Älyttömän hyvä idea tuo leivän antaminen 7-kuiselle!!

triplamama
heh, meillä keskimmäinen sai puoli vuotiaana isolta siskoltaan sipsiä, ku kölli sitterissä. en saanu millän suuta auki, poika oli niin onessan. semmosta sattuu näillä leveyksillä. lisään vielä, että tänään meidän 5kk söi mummolassa vispipuuroa, jossa oli sokeria. uuuu, saa hyökätä tän asian kimppuun, jos jaksaa, mää lähen nyt pakasteleen tota kalakeittoa vauvalle annospusseihin. voimia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä:
APUA, meillä on jopa alle yksivuotias saanut muutaman SIPSI palan!!! taidan soittaa jo ambulanssin....
Meillä kans ja ranskalaisenkin... ja jäätelöä ja suklaata:) Mutta huomatkaahan te jotka nyt tästä uutisesta shokkiinnuitte niin ihan vaan maistaa...eivät syömällä syö.

Saa kivittää...itse omat lapseni hoidan.
 
moke
Juu niin mä ajattelinki odottaa ainaki lähemmäs sitä vuotta ennen ku annan pisaraakaan suolaa. Enkä mä ketään tuomitse vaik joku antaa aikasemminki. Jokaisen oma asia...
 
moke
Napasaara: mä kans!

Enkä aio antaa sokeriakaan pitkiin pitkiin aikoihin!Meidän tyt pärjää vallan mainiosti ilman jätskiä, on hyvin tyytyväinen hedelmiin. Ekan lapsen kans helppoa, vaikeempaa varmasti jos on isompia lapsia.Monet vanhemmat antavat pienelle herkkuja esim. jäätelö ihan omaksi huvikseen, kiva nähdä miten vauva reagoi yms.yms. vaikka vauva ois tyytyväinen ilmanki. Nehän "kerjää" kaikkea mitä vanhemmat syö,mut ei meillä ainakaan oo ollu mitään vaikeuksia olla antamatta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Ite tykkään noudattaa suosituksia, uskon ettei niitä ole huvinvuoksi annettu. Joitain se näyttää ihan hirveästi ärsyttävän jos ei halua antaa 7kk ikäiselle leipää tai alle vuoden ikäiselle herkkuja.
Eipä mun napaa ainakaan kaivele se miten kukin haluaa lapsensa hoitaa tai kasvattaa. Itse oon antanu jo aikaisemmin vaikka ja mitä, mutta mulle ainakin on yksi ja sama noudattaako joku ohjeita vai ei. kun kyse on kummiski tämmösestä asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja moke:
Leivässä on suolaa...vai ootko itse tehny leivän...vai saako jotain suolatonta?
No haloo. Ihminen tarvitsee tietyn määrän suolaa elimistöönsä. Tuskimpa Provokaan mitään 20% suolasta leipää mukulalleen tarjoilee.
Tuo oiskin jo aika ovelan makuista leipää(leipää joka sisältää 20% suolaa) :LOL: :LOL: :D
 
tyy
Apua, mitä mä teen kun neuvolasta nimenomaan annettiin ohjeeksi antaa leipää ja näkkäriä. Olenko mä nyt pilannut kaksi lasta heti alkuunsa.
Niin ja sai meidän 11kk pinaattiakin, isoveli syötti sille pinattilettua.
 
vieras79
Luin eteen päin ketjua ja nyt on tapahtunut kamalia....mun 7kk tyttö on saannu piikkusen kermavaahtoo ja lakuu.....huiiiiiii!!!!!!!!
Nyt pitää mennä vatsahuuhteluun että ne saatais vaikka viel pois kun annoin noita viikkositten.....

Voi pyhäsylvi mitä hysteerikkoja
 
päivi
Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Alkuperäinen kirjoittaja matala:
Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
Mitä leipää sä annat?Osaako hyvin jyystää jo?Mä en uskalla antaa tuolle meidän kohta 7kk ku pelkään että tukehtuu :ashamed:
joo, aivan varmasti tukehtuu.. kannattaa muusata kaikki syötävä kunnes täyttää 18v!
Jep,mun tuttu antoi nyt vasta ekaa kertaa näkkäriä lapselleen, joka on jo 4v. Aiemmin ei uskaltanu ettei tukehdu...
7kuukautinen ja 4vuotias on kuitenkin ihan eri asia!

 
moke
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Luin eteen päin ketjua ja nyt on tapahtunut kamalia....mun 7kk tyttö on saannu piikkusen kermavaahtoo ja lakuu.....huiiiiiii!!!!!!!!
Nyt pitää mennä vatsahuuhteluun että ne saatais vaikka viel pois kun annoin noita viikkositten.....

Voi pyhäsylvi mitä hysteerikkoja
Ei sun vatsahuuhteluun tarvii mennä, mut lapsi on todennäköisimmin saanut reikäbakteerin sylkeensä.Mä en ainakaan tahallaan halua pilata vauvan hampaita, kun se pärjää loistavasti ilmanki herkkuja.Säki oot tietty omaksi iloksi niitä antanu."Kato ku se on nyt söpö ku sillä on lakua suussa.."

HAHHAH
 
Alkuperäinen kirjoittaja päivi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Alkuperäinen kirjoittaja matala:
Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
Mitä leipää sä annat?Osaako hyvin jyystää jo?Mä en uskalla antaa tuolle meidän kohta 7kk ku pelkään että tukehtuu :ashamed:
joo, aivan varmasti tukehtuu.. kannattaa muusata kaikki syötävä kunnes täyttää 18v!
Jep,mun tuttu antoi nyt vasta ekaa kertaa näkkäriä lapselleen, joka on jo 4v. Aiemmin ei uskaltanu ettei tukehdu...
7kuukautinen ja 4vuotias on kuitenkin ihan eri asia!

Juu niin on. Mut samasta asiasta kyse,tukehtumisen pelosta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja moke:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Luin eteen päin ketjua ja nyt on tapahtunut kamalia....mun 7kk tyttö on saannu piikkusen kermavaahtoo ja lakuu.....huiiiiiii!!!!!!!!
Nyt pitää mennä vatsahuuhteluun että ne saatais vaikka viel pois kun annoin noita viikkositten.....

Voi pyhäsylvi mitä hysteerikkoja
Ei sun vatsahuuhteluun tarvii mennä, mut lapsi on todennäköisimmin saanut reikäbakteerin sylkeensä.Mä en ainakaan tahallaan halua pilata vauvan hampaita, kun se pärjää loistavasti ilmanki herkkuja.Säki oot tietty omaksi iloksi niitä antanu."Kato ku se on nyt söpö ku sillä on lakua suussa.."

HAHHAH
Joo tekarit vaan nyt on hampaat pilalla. Meidän nykynen 4 vuotias joka myös saanu maistella jo alle 1-vuotiaana kaikkee kun se on äidin mielestä NIIN IHANAA. Ku tehtiin hoitolassa se sylkitesti niin ihan oli puhdas ja kehuivat vielä hampaita. Mitenkähän tääkin on mahdollista?????
 
moke
Lisää vielä, että ei vauva osaa todellakaan kaivata mitään sokeria, ja pitempään pystyy ilman sitä olemaan, sen parempi se on hampaille.On kyllä omituista, jos tuota ei tiedä.
 
Kyllä sitä minäkin tykkään noudattaa suosituksia, tosin sen maalaisjärkeni mukaan =)
Eikä meillä pojalle sokeria tuputeta, ruokansakin saa lähes tuoreena kun ei suostu kaupan mössöjä syömään enkä siis lisää pojan ruokaan suolaa, sokeria tai muutakaan (paitti kiisseliä olen makeuttanut pienellä määrällä hedelmäsokeria). Tykkään että lapsi oppii ensin OIKEITA makuja ennen kun makuaistia aletaan polttamaan älyttömillä suola/mauste määrillä tai verisuonia tukkimaan voinokareilla.
Ja silti meidän pojan ruokavalioon kuuluu myös nuo syntiset leipäpalat (vastapainona toki syö myös riisikakkua, sattuu olemaan oikeen luomua kun ei ollut muuta vaihtoehtoa mausteettomana/suolattomana). Tykkään nimittäin myös että pikkuhiljaa opetellaan mitä muu perhe syö, sujuu sitten jouhevasti siirtyminen "isojen ihmisten" sapuskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moke:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Luin eteen päin ketjua ja nyt on tapahtunut kamalia....mun 7kk tyttö on saannu piikkusen kermavaahtoo ja lakuu.....huiiiiiii!!!!!!!!
Nyt pitää mennä vatsahuuhteluun että ne saatais vaikka viel pois kun annoin noita viikkositten.....

Voi pyhäsylvi mitä hysteerikkoja
Ei sun vatsahuuhteluun tarvii mennä, mut lapsi on todennäköisimmin saanut reikäbakteerin sylkeensä.Mä en ainakaan tahallaan halua pilata vauvan hampaita, kun se pärjää loistavasti ilmanki herkkuja.Säki oot tietty omaksi iloksi niitä antanu."Kato ku se on nyt söpö ku sillä on lakua suussa.."

HAHHAH
kariesbakteeria ei saa ruuasta...

 
lähettäjä
ja meillä lapsen mummi antoi teelusikallisen muusia 6kk lapselle, ihan oli voita ja maitoa, sekä suolaa... ja hengissä on vielä.
ai niin ja toinen meidän lapsi on vedelleyt fetakuutioita nyt vuoden ikäisenä. on herkkua. kai sitä nyt kannattaa antaa maistaa kaikkea mitä lapsi vaan haluaa maistaa- se ei ole vielä mitään syömistä.
 
moke
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kyllä sitä minäkin tykkään noudattaa suosituksia, tosin sen maalaisjärkeni mukaan =)
Eikä meillä pojalle sokeria tuputeta, ruokansakin saa lähes tuoreena kun ei suostu kaupan mössöjä syömään enkä siis lisää pojan ruokaan suolaa, sokeria tai muutakaan (paitti kiisseliä olen makeuttanut pienellä määrällä hedelmäsokeria). Tykkään että lapsi oppii ensin OIKEITA makuja ennen kun makuaistia aletaan polttamaan älyttömillä suola/mauste määrillä tai verisuonia tukkimaan voinokareilla.
Ja silti meidän pojan ruokavalioon kuuluu myös nuo syntiset leipäpalat (vastapainona toki syö myös riisikakkua, sattuu olemaan oikeen luomua kun ei ollut muuta vaihtoehtoa mausteettomana/suolattomana). Tykkään nimittäin myös että pikkuhiljaa opetellaan mitä muu perhe syö, sujuu sitten jouhevasti siirtyminen "isojen ihmisten" sapuskaan.
Juuri näin.Syntiset leipäpalat =) heheh.Ehkä mäki niitä annan joskus 10kk iässä...mutta en tod. mitään lakua=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja moke:
Ei sun vatsahuuhteluun tarvii mennä, mut lapsi on todennäköisimmin saanut reikäbakteerin sylkeensä.Mä en ainakaan tahallaan halua pilata vauvan hampaita, kun se pärjää loistavasti ilmanki herkkuja.Säki oot tietty omaksi iloksi niitä antanu."Kato ku se on nyt söpö ku sillä on lakua suussa.."

HAHHAH
Tiesithän että ihmisellä ei luonnostaan ole "reikäbakteeria" suussaan eikä se todellakaan tule sinne herkkujen välityksellä. Jos ihmisellä ei siis ole tuota "reikäbakteeria" ei hampaat reikiinny vaikka söisit viikon pelkkää sokeria etkä pesisi hampaita kertaakaan.
Sensijaan SINÄ voit antaa lapsellesi "reikäbakteerin" tarjoamalla hänelle esim. samalla lusikalla ruokaa, jos itselläsi kyseinen bakteeri suussasi on.
 
moke
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja moke:
Ei sun vatsahuuhteluun tarvii mennä, mut lapsi on todennäköisimmin saanut reikäbakteerin sylkeensä.Mä en ainakaan tahallaan halua pilata vauvan hampaita, kun se pärjää loistavasti ilmanki herkkuja.Säki oot tietty omaksi iloksi niitä antanu."Kato ku se on nyt söpö ku sillä on lakua suussa.."

HAHHAH
Tiesithän että ihmisellä ei luonnostaan ole "reikäbakteeria" suussaan eikä se todellakaan tule sinne herkkujen välityksellä. Jos ihmisellä ei siis ole tuota "reikäbakteeria" ei hampaat reikiinny vaikka söisit viikon pelkkää sokeria etkä pesisi hampaita kertaakaan.
Sensijaan SINÄ voit antaa lapsellesi "reikäbakteerin" tarjoamalla hänelle esim. samalla lusikalla ruokaa, jos itselläsi kyseinen bakteeri suussasi on.
Kyllä ne hampaat reikiintyy tolla menolla vaik reikäbakteeria ois 0.ja tiesin, et se voi tarttua muilta ihmisiltä syljestä..
 
Järkeä
Voi pyhä jysäys mitä porukkaa!!! Ihan tosiaanko te ajattelette, että äidit tappaa/myrkyttää lapsensa pienellä leipäpalalla, jossa on suolaa!? Hel...tti ei kai nyt kukaan kokonaista leipää tai suolaista ruokaa kakaroilleen anna! Lapsia on iät ja ajat kasvatettu milloin mitäkin syöttämällä ja hengissä ovat aikuisiksi asti selvinneet. Mutta jos ei ole maalaisjärkeä niin ei ole maalaisjärkeä. Mun lapset syö/ovat syöneet leipää alle 1 vuotiaana ja jos vielä lapsia lisää siunaantuu, nekin saa leipää alle 1 vuotiaana. Ihan vihaksi pistää kaikenmaailman p....n nu..iat, joilla on teoria päässä mutta käytännön elämästä ovat aivan ulapalla. Kuitenkin jokainen tyylillään!!!
 

Yhteistyössä