äitiysrahasta?

Kylläpäs
Siis jos tulot on kuluneen 6kk aikana noussu 20prosenttia tai yli niin kylllä vaikuttaa 3kk tulokin. Ei siinä kysytä onko se kesä vai talvityö. Esim jos olet ollu opiskelija ja nyt ennen ä-lomalle jääntiä ehdit olla 3kk töissä niin satavarmasti saat parempaa päivärahaa kuin sen minimin.
 
Kylläpäs
Alkuperäinen kirjoittaja .:
no mä olin viime kesänä kolme kuukautta töissä ei tasan vaikuttanu mun äitiysrahaan!!
Mä en tajua nyt tätä... siis toki uskon mutta miten mulle kelassa sanottiin ihan muuta... Esim kun ite olin opiskelija ja nyt jään äitiyslomalle Elokuun alussa, olen ollu Touko-, Kesä- ja Heinäkuun nyt töissä ja saanu palkkaa 2094euroa bruttona (vaikka se nyt tuskin vaikuttaa tähän se määrä) per kuukausi eli yhteensä reilu 6tonnia ehdin tienaamaan niin hain työnantajalta lapun "selvitys maksetusta palkasta" ja vein kelaan ja sen perusteella laskettiin äp raha ja saan näin ollen monen monituista euroa enemmän per päivä kuin minimi on...
 
Kaiza80 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kylläpäs:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
no mä olin viime kesänä kolme kuukautta töissä ei tasan vaikuttanu mun äitiysrahaan!!
Mä en tajua nyt tätä... siis toki uskon mutta miten mulle kelassa sanottiin ihan muuta... Esim kun ite olin opiskelija ja nyt jään äitiyslomalle Elokuun alussa, olen ollu Touko-, Kesä- ja Heinäkuun nyt töissä ja saanu palkkaa 2094euroa bruttona (vaikka se nyt tuskin vaikuttaa tähän se määrä) per kuukausi eli yhteensä reilu 6tonnia ehdin tienaamaan niin hain työnantajalta lapun "selvitys maksetusta palkasta" ja vein kelaan ja sen perusteella laskettiin äp raha ja saan näin ollen monen monituista euroa enemmän per päivä kuin minimi on...

Laskettiinhan sulla silti koko 6kk tuloista, eikä vain 3kk tuloista? Itselläni on ollut sama tilanne, mutta kun olin töissä vaan 3kk ja aikasemmalta 3kk:lta sain vain pientä opintorahaa ilman asumistukea, ei ero riittänyt verrattuna aikaisempaan äippärahaan. Eli on kiinni vähän palkan suurudesta, että miten se vaikuttaa.
Hienoa tietty sulle, jos on tehty päätös vaan 3kk tulojen perusteella, mutta aika epäreilua muita kohtaan.
 
soturi
Pitäs uuden säännön mukaan voida laskea jopa kuukauden tulojen perusteella,mut mulla ei laskettu,ylläri ylläri.Riippuu ihan työntekijästä minkä mukaan lasketaan.
 
Jasuliini harmaana
siis tarkoitin et tietenki lasketaan sen 6kk:n mukaan,mut et jos oon sillä ajalla ollu sen 3kk töissä niin vaikuttaakohan se siihen äitiysrahan määrään.
 
Niin mut jos on nostanut ed 4kk:n aikana ennen äitiyslomalle jäämistä esim opintotukea niin silloin saa automaattisesti minimin. Eli noi 3kk:tta ei riitä vaan pitäs olla töissä yhtä jaksoisesti pidemmän aikaa ja sit ei saa nostaa kelan etuuksia ennen (ni siis tuskimpa tarvii nostaa jos töissä on). Tajuskohan kukaan..
 

Yhteistyössä