Äitini puolesta kirjoitan..

  • Viestiketjun aloittaja Quindlen
  • Ensimmäinen viesti
Quindlen
Olen kaksikymppinen kotoa pois muuttanut nainen. Äitini ja isäni erosivat ollessani noin kymmenen vuotias. Suurin syy vanhempieni eroamiseen oli isäni suuri alkoholinkäyttö. Eli äitini joutui katselemaan sitä ainaista juomista, itse sitä en kunnolla enää muista, eikä se mieltäni paina mitenkään.

Äitini oli vuosia sitten todella masentunut rahavaikeuksien vuoksi, ja muutenkaan hänen elämänsä ei ole ollut ruusuilla tanssimista. On ollut huolia meidän lasten takia (4kpl), ja muutenkin.
Nyt äitini on 3 vuotta sitten löytänyt uuden miehen, jonka kanssa he asuvat yhdessä. Mies muutti vajaa vuosi sitten äitini luokse asumaan, ja myi asuntonsa.

Aluksi kaikki heillä vaikutti onnelliselta, ja niin vaikutti äitinikin. Mies on paljastunut (vihdoista viimein myös minullekin) todellisen luonteensa. Ei tee muuta kuin haukkuu äitiäni, huutaa että "mene paneen niitä ukkomiehiä", haukkuu #&%£$!*, sanoo että "ota nyt puukko ja lyö mua sillä".. :$ Kaikki tuo tapahtuu kännissä.. Ja mies on kännissä koko ajan. (Äitini on töissä käyvä, niin kuin mieskin, normaali ihminen, joka vaan vahingossa on eksynyt väärän ihmisen seuraan).

Mulla on paha olla mun äidin puolesta. Miksi se ei ansainnutkaan sitä onnea mitä hänelle olisin halunnut? Miksi ihmisten tarvii olla niin idiootteja? Ei äitiänikään enää kiinnosta koko ihminen, ja on sen sanonutkin sille. Mutta sen ukon saaminen ulos siitä kämpästä on helpommin sanottu kuin tehty.

Niin ja kaikki ilkeydet mitä mies latelee äidilleni, on miehen omaa mielikuvitusta, ja mies jo itsekin uskoo omiin valheisiinsa! Ensin kyseinen mies pyörittelee jotakin asiaa päässään ja sitten -naps- NÄIN ON. :headwall:

Se ihminen on sairas päästään. Tässä yksi pieni esimerkki sen miehen touhuista: Olin lapseni kanssa eilen äitini luona. Koirani oli myös mukana. Mies nousi sängystä (nukkuu aina vartin pätkiä vähän väliä). Teki sitten siinä ruokaa ja tarjosi lapsellenikin. Lapseni meni syömään, ja minä ja äitini oltiin olohuoneessa. Keittiöstä kuului kuinka mies selitti pienelle tytölleni että "mummu ei tuu syömään koska mummu on mulle vihainen". Tuli itselle inhottava olo kun tiesin että puhui noin sen takia vaan lapselleni että halusi äitini kuulevan.. Manipuloi lastani OMALLE PUOLELLEEN! Eikö vaikutakin sairaalta? Oikein hävettää kirjoittaa. Sitten kun olivat syöneet, äitini mies huusi koiraani keittiiöön, en tiennyt syytä, ja syötti loput ruuat koiralleni.. Ihan vaan sen takia että niitä ei pääsisi enää kukaan muu syömään..

Tää asia tuntuukin niin hölmöltä kirjoittaa. Enkä edes tiedä miksi kirjoitan. Mutta eikö olekin niin että tuossa suhteessa ei ole enää paljo mitään tehtävissä.. Harmittaa vaan että äitini joutui taas pettymään, ja ansaitsisi paljon paremman miehen, minkä toivon mukaan vielä löytää ;)

Vähän helpotti kun sain kirjoitettua =)
 
Äitisi todellakin ansaitsee parempaa!

Oletko yrittänyt puhua äidillesi että yrittäisi eroon miehestä? Voihan tietysti olla että kun on tuollainen mieleltään sairas ihminen kyseessä, että hän uhkailee äitiäsi tyyliin "jos jätät minut, teen sitä ja tätä..."

Jos äitisi on muuten päässyt jaloilleen, käy töissäkin ym. olisi kyllä varmasti hänen oman jaksamisenkin kannalta parempi että pääsisi tuollaisesta ukosta eroon!
Totta kai se on vaikeaa, jos on kiintynyt mieheen (vai voiko tuollaisen edes kiintyä...?) Kyseessä on pikemminkin riippuvuussuhde.

Yritä jotenkin saada äidillesi järkeä päähän, että jättää moisen miehen!
Varmasti äitisi löytää vielä onnen muualta.

Ihana että kannat huolta äidistäsi, ja haluat hänen parastaan.

Jaksamisia sinullekin :hug:
 
Quindlen
Kiitos vastauksistanne :) Kyllä äitini itse tietää että haluaa eroon koko miehestä.. Mutta se ei varmaan ole niin helppoa.. Eikä äitini miestään todellakaan enää rakasta, on sanonut sen minulle.

Kerran kuulin kun äitini sanoi miehelle että muuta pois täältä, niin mies vaan tokaisi sairaalla kännisellä tyylillään: " Kaikkee vähän aikaa sano pässi kun päätään heilutti".. :ashamed: Huhhuh. Juoppohullu se on jos muuta. Äitini pelkää että mies tekee äidilleni jotain jos hän sanoo sille tosissaan että muuttaa pois. :(

Ennen en edes ymmärtänyt kun äitini puhui minulle miehensä käytöksestä, että mies todellakin on niin sairas. Mies esittää muille mukavaa, ja jos esim. miehen edellisestä suhteesta oleva lapsi tulee [/i]yksin käymään, hän huutaa ja haukkuu lastaankin, mutta jos miehen tyttärellä on kaveri mukanaan niin mies esittää niin mukavaa miestä että..

 
opri harmaana
Käsitin, että asunto äitisi.

Äitisi kutsuu lukkosepät vaihtamaan lukot, kun tietää miehen olevan poissa . Kootkaa tavarat ja nostaakaa pihalle jonkin suojan alle. Ja porukkaa kaveriksi paikalle, ja ennakkoilmoitus asiasta poliisille, että osaavat olla valmiina, jos tulee ongelmia.
 
Tiedän miltä susta tuntuu...olen itsekkin alkoholistin perheestä. Meillä vanhemmat eros,kun olin 18-v. Äitini jaksoi olla vain meidän lasten takia isäni kanssa yhdessä. Sanoimmekin äidille monen monta kertaa,että ottaa eron,mutta ei hän voinut,en tiedä miksi... Isäni ei paljon muuta tehnytkään kuin kävi töissä(ei aina), petti äitiä ja joi. Välillä vanhempani tappelivat niin että seinät rytisi(kun isä heitteli äitiä).Ja välillä minäkin sain huutoa,mutta käsiksi isäni ei uskaltanut käydä..en ainakaan muista että olisi käynyt.
Ja välillä löysin isäni sängyllä istumassa,pyssy vierellänsä.Oliko sitten ajatellut itsemurhaa.. Isäni itki monta kertaa mutta ei koskaan selittänyt tai pyydellyt anteeksi. Ambulanssilla häntä väliin vietiin,kun oli saanut jonkun kohtauksen. Välillä vain itkin huneesssani kun ei tiennyt että kuoleeko hän vai ei. Koska onhan hän sentään isäni ja välillä ihan kiva,kun on selvin päin.
Äitini oli aivan hermona päivästä toiseen...ja minä sain kuulla siitä.
Välillä me myös tapeltiin kovasti,kun riitoja tuli aivan pienistä asioistakin. Meillä oli myös rahaongelmia ja se pahensi enemmän heidän välejään ja vaikuttihan se koko perheeseenkin.Välillä ei ollut rahaa ruokaan ja vaatteisiin ym. ei myös ollut varaa.
Sisarukseni oli jo aikoja sitten muuttanut pois ja sanoi minullekkin monta kertaa,että etsi joku koulupaikka todella kaukaa ja muuta pois. Mutta en voinut tehdä sitä äidille..kuka sitä olisi suojellut? Lopuksi he sitten erosivat,kun äitini oli katsonut asunnon itselleen. Ja siitä asti he ovat olleet "riidoissa" ja todella kaukana toisistaan.
Itse olen kärsinyt tästä asiasta ja kärsin vieläkin,mutta se onkin jo toinen tarina se.. Ja toivon että omat lapseni eivät koskaan saisi kokea sitä samaa mitä itse koin silloin.
Meidän perheessä ei koskaan huudeta toisillemme ja aina sovitaan heti riidat jos sellasia tulee. Ettei mikään jää vaivaamaan. Ja alkoholiakin otetaan kohtuudella, eikä koskaan lasten aikana!
Vaikka vanhemmat siitä asiasta toipuisi,niin lapsien mieliin se jää pysyvästi,varsinkin jos sitä touhua "joutuu" katselemaan monta vuotta.
Vaikka ihmisillä on se taipumus että ne pyyhkii kaikki huonot muistot mielestä ja se käy aivan automaatisesti,niin joskus ne muistot silti palaa mieleen ja sitten ne tulekin sellasella vauhdilla ja siitä ei tule kuin masennusta.. :'(
AP:lle ..yritähän puhua äidillesi järkeä päähän!! Ja selitä että se liitto vaikuttaa myös sinuun ja sinun perheeseesi. Voi olla että äitisi "rakastaa" sitä miestä ja ei siksi halua erota. Mutta kysy äidiltäsi että haluaako hän kokea saman uudestaan ja elää onnetonta elämää loppuun asti. Sinuna sanoisin sille äitisi miehelle että ei puhele sellaisia lapsellesi ja että sen ikäisen lapsen ei tarvitse kuunnella aikuisen miehen kiukuttelua. Hän yrittää selvästi manipuloida lastasi omalle puolelleen,että saisi siitä sitten paremman mielen itselleen.
Voimia ja :hug: sulle!! Yritä jaksaa ja ennen kaikkea voimia äidillesi!!
Olipas rankkaa tekstiä taas,mutta joskus näitä pahoja muistoja täytyy puhua pois mielestä.
 

Yhteistyössä