Äitiysneuvolassa kävijät!

heikuule
Tottakai se pitää pestä. Tässä ohje, mitä ainakin Oulun neuvoloissa noudatetaan:
Ennen näytteenottoa tulee huolehtia hygieniasta!

Naiset:
- Pese ensin kädet ja sen jälkeen ulkosynnyttimet
- ÄLÄ käytä pesemiseen saippuaa tai desininfektoivia aineita.
- Levitä häpyhuulet ja pyyhi virtsaputken suu tarkkaan
 
Voi noloa, mä olen jo puolitoista raskautta käynyt neuvolassa eikä kukaan ole koskaan kertonut että se pitää pestä! Mitä haittaa siitä on jos jättää pesemättä? Tosin aion kyl tästä lähtien pestä :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 19:41 vieras kirjoitti:
Voi noloa, mä olen jo puolitoista raskautta käynyt neuvolassa eikä kukaan ole koskaan kertonut että se pitää pestä! Mitä haittaa siitä on jos jättää pesemättä? Tosin aion kyl tästä lähtien pestä :ashamed:
Voi antaa virheellistä tietoa, jos ei pese kunnolla. Esim. näyttää valkuaista pissassa, joka käytännössä johtuu valkovuodosta tai muusta eritteestä jota ei ole suihkuteltu pois ennen näytteen antamista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 19:41 vieras kirjoitti:
Voi noloa, mä olen jo puolitoista raskautta käynyt neuvolassa eikä kukaan ole koskaan kertonut että se pitää pestä! Mitä haittaa siitä on jos jättää pesemättä? Tosin aion kyl tästä lähtien pestä :ashamed:
Voi näkyä ylimääräisiä bakteereja esim. terkka voi bakteereista päätellä että on pissatulehdus vaikka ei olekaan tms...

Joku puhu tässä jotain klamydia testistä... Mikä ihmeen klamydia testi?? raskauden aikanako tommonen otetaan nykyään??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 19:43 esmes kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 19:41 vieras kirjoitti:
Voi noloa, mä olen jo puolitoista raskautta käynyt neuvolassa eikä kukaan ole koskaan kertonut että se pitää pestä! Mitä haittaa siitä on jos jättää pesemättä? Tosin aion kyl tästä lähtien pestä :ashamed:
Voi antaa virheellistä tietoa, jos ei pese kunnolla. Esim. näyttää valkuaista pissassa, joka käytännössä johtuu valkovuodosta tai muusta eritteestä jota ei ole suihkuteltu pois ennen näytteen antamista.
Ok, no ilmankos mun näytteessä oli viimeksikin vähän valkuaista.
 

Yhteistyössä