Äkilliset muistihäiriöt ja sekavuus

Lex
Nyt ihan aikaa kuluttaakseni availen keskustelua, jätetään kuitenkin diagnoosit lääkärin tehtäväksi...:)

Kokemuksia kuitenkin haluaisin kuulla, mihin viittaavat äkilliset muistihäiriöt ja sekavuus perusterveellä, keski-ikäisellä ihmisellä?

Äitini on hetki sitten viety sairaalaan ja otettu tarkkailtavaksi, ei ole osannut esim. sanoa sukunimeään tai osoitettaan. Ei ollut kotonaan oikein orientoitunut aikaan eikä paikkaankaan.
Kuitenkin, kun juteltiin hetki sitten puhelimessa, puhe sujui muuten hyvin ja vaikutti ihan omalta itseltään. Ei mitään fyysisiä, esim. tulppaan viittaavia oireita.
 
"jaaha"
Nyt ihan aikaa kuluttaakseni availen keskustelua, jätetään kuitenkin diagnoosit lääkärin tehtäväksi...:)

Kokemuksia kuitenkin haluaisin kuulla, mihin viittaavat äkilliset muistihäiriöt ja sekavuus perusterveellä, keski-ikäisellä ihmisellä?

Äitini on hetki sitten viety sairaalaan ja otettu tarkkailtavaksi, ei ole osannut esim. sanoa sukunimeään tai osoitettaan. Ei ollut kotonaan oikein orientoitunut aikaan eikä paikkaankaan.
Kuitenkin, kun juteltiin hetki sitten puhelimessa, puhe sujui muuten hyvin ja vaikutti ihan omalta itseltään. Ei mitään fyysisiä, esim. tulppaan viittaavia oireita.
No mitä jos nostaisit perseen ylös penkistä, menisit sinne missä äitis on ja kysyisit häntä hoitavalta lääkäriltä?

Ei, kun möllöttää netissä ja kyselee täältä...ihme heebo!
 
Aivoverenkiertohäiriö nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Myös virtsatieinfektio voi laittaa perusterveenkin ihmisen yllättävän sekaisin.

Niin ja verensokerin reilut poikkeamat, plus toki alkoholiin tai lääkkeisiin liittyvät, ja varmasti vielä moni muukin asia joka nyt ei tule ihan päällimmäisenä mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Lex
[QUOTE="jaaha";28895835]No mitä jos nostaisit perseen ylös penkistä, menisit sinne missä äitis on ja kysyisit häntä hoitavalta lääkäriltä?

Ei, kun möllöttää netissä ja kyselee täältä...ihme heebo![/QUOTE]

Ei pysty nostamaan kun persettä kustannuspaikalta vielä, eikä lääkärikään ole vielä mitään lausunut kun ovat vasta labrat ottaneet, Heebo.

Menen kyllä kunhan tästä töistäni pääsen.

Viikonloppuja sullekin! :whistle:
 
nainen 38
Täältä tulee, omaa napaa.

Minulla tuli jotain tuontyyppisiä kohtauksia, toki lievempiä, mutta useita. Lääkäristä riippuen olen saanut samoilla oireilla epilepsia tai migreenidiagnoosin. Aivoja kuvattiin ja kävin jos jonkinalisissa kokeissa, joissa mm. suljettiin aivoatakin tai tukkeuneen suonen tai kasvaimen mahdollisuus pois.

Itse olen tullut siihen tulokseen että kyseessä on aivoverenkierronhäiriö. Miksi olen tullut siihen tulokseen? no siksi että ne tulevat aina tietyssä niskajumiasennossa. Uskon että jossain niska-hartia-alueella tulee joku pinne joko hermoon tai todennäköisemmin verisuoneen. Onneksi osaan nykyään tunnistaa sen tilanteen hyvin nopeasti jo akuvaiheeessa eikä se pääse kehittymään kovin pitkälle. Aikaisemmoin en osannut ja sillon se vei minulta numeromuistin joksikin aikaa, joskus jopa tajun hetkeksi. En osannut sanoa ikääni, en puhelin numeroani, en mitään missä oli numeroita.
 

Yhteistyössä