. Tarvitsisin oikeasti asiaan apua, mutta miehenikin sanoo vaan että sun täytyy unohtaa kaikki mennyt, mutta arvaa oonko yrittänyt. Isän kuolemaakaan en ole täysin vielä käsitellyt loppuun, kun sekin palaa mieliin usein se suunnaton ikävä. Voimakkaimmin selkäänsaanti painajaisten jälkeen. Isäni kanssa mulla oli tosi hyvät välit.

Miehelläni ja minulla on ikäeroa 23 v, monet ovat sanoneet että olen hakenut hänestä isäni korviketta, saattaa pitää paikkansa. Meillä on eri kasvatus menetelmät hän on sillä kannalla että lasta saa löydä ja tukistaa, mulla ehdoton ei. Muutaman kerran hän on onnistunut läimäyttämään kämmenellä paljaalle pyllylle ja siitä on jäänyt selvät jäljet. Monet kerrat olen estänyt ja ukko lähtee ovet paukkuen huutaen mennessään että mitä mä täällä teen kun selkäänkään saa antaa, totean et mun lapsien elämää et kyllä pilaa (kaikki 5 on yhteisiä).
 

Yhteistyössä