Äitiysloman aikana työnteko??

Tartteeks mun kummosemmin verokorttia muutella, kun käyn satunnaisia vkonloppu keikkoja tekemässä ja vien työpaikalle lisäverokortin? Ja äitiysrahasta menee sitten normiprosentin mukaan, siis pähkäilen ettei sitten tuu mitään mätkyjä.. Osaattekos viisaammat asiaa valaista?? =)
 
mm
Äitiysloman aikana tehty työ vähentää sun päivärahaa, sunnuntaisin voit tehdä mutta vain sunnuntiaisin.
Niiltä päiviltä kun oon töissä saat vain minimipäivärahan
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Äitiysloman aikana tehty työ vähentää sun päivärahaa, sunnuntaisin voit tehdä mutta vain sunnuntiaisin.
Niiltä päiviltä kun oot töissä saat vain minimipäivärahan
Näin.

Ja mä tekisin lisäprosentilla kanssa nuo työkeikat ja normiprosentilla päivärahat. Ei ainakaan tule mätkyjä. Voi jopa saada palautuksia sitten myöhemmin :saint:
 
Luminella harmailee
Äitiyspäivärahaahan et sit saa niiltä päiviltä kun olet töissä (vai tiesitkö jo?). Sunnuntaita saa tehdä äitiysloman aikana vapaasti, koska siltä päivältä ei makseta äippärahaa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Ja sitä veroprosenttia kyselisin ihan verotoimistosta, ettei tulis niitä mätkyjä.
 
Nalletar
Mä olen kotihoitotuki aikaan tehnyt keikkaa ja tuet on menneet sen normaalin 20% mukaan. Töitä olen tehnyt normaalin verokortin mukaan. Sinuna kysyisin verotoimistosta. Se lisävero on yleensä melko suuri ja ei sun varmaan niin paljon tarvisi maksaa pelkistä viikonlopuista? Jos saat ansiosidonnaista ä.rahaa niin sehän kai pienenee, jos töitä teet viikonloppuisin?
 
mm
Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Tällöin saat normaalin päivärahan sijaan 22,04 euroa työssäolopäiviltäsi. Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä sitä maksetaan vain arkipäiviltä.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701133339EH?openDocument
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Joo, sen mä kyllä tiedän, et arkipäivisin tippuu minimi äippärahalle ja olenkin lupautunut keikoille lähinnä vain vkonloppuisin, jotta olis enempi hyötyä. Mä pähkäilen ton verokortin kans.
Ok-VIPPIS - kiitos!
Muistathan sitten että lauantai on myös arkipäivä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Joo, sen mä kyllä tiedän, et arkipäivisin tippuu minimi äippärahalle ja olenkin lupautunut keikoille lähinnä vain vkonloppuisin, jotta olis enempi hyötyä. Mä pähkäilen ton verokortin kans.
Ok-VIPPIS - kiitos!
Muistathan sitten että lauantai on myös arkipäivä
Joo, nää mä olen kelan kans setvinyt. Mua vain vaivaa toi verokortti, meillon verotoimisto ollut tän vkoa kii ja en nyt sitten tullut vielä soittaneeksikaan asiasta ja mietin tartteeko mun minnekään soitellakaan, jos vien vain lisäverokortin.. mut lähinnä vain siis asiassa mietin, ettei tuu mätkyjä..
 
vieras
Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan etuudet vähimmäismääräisenä. Tällöin vähimmäismääräisestä äitiys - ja vanhempainrahasta ennakonpidätys on 40 %.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708145422HL?OpenDocument&navtdid=100209151003HL
 

Yhteistyössä