Äitiyden ikäenkkoja?

tiistaina
Yritän ekaa kertaa äidiksi ja olen lähes 43-v. Isöäitini sai viimeisimmän lapsensa noin 44,5-vuotiaana ja lapsi täysin terve ja normaali. Vanhin tuntemani nainen sai lapsen 47-vuotiaana.
 
Äiti minäkin
Hei! sain yllätysvauvan 46-vuotiaana. Neljäs lapsi, edellinen on 20 v. meillä suvussa mummoni ja tätini ovat saaneet nuorimmaisen myös 46 v. Näin se elämä todella yllättää!
:LOL:
 
Olipa ihana lukea tätä keskustelua! Itse sain esikoisen kuukausi ennen 40 v juhlia ja nyt on toinen tulossa ensi keväänä ja ikää ehtii tulla reilu 3 vuotta lisää. Parempaa ikää lapsen tekoon ei omalla kohdallani voisi olla.
 
Olen ymmärtänyt, että 43-vuotiaaksi asti on vielä aika hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi. 43-v jälkeen hedelmällisyys laskee jyrkästi, jolloin raskaus on mahdollista mutta hyvin harvinaista. Itse en tätä oikein 43-vuotiaana uskonut, eikä lääkäri selvästi sanonut, luin sen jostain myöhemmin ja nyt 45-vuotiaana yrittelen turhaan. Tiedoksi nuoremmille...
 
omalta kohdlatani voin sanoa, että olen tullut ihan yhtä helposti raskaaksi kuin nuorempanakin, valitettavasti ovat vain nyt menneet kesken. Ilmeisesti munasolut eivät ole oleet hyviä. Mutta vielä yritän..., jospa tärppäisi yksi hyvä.

 
sipuli
Itse elättelen toivoa iltatähdestä (olen 41v) . Äitini sai pikkusisareni 46,5 vuotiaana. Minulla ja siskollani ikäeroa 18 v, ja meidän välissämme ei ole muita.
Lapset ovat kyllä taivaan lahjoja, niitä saadaan, ei tehdä ! :attn:
 
Entinen työkaverini sain pojat 51v.ja 52v. ja kaikki meni ihan hyvin. Hänellä oli ennestään 21v, 17v.kaksoset ja 8v.

Itse sain iltatähteni 42- vuotiaana. kaikki meni loistavasti. Synnytys oli kyllä kivuliaampi kuin parikymppisenä, jolloin sain 3 ekaa lastani.
Jaksan ihan hyvin vauvan kanssa, hän on helppo, eikä turhia huutele. Joskus olen kyllä miettinyt, että kun hän on nuori aikuinen minä olen jo eläkemummo!
 
Olin 38 v kun lopulta keinohedelmöityksellä tulin raskaaksi, 39 kun lapsi syntyi. Luomukakkonen sit yllättikin meidät =) kun olin 41 v. Terveitä molemmat. Isäni äiti oli 40 v kun isäni syntyi.
 

Yhteistyössä