Äitiystävien puute

  • Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti
yksinäinen
Pakko päästä purkamaan... masentaa vaan niin paljon :( Mulla ei ole yhtään äitiystävää. Päivät kuluu tytön kanssa kaksin. Olen toki yrittänyt tutustua. Täältä kautta olen tavannut muutamaa äitiä, mutta ei vaan jotenkin lähtenyt ystävyys kehittymään :( ja perhekahviloissakin täälläpäin on niin sisäämpäin lämpiävää porukkaa, ettei niihin pääse mukaan. Ja en mikään niin kovin taitavakaan ole sosiaalisesti. Jotenkin sitä vaan alkaa miettimään mikä mussa on vikana. Olenko niin ruma ja lihava, onko tosiaan ystävyyskin niin pinnallista. Lapsenkin kannalta joskus mietin saako se tarpeeksi virikkeit'ä elämäänsä kun kahdestaan äidin kanssa vaan on. Tyttö kohta 8kk
 
only the lonely
Onpa tuttu tunne. Mulla on yksi äitiystävä, jonka kanssa nähdään ehkä pari-kolme kertaa kuussa. Useamminkin kaipaisi seuraa.
Pari "ystävää" jäi niin, että kun mä en enää jaksanut ottaa yhteyttä, niin heistä ei kuulunut mitään. Mun mielestä yhteydenpidon pitäisi olla molemminpuolista.
 
Voih :( oispa jotain mitä osaisin sanoa lohdutukseks.
Itselläni oli sama tilanne esikoisen kanssa, nyt olen onnekseni hiekkalaatikon reunalla tutustunut muihin äitsyköihin ja varsinkin yhdestä on tullut minulle hyvä ystävä. Onko teilläpäin puistoissa aktiivista?Mistä päin olet?

:hug:
 
piipa
Ne äitikaverit tulee monasti sitten, kun lapsi on isompi ja saa kavereita, joiden luokse menee leikkimään. Älä huoli, vaikka oishan se kiva jos niitä olis jo pikkulapsi vaiheessa. Ei mullakaan ole kuin yksi.
 
Geela
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Täällä samanmoinen tilanne kuin ap:n kertomus. mistäpäin?
Asun mikkelissä itse ja päivät menevät kohta 11kk tyttären kanssa..täällä päin myöskin tosi sisäänpäin lämpiävää nuo äiti-lapsi toiminnat..
 
Oulusta minäkin
Täällä kans yksinäinen nuori äiti. Ystäviä ei enää oikein ole, kaikki asuvat muualla ja jos joskus harvoin nähdään niin ei oikein osata jutella enää mistään. Olen ainut perheellinen, kenelläkään muulla ei ole lapsia. Mulla poika 5 kk.
 
suru
Täällä myös äiti, jolla ei ole äitiystäviä, eikä kyllä muitakaan ystäviä.
Lapsen saatuani suurin osa ystävistäni kaikkosi, koska elämme täysin erilaista elämänvaihetta. Heille tärkeintä on hauskanpito/baareilu, itselläni baareilu/alkoholi on jäänyt lapsen myötä lähes kokonaan (n. 2 kertaa vuodessa tulee maisteltua jotain alkoholipitoista).
En ole täällä puistoissakaan törmännyt kuin minua 20 vuotta vanhempiin äiteihin, joilla on aivan omat kuvionsa ja juttunsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
mitä kivaa vois tehä äidit + vauvat. en ite keksi mitään kuin vaunuilun. alkaa tylsistyttää....
Silloin kun tuo esikko oli pieni niin treffailtiin vuorotellen toistemme luona välillä kokattiin tai leivottiin.Myös lähdettiin yhdella autolla Ikeaan yms..
 

Yhteistyössä