Äitiyspakkauksen laatikko ensisängyksi?

Elikkäs, me luultavasti otetaan ihan aluksi käyttöön äippäpakkauksen laatikko, koska saadaan pinnasänky vasta sit vähän myöhemmin.. Niin, kysyisin teiltä joilla on/ollut se käytössä, että miten se käytännössä pidetään sänkynä? Mistä siihen saa jalat? Ja laatikko pitäisi ilmeisesti verhoillakkin.. Vinkkejä, kokemuksia ja neuvoja vastaanotetaan! :)
 
meillä molemmilla lapsilla äitiyspakkauksen laatikko oli ensisänkynä. Patjanhan tulee laatikon mukana, samoin lakana, pussilakana ja peitto. Meillä laatikko oli kyllä pinnasängyssä (pohja ylös nostettuna), ja kankaasta tehty pehmusteet sisäpuolella, ja röyhelö ulkopuolella. Vauva mahtu laatikoon n. 2 kk
 
Meillä oli reunasuojuksina Pupujussikoiden suojus ja suojuksen alle laatikon reunoille laiton vaahtomuovia pehmusteeksi. Äitiyspakkauksen petivaatteet on parempia pinnasänkyyn, kun ovat isoja, joten meillä tuossa laatikossa oli pienet lakanat, tyynyliina, minun ja sisareni peruja =) Patja tuleekin pakkauksen mukana. Ostin pakkaukseen sellaiset kehtojalatkin, mutta ainakin meillä ne oli tosi huonot, eivät kestäneet.

Itse laatikkoa pidin pinnasängyssä, mutta meillä ei poika tykännyt siinä nukkua, joten vähän aikaa käytettiin alakerrassa päiväunisänkynä. Toisaalta oli ihan turha laatikkoon nähdä edes noin paljon vaivaa. Nyt tuskin sitä pikkukakkoselle edes laitan.
 
oli laatikko yhden tukevan arkun päällä ja vois varmaan pysyä esim. kahden tukevan tuolin välissä/päällä myös. Mä ostin huutonetistä sellaisen pupujussikoiden reunapehmusteen, joka oli kyllä kätevä. Esikolla ei sellaista ollut ja kun säpsähteli laatikossa, niin reunat vaan kolisi ja havahtui sitten tähän paukkeeseen. Mulla on se edelleen tallessa ja olenkin aikeissa myydä sen, jos kiinnostaa, laita yksityisviestiä!
 
Hei!
Tuo äitiyspakkauslaatikko on helppo myös itse verhoilla, jos on yhtään ompelutaitoinen tai omistaa ompelukoneen. Eli siihen tarvitaan kangas, jonka leveys on reilut pari kertaa äitiyspakkauksen laatikon reunan korkeus ja pituus runsaat 2x laatikon pituus + 2x laatikon leveys. Sitten vain ommellaan kangas renkaaksi siten, että kapeammat reunat tulevat vastakkain ja pujotetaan lenkki äitiyspakkauksen reunojen päälle niin, että keskikohta tulee reunan päälle ja verhoilu sekä sisä- että ulkopuolelle. Parhaiten tämä ehkä onnistuu, jos kangas on hieman joustavaa, mutta kai melkein kaikki kankaat joustavat hieman. Meillä on sellaista pyyheliinakangasta. Tässä mallissa ei tosin ole mitään helmapoimutuksia, mutta verhoilu istuu napakasti, eikä lapsi myöskään tartu siihen, kun häntä yrittää nostaa sängystä.

Muuten meilläkin on laatikko kahden tukevan, vastakkain olevan tuolin päällä ja hyvin on kohta neliviikkoinen tyttö siinä pysynyt. Kehtojalatkin olen laatikkoon hommannut, mutta niiden päälle asetettunakin laatikko on melko matalalla, joten lasta nostellessa joutuisi kumartelemaan aika lailla. Sen sijaan olen kyllä käyttänyt kehtojalkoja lapsen nukuttamiseen silloin, kun hän on iltaisin ollut kovin virkeä tai kärsinyt vatsavaivoista eli ei ole saanut muuten unta. Käytännössä olen nostanut laatikon tuoleilta jalaksille ja keinutellut häntä siinä hetken, jolloin tyttö yleensä nukahtaa kymmenessä minuutissa. Sitten olen nostanut laatikon takaisin tuoleille.
 

Yhteistyössä