äitien baareissa käynti?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
äiti 74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 09:11 tiituli kirjoitti:
Mä käyn n.2kk välein ulkona, mies vähän useammin. Joku kirjotti että kun lapset syntyy, ei tarvis enään käydä ulkona, ei pidä paikkaansa, koska sain ekan muksun 17v, en ollut edes baariiässä, joten jos ei lasten jälkeen ei pidä mennä ulos, en olis päässy koskaan vielä baariin, oon nyt 31v.
Itse myös olin 1kk ennen täyttänyt 17v kun esikoinen syntyi ja silloin kun esikoinen oli n. 1v iässä ni tuli käytyä sit paareissakin useammin kun myös ero tuli isästä. Ja nyt oon jo ensi kuussa 32v ni ei kauheasti huvita käydä vaikka oon ýh ja on siis toi kohta 15v ja 1v6kk ikänen lapsi ja ihan yksin oon tän nuorimman kans ollu koko ajan. Et nuorimmainen on ny ollu hoidossa yön 5kertaa muuten ei ole hoidossa ollu. ja silloin olen kavereitten kanssa ollu liikenteessä.

Kukin taaplaa tyylillänsä ei se meille kuulu!
 
Ihmettelevä
Lukisitte tekstit tarkemmin, ettei tarvitsisi asian vierestä kirjoitella. Asun lisäksi yhdessä isoimmista kaupungeista ja minulla on kyllä muutakin elämää. Olen vain huolestunut parhaan kaverini elämästä. En ole puuttunut heidän elämäänsä , ihmetellyt vain itsekseni hänen muuttunutta käytöstään.

Nykyisin vain vallitsee ajattelu, et kaikkea pitää saada yhtäaikaa. Olla ns. onnellisesti naimisissa ja saada mennä kuin sinkku.
 
Jokainen kai tyylillään tässäkin asiassa, mutta luulenpa, ettei asuinpaikka juuri asiaan vaikuta. Toiset vaan tykkäävät mennä enemmän kuin toiset.
Itse kävin juuri viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa ulkona (tämän pienen kylämme ainoassa baarissa) synnytyksen jälkeen... Oli hauska lähteä kavereiden kanssa, mutta vauvaa tuli ikävä jo baarissa:)
Ja seuraava päivä oli ikävä, koska krapula vaivasi. Ja kun se tuleekin niin herkästi!

Sanoinkin miehelleni, että en halua toistamiseen mennä ihan kohta. En vain vielä malta ja raaski, kun hetket vauvan kanssa ovat niin tärkeitä.

Ja kyllähän se niin on, etteivät lapset vanhempien ulkonakäymisestä pilalle mene, mutta kohtuus kaikessa. Ymmärrän hyvin ketjun aloittajan huolen ystävänsä muuttuneesta käytöksestä, mutta kuten sanottu, jokainen tyylillään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 00:13 Vinkuli kirjoitti:
Onnistuin olemaan yhden kerran tänä kesänä todella humalassa, ja se on mielestäni sietämätöntä. En pidä ajatuksesta, että pienten lasten äiti konttaa baarissa pöydän alla, tai ainakin siihen suuntaan. Sattuuko teille muille vastaavia ylilyöntejä koskaan?
Niin.

Mulle baarissa käynti ja hauskanpito ei tarkoita edellämainittua.
Enkä ymmärrä kenenkään konttaamista pöydän alla, miesten tai naisten.
Tykkään itse käydä välillä tyttöjen tai oman miehen kanssa ulkona, flirttailla ja tanssia ja humaltuakin mukavasti.

Jos mun kaveria touhuni ihmetyttää niin saa tietysti siitä puhua. Mutta mun kanssa. Jos se on mun kaveri.
Muiden kanssa asiaa on ihan turha taivastella.

Asiat tosiaan näyttävät niin usein ulospäin erilaiselta kuin mitä ne on. <br><br>
 
åålanti
Niin, minäkin IHMETTELEN JA PAHEKSUN suuresti sitä että pienten lasten äidit ottavat itselleen aikaa enemmän kuin antavat lapsilleen. Pennut on vauvasta saakka hoidossa, illat menee jossain idiootti-aerobicissä ja golfissa, perjantaina on pakko päästä tuulettumaan...MIKSI tuli hankittua lapsia?

Nykyään on niin sallittua olla väsynyt lasten kanssa, että siitä on tullut epidemia. Kärsivällisyyttä ja pitkäpinnaisuutta ei pidetä arvossa. Sen sijaan itsekkyys - se se on jotain. Bimbot synnyttää beibejä maailmaan yksinään olemaan.

Vaikka kuinka provosoisin, sanon, että hoitakaa ihmiset omat lapsenne. Asettakaa heidät etusijalle. Eikä tämä silti tarkoita sitä, että pitäisi olla 24 h lapsen kanssa...
 
Ihmettelevä
Ei tietenkään joskus käytynä, mutta nykyään jotkut naiset ravaavat baareissa viikoittain. Lisäksi he tekevät pitkää työpäivää, työmatkoja, aikaavieviä harrastuksia Golf yms. He ovat pienten lasten äitejä!

Missähän välissä he ovat lasten kanssa? Jos perjantai iltana on ollut baarissa 04.00 asti meininki päällä, ei takuulla ole 8.00 aamulla hymyssä suin aamiaista tarjoamassa. Ovatko lapset aina isän kanssa? Itsekästä touhua mielestäni nykynaisilla. Sinkkuelämän vapaus pitää olla ja silti perhe. Pitää olla kaikki!

Itsellä viikot ovat sen verran rankkoja, ettei yksinkertaisesti jaksaisi lähteä perjantai-iltana baariin kavereiden kanssa.
 
Jenni
Sellaiselle kerholle olisi kyllä tarvetta. Nykylapsia ei vaivaa nälänhätä vaan vanhempien aidon läsnäolon puute. Äidit rimpuilevat monien vaatimusten edessä:ura, kauneus, menestys, Koulutus, sosiaaliset suhteet ja harrastaminen. Jokainen voi laskea kuinka paljon pienille lapsille tästä jää. Surullista mutta totta. Kaikki pitää saada hei ja nyt, ei 3 vuoden päästä kun lapset ovat hiukan isompia. Useinmiten nämä äidit ovat 2 lapsen äitejä ei ainokaisten.
 
voi että
taitaa teitä joitakin äitejä oikein päähän ottaa kun ette itte pääse pentujenne seasta mihinkään koskaan,tai sitten ootte yh äitejä,vielä vaikeempaa.hankkikaa elämä,älkää muitten tekemisiä seurakko.naurettavaa touhua,huomaa kyllä ettei elämää ole :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2006 klo 18:28 äiti täälläkin kirjoitti:
Minun mielestäni ne kuuluu nuoruuteen ja "hulluuteen" =) .Sitten kun mennään naimisiin ja lapsia on syntynyt, tällaiset menot voi unohtaa. Sitten on perheen vuoro ja myös vapaa-aikaa vietetään perheen kanssa, ei kapakoissa eikä alkoholia nauttien.Jonkun mielestä varmaan tosi tiukkapipoista, minusta ei. =) :)
Minä olen kyllä samaa mieltä. Ja niin olen toiminutkin. Mutta poikkeus vahvistaa säännön ;) Kunhan niitä poikkeustapauksia ei tule kuin kerran pari vuodessa...
 
Sen kummemmin ottamatta kantaa toisten elämään ja menemisiin, nautin itse siitä, kun saan silloin tällöin käydä ulkona tuulettumassa ystävien kanssa. Joskus juodaan enemmän, joskus vähemmän. Morkkista ei ole, mies ei valita eikä lapset ole koskaan siitä kärsineet. Kaikkea sitä toki näkee tuolla yöelämässä enkä itsekään ole mikään seinäkukkanen, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia... omalla tavallaan. =)
 
ei pidä kokonaan tuomita äitien ulospääsyä!! Itse olen vauvan ja 2veen kanssa kotona AINA! Mies käy töissä,pelaa golfia,tapaa kavereitaan,siis käy kaljalla tai on kotona ja pelaa nettipokeria!! Hoidan lapset,pyykit,ruuat,ulkoilut ,siivouksen kaikki. No,tänään kävin tk.ssa juttelemassa masennuksesta ja omasta jaksamisesta ja aloitan varmaan jonkun terapian,mitta on niin v.tun täynnä!!!! Näiden lasten syntymien välissä olen PÄÄSSYT ulos 3 kertaa ja se on tehnyt järjettömän hyvää. Viimeisestä synnytyksestä on aikaa 5kk ja olen käynyt ulkona kerran. Ja jos joku sen tuomitsee,siitä vaan. Mies kettuili ja nalkutti seuraana päivänä,mutta se oli hänen murheensa. Kyllä joskus saa ja pitää mennä ja jos saan jollain konstilla hoidettua itseni kasaan taas,olen siitä onnellinen. Ja aion mennä käymään uudestaankin ja tavata tuttujani!
 
Feeniks
Alkuperäiselle, hyvä että kannat huolta ystävästäsi. Jos hänellä on jotain kriisiä, oletpa sitten valmiina auttamaan. Ehkä kuitenkaan kovasti ei kannata puuttua?

Itselläni oli lähipiirissä aviopari jotka menivät kumpikin tahoillaan baareissa, kaksi alle kouluikäistä lasta. Joka viikonloppu jompi kumpi tai molemmat jossain ryyppy-aiheisissa menoissa. Kumpikin jäi kiinni pettämisestä. Enää ei muutenkaan viihdytty yhdessä. Surullista. Avioero ja lapset oireilivat jo pitkään ennen sitä.

Käyn itsekin jonnin verran ulkona. Lähes aina mieheni kanssa, joskus tyttöjen kanssa. Se piristää mieltä tuulettua. Kohtuus silti kaikessa. Jos baariin on pakko päästä kovin usein, tulee mieleen mikä sinne ajaa? varsinkin ns. onnellisessa perheessä ja avioliitossa..
 
Ihmettelevä
En todellakaan tarkoita ettei käydä voi, käyn itsekkin, mutta jos joka viikonloppu on menossa minusta se on kummallista. Pelkään pahoin, et heille käy niin kuin edellinen kirjoittaja kertoi kavereilleen käyneen. ERO tulossa ennenpitkää. Surettaa vaan kun ollaan parhaita kavereita ja luulisin ettei kaverini enää ymmärrä, mihin asiat tulevat johtamaan.

Pienten lasten äitienkin täytyy päästä omille menoilleen, mutta rajansa kaikella. Jos joka viikonloppu pitää kaverin kanssa mennä baariin keinolla millä hyvänsä, niin kyllä se on jo hälyttävää. Tätä on jatkunut jo 2v. Sitä enne hän kävi satunnaisesti miehensä ja ystäviensä kanssa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 09:46 dedefilus kirjoitti:
Lapsen kanssa on varmaan ihan sama onko äiti baarissa, harrastuksessa vai töissä. Hän on vain poissa. Joten sen puolesta baarissa käynti ei ole yhtään sen tuomittavampaa kuin liika työntekokaan.
juu, ja tuon lisäksi tuli mieleen, että ei meillä ainakaan minun baarissa käyntini vaikuta lapseen: hän nukkuu kun lähden ja nukkuu kun tulen takaisin. Ei siis edes tiedä että äiti on käynyt tapaamassa kavereitaan.
 
raitis äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 13:33 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 09:46 dedefilus kirjoitti:
Lapsen kanssa on varmaan ihan sama onko äiti baarissa, harrastuksessa vai töissä. Hän on vain poissa. Joten sen puolesta baarissa käynti ei ole yhtään sen tuomittavampaa kuin liika työntekokaan.
juu, ja tuon lisäksi tuli mieleen, että ei meillä ainakaan minun baarissa käyntini vaikuta lapseen: hän nukkuu kun lähden ja nukkuu kun tulen takaisin. Ei siis edes tiedä että äiti on käynyt tapaamassa kavereitaan.
Onpa sitte aamulla tosi kiva hoitaa lapsia kun uni painaa ja krapula vaivaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 15:20 raitis äiti kirjoitti:
Onpa sitte aamulla tosi kiva hoitaa lapsia kun uni painaa ja krapula vaivaa.
Kyllä meillä ilman baareissa käyntiäkin vaihdellaan viikonloppuisin "herääjää", joten esim. sunnuntaiaamuisin voin hyvinkin nukkua pitkään kun mies nousee lasten kanssa... Eli ei meillä ainakaan minun pidä aina aamulla hoitaa lapsiamme. Sinun kirjoituksestasi voisi päätellä, että sinä olet teillä aina se, jonka velvollisuus on lapset aamuisin hoitaa. Minä voin käydä baarissa tai olla käymättä ja saan nauttia pitkistä unista.
Sitä paitsi eipä sitä voi aina aamulla olla hoitamassa lapsia, jos on esim. vuorotöissä, matkoilla, kovassa kuumeessa jne. jne. eli tuo perustelusi ontuu hieman :) .
 
höpö höpö
"Kavereiden tapaaminen", vai sillä nimellä sitä kapakoissa juoksemista ja ryyppäämistä nykyään kutsutaan. Ja se vielä puuttuiskin, jos lapset tästä tietäs.
Aikuistukaa ja eläkää ihmisiksi, hyvät naiset!! Nuoruus on nyt auttamattomasti ohi ja jos juoksujalkaa vipattaa niin hillitkää etes, ettei nyt joka viikonloppu eikä etes joka toinen.
 
raitis äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 15:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 15:20 raitis äiti kirjoitti:
Onpa sitte aamulla tosi kiva hoitaa lapsia kun uni painaa ja krapula vaivaa.
Kyllä meillä ilman baareissa käyntiäkin vaihdellaan viikonloppuisin "herääjää", joten esim. sunnuntaiaamuisin voin hyvinkin nukkua pitkään kun mies nousee lasten kanssa... Eli ei meillä ainakaan minun pidä aina aamulla hoitaa lapsiamme. Sinun kirjoituksestasi voisi päätellä, että sinä olet teillä aina se, jonka velvollisuus on lapset aamuisin hoitaa. Minä voin käydä baarissa tai olla käymättä ja saan nauttia pitkistä unista.
Sitä paitsi eipä sitä voi aina aamulla olla hoitamassa lapsia, jos on esim. vuorotöissä, matkoilla, kovassa kuumeessa jne. jne. eli tuo perustelusi ontuu hieman :) .
Alkaa mennä jo aiheen vierestä, jos keskustelun aihe on "äitien baareissa käynti" eli .. no, olkoon. Enpä jatkakaan enää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 16:05 höpö höpö kirjoitti:
"Kavereiden tapaaminen", vai sillä nimellä sitä kapakoissa juoksemista ja ryyppäämistä nykyään kutsutaan. Ja se vielä puuttuiskin, jos lapset tästä tietäs.
Aikuistukaa ja eläkää ihmisiksi, hyvät naiset!! Nuoruus on nyt auttamattomasti ohi ja jos juoksujalkaa vipattaa niin hillitkää etes, ettei nyt joka viikonloppu eikä etes joka toinen.
ei baareissa käyminen tarkoita automaattisesti sitä, että siellä ryypätään kännit ja tullaan aamuyöstä kotiin.

Joku ihmetteli että miten jaksaa aamulla nousta lasten kanssa.. helposti, kun ei juo per.seitä ja tulee ajoissa kotiin.
 

Yhteistyössä