älkää nyt naurako, mut pissasinkohan mä yöllä housuun... :D ja kysyn samaan syssyyn myös limatulppa-asiaa taas!

siis mähän oon täällä mitäs nytilläkin tentannut näitä lähestyvän synnytyksen merkkejä malttamattomana.

eilisestä iltapäivästä asti supisteli säännöllisesti 5-10min välein menkkakiputuntemuksilla. puolen yön aikaan nukahdin kun alkoivat hiipumaan.

neljältä havahduin kylkeä kääntäessä siihen, että jotakin märkää holahti jalkovälistä. ihan väritöntä ja hajutonta oli. kunnolla sitä tuli että reisillekin valui, mut ei sitten sen enempää. oisinko voinut pissata "housuun" siinä ponnistellessani itteäni toiselle kyljelle? :ashamed:

sen jälkeen on tullut kahmalokaupalla kirkasta/kellertävää ohutta limaa. siis ihan kunnolla! voisko se enteillä taas vähän enemmän lähellä olevaa synnytystä? vaikka lähempänähän se on tietty joka päivä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no voihan se olla lapsivettäkin. Mullakin alko sitä tuleen just sellasia lorauksia,siis samana päivänä ku synnytin.
mut oliko sulla kauankin sitten taukoa aina lorahdusten välissä? kun tulee pelkkää limaa vaan, kait sitä ois mullakin jo lisää lurahdellut jos vettä olis?
 
Mulla kävi samoin kakkosen kohdalla. Oikeastaan heräsin siihen että "kusin housuun"... sit aloin epäillä voiko olla lapsivettä...ja menin anopin luo, joka meillä oli kylässä ja ajattelin kysyä sen mielipidettä ja sitten lorahtikin samalla sekunilla iso lammikko alleni. Oli selvää että se oli lapsivettä. Supistukset alkoivat vasta 8 tuntia tämän jälkeen. Joten sulla on kysessää lapsivettä myös, jos sitä vielä tulee..kai sitä vähän lorahtaa? Tai sitten se on sitä pissaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla kävi samoin kakkosen kohdalla. Oikeastaan heräsin siihen että "kusin housuun"... sit aloin epäillä voiko olla lapsivettä...ja menin anopin luo, joka meillä oli kylässä ja ajattelin kysyä sen mielipidettä ja sitten lorahtikin samalla sekunilla iso lammikko alleni. Oli selvää että se oli lapsivettä. Supistukset alkoivat vasta 8 tuntia tämän jälkeen. Joten sulla on kysessää lapsivettä myös, jos sitä vielä tulee..kai sitä vähän lorahtaa? Tai sitten se on sitä pissaa =)
tuliko sulla sitä ekaks minkä verran? ja kuinka usein lorahteli sitten lisää ennen isompaa tulvaa? kun mulla tulee vaan tolkuttomasti tota limaa. on tää vaikeeta :D
 
moi
mee nyt silti tarkastamaan sairaalaan oliko se lapsivettä ettei sitten tule tulehduksia. Niitä tulee herkästi kun vesi on mennyt!!! Aattele kuinka kurjaa olisi jos et viekkuhoito-osastolla saisi pitää vauvaasi vieressä kun se on antibioottitiputuksessa:( Onnea vauvasta ja synnytys on lähellä mutta käy tarkastamassa ettei vaan ollut vettä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mä heräsin yöllä kanssa siihen et lorahti, sit ei lorahdellu ennenku päästiin sairaalaan. Ja siellä tuli limatulppa :x lattialle kun olin siirtymässä saliin...
kauanko sulla sit oli lorahtelematta siinä välissä? kun mulla on kuitenkin menny jo yli 3 tuntia, sitä löysää limaa vaan tulee. eikö sullakaan sit yhtään holahdellut siinä välissä? :)
 
synnärille mars
Mulla tuli lapsivettä tihkumalla. Kalvot puhkesi ylhäältä eikä vedet tulleet lorisemalla kuin vasta synnärillä, missä ne puhkaistiin kunnolla. Mutta jos sulla tuli lapsivettä niin suurimmassa osassa synnäreitä se tarkoittaa synnytyksen käynnistämistä syntyneen infektioriskin takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla kävi samoin kakkosen kohdalla. Oikeastaan heräsin siihen että "kusin housuun"... sit aloin epäillä voiko olla lapsivettä...ja menin anopin luo, joka meillä oli kylässä ja ajattelin kysyä sen mielipidettä ja sitten lorahtikin samalla sekunilla iso lammikko alleni. Oli selvää että se oli lapsivettä. Supistukset alkoivat vasta 8 tuntia tämän jälkeen. Joten sulla on kysessää lapsivettä myös, jos sitä vielä tulee..kai sitä vähän lorahtaa? Tai sitten se on sitä pissaa =)
tuliko sulla sitä ekaks minkä verran? ja kuinka usein lorahteli sitten lisää ennen isompaa tulvaa? kun mulla tulee vaan tolkuttomasti tota limaa. on tää vaikeeta :D
Mä en oikein tiedä..heräsin nimittäin siihen että ihan kuin nukkuisin lammikossa, ja ikään kuin jalkoja pitkin oli vielä nestettä. Sitten tuntui kerran pieni lorahdus, mutta ajattelin ettei mun rakko vaan kestä, että karkailee :D Sitten nousinkin ja menin sinne olkkariin puhumaan anopille kun tapahtui se isompi lorahdus. Ja sen jälkeen tuli aina vähän kerrassaan pienempiä lorahduksia. Jossain vaiheessa soitin sairaalaan ja sanoivat ettei kiirettä ole kun asuin niin lähellä, ellei supistukset ala. Sanoivat että syö ja pakkaile hiljakseen.. Limaa multakin muistaakseni tuli vähän runsaammin, tosin limaista vuotoa oli jo useampi päivä takana.
 
kkk
Mulla oli tullut sikiökalvoihin pienenpieni reikä ylävatsalle ja sieltä tihkutteli aikaajoin liraus housuihin. Odottelin vuorokauden, että vedet menis kunnolla, mutta eihän ne menny. Supistukset alkoi ensin ja kalvot puhkastiin synnytyksen ollessa jo käynnissä.
 
mulla tuli kuopuksesta lirahdus vettä aamuyöllä klo 2. kävin aamulla näytillä, meinasivat että kuvittelin koko jutun ja passittivat kotiin, sovittiin käynnistys sitten seuraavaksi aamuksi. kävellessä kotiin alkoi supistaa epäsäännöllisesti, iltapäivällä tuli sitten seuraavan kerran lapsivettä vähän ja poika syntyi justiinsa ennen puoltayötä.
 
Niin ja lisään että on mulla kolmosen kohdalla kokemusta myös lapsiveden tihkumisesta. sitä tuli niin vähän kerrassaan runsaan valkovuodon joukossa, että meni pitkään ennen kuin tajusin ja olin varma siitä että se oli lapsivettä. Mä olin silloin 7 kuulla, joten ajattelin silloinkin ensin että mulla on taas vaan jotain virtsan karkailua. Sitä tuli niin vähän.. Kävin sitten illalla myöhään sairaalassa tarkistuttamassa ja lapsivettä se oli. Sinne jäin sitten pakko lepoon. Ei se lapsivesi siis aina samalla tavalla sieltä tule :) Voi alkaa ihan hissukseen.. Tuon jälkeen lirittelin sitä lapsivettä vielä melkein 1½-viikkoa, kunnes synnytys käynnistettiin kun bakteereja pääsi lapsiveteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no voihan se olla lapsivettäkin. Mullakin alko sitä tuleen just sellasia lorauksia,siis samana päivänä ku synnytin.
mut oliko sulla kauankin sitten taukoa aina lorahdusten välissä? kun tulee pelkkää limaa vaan, kait sitä ois mullakin jo lisää lurahdellut jos vettä olis?
en nyt tarkkaan muista,mut se alko niinku aamulla ja supistukset alko sit illalla ja tyttö synty kahen aikoihin yöllä. Kyl siin saatto tuntiaki olla välissä,mut iltaa kohti niinku paheni. Mulla tuli kans sit sellasta limaa ja välillä verta sen mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no voihan se olla lapsivettäkin. Mullakin alko sitä tuleen just sellasia lorauksia,siis samana päivänä ku synnytin.
mut oliko sulla kauankin sitten taukoa aina lorahdusten välissä? kun tulee pelkkää limaa vaan, kait sitä ois mullakin jo lisää lurahdellut jos vettä olis?
en nyt tarkkaan muista,mut se alko niinku aamulla ja supistukset alko sit illalla ja tyttö synty kahen aikoihin yöllä. Kyl siin saatto tuntiaki olla välissä,mut iltaa kohti niinku paheni. Mulla tuli kans sit sellasta limaa ja välillä verta sen mukana.
voi kun tää munkin perjantai jatkuis nyt samalla kaavalla :D
 
HelloShitty
kateellisena luen aina noita et lapsivesi menny tosta noin vaan. mulla ei oo kertaakaan tullu ite vaan aina on joudutuu pukaisee kalvot. |O ihan ku ois jääny jotain jännää kokematta. :snotty:

tsemppiä ap!!!! hyvältä kuulostaa! *peukutuksia että vauva on kohta sylissä* =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kannattaa mennä näytille, koska kun lapsivesi alkaa tihkumaan, lorisemaan tai hulvahtaa kunnolla niin tulehdusriski on aika iso.
soitin jo synnärille, ei kuulosta lapsivedeltä. että voin seurailla kotona, luultavasti oli tuota samaa limaa jota nyt tulee.
 

Yhteistyössä