Äitiyspäiväraha

Nalletar
Viimeksi sain bruttona 1400e, kun tulot oli bruttona 2000e. Silloin oli vielä se laskentatapa, että sai vain 70% tuloista. Nyt odottelen just uutta päätöstä. Samoilla tuloilla haen ja on varmaan ekat 2kk n.1800e ja sitten loput n.1500e/kk bruttona.
 
Nalletar
Ainakaan mulla ne ei halunneet niitä tilinauhoja vaan palkanlaskijalta sellasen paperin missä näkyy juurikin tasan ne 6kk tulot, lomarahat ja sellaset tarvittavat. Mä pyysin palkanlaskijalta paperin itselleni ja vein sen itse, mutta samapa tuo. Kannattaa ilmottaa sille palkanlaskijalle, että tietää tehdä sen paperin sulle. Että saat sen sitten eteenpäin ja päätöksenkin joskus.
 
Pömppiäisten äiti
Kuten aina kun näen äp-raha-aiheisen ketjun, tulen muistuttamaan, että rahaa voi saada myös lyhyemmän ajan kuin 6 kk tulojen perusteella! :attn: Jos työsuhde on voimassa vähintään sen puoli vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Kuten aina kun näen äp-raha-aiheisen ketjun, tulen muistuttamaan, että rahaa voi saada myös lyhyemmän ajan kuin 6 kk tulojen perusteella! :attn: Jos työsuhde on voimassa vähintään sen puoli vuotta.
Missä tilanteessa kannattaa hakea lyhemmän ajan tuloilla?
 
Pömppiäisten äiti
No sanon nyt esimerkiksi oman tilanteeni. Edellisen verotuksen mukaiset tulot pieniä (olin opiskelija). Olin töissä myös kesällä, mutta paremman tulon työt aloitin 13.8., työsuhde voimassa kesään asti ja jäin äitiyslomalle joulukuun alussa. Tulot 6 kk mukaan ok, mutta silloin juuri tuli voimaan se uusi säännös, jonka mukaan lyhyemmän ajan tulot otettiin huomioon. Päiväraha laskettiin ä-loman alkaessa voimassa olleesta työsuhteesta ja ekasta täydestä kuukaudesta lähtien eli tuloista 1.9. alkaen. =)
 

Yhteistyössä