äitiyspäivärahasta

mites on saako saman äippärahan mitä on saanut 2 ensimmäisestä lapsesta kun tilanne on tämä..........elikkäs ennen esikkoa olin jonkin aikaa töissä josta sitten määräyty mulle hieman isompi äippäraha kun se minimi on.nyt sitten kuopuksen kohdalla sain saman äippärahan kun esikosta koska esikko oli alle 3-vuotias kuopuksen syntyessä.mites on vieläkö saan sen saman äippärahan kun kuopus on taas alle 3-vuotias kun tämä kolmas lapsi syntyy.töissä en ole ollut esikon syntymän jälkeen... :wave:
vai käykä nyt kylmät ja putoan sitten sille minimirahalle :eek:
 
Minulla aivan samatilanne. Soitin tänään Kelalle ja kysyin asiasta niin kyllä ne laskee niiden samojen tulojen perusteella sen äitiyspäivärahan. Eli minun kohdalla laskevat vuoden 2002 tulojen perusteella. Muutosta siihen on tullut sen verran että äitiyspäivärahan 56 ensimmäiseltä päivältä saa sen rahan korotettuna eli se oli 90% palkasta ja 30 ensimmäiseltä vanhempainrahapäivältä sama juttu.
Onneksi ei putoa siihen minimiin. Päinvastoin, saadaan enemmän rahaa kuin aikaisemmin.
 
Ei varsinaisesti liity kysymykseen, mutta mitenkä on tuon äitiyspäiväraha hakemuksen jättämisen laita. Hakemushan pitää toimittaa Kelaan viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, eli jos laskettu aika on esim. 15.8 niin pitääkö hakemus viimeistään jättää 15.6??
 
täh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:47 Vieras kirjoitti:
Hakemushan pitää toimittaa Kelaan viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, eli jos laskettu aika on esim. 15.8 niin pitääkö hakemus viimeistään jättää 15.6??
mikä tän kysymyksen pointti on?
kaksi kuukautta on kaksi kuukautta, eikös sen näe jo kalenterista?
 

Yhteistyössä