äitiysrahasta

Olen nyt kotona 11kk lapsen kanssa. Jos toinen lapsi syntyisi vaikkapa vuonna 2008 mulla olisi oikeus samaan ä.päivärahaan kun ensimmäisen kanssa, eikö vain? Ja tähän ä.rahaan tulisi se uusi korotus (eli 90% ja 75%)? Näinhän se menee jos en töissä ole välissä? Meneekö se sitten uudelleen laskentaan, jos teen PÄIVÄNKIN töitä? Kiitos, jos joku tietäisi.

On ehkä törkeää olla näin laskelmallinen, eihän niitä lapsia rahan takia tehdä. On kuitenkin aika paljon meidän taloudessa väliä saisinko mä monta sataa enempi vai vähempi. Jollain ne lapset on elätettäväkin.
 
mä olin kaksi kk välillä töissä ja ainakaan mulla ei vaikuta äitiysrahaan. saan sen vanhan mukaan siis. tuolta kelan sivuilta en onnnistunu asiaa selvittään, vasta kun tuli päätös uskoin et näin se on.
 
Siis Kelan sivuillahan sanotaan:
Kaksi lasta kolmessa vuodessa

Vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista.

--> aiemmasta lapsesta pitää päiväraha olla työtulojen mukaan laskettu
--> ei töihinmenolla ole mitään merkitystä tämän kanssa eli jos saisit isomman päivärahan tuon "kaksi lasta kolmessa vuodessa" säännön perusteella, niin se sinulle maksetaan. Ei ole väliä oletko välillä töissä vai et.
--> tarkista vielä Kelalta, mutta noin mä sen ymmärrän
 

Yhteistyössä