Ärsyttää ainaiset utelut.....

siitä,että:Jaa,onko teidän lapsilukunne jo täynnä.......?Kai te nyt vielä sen kolmannen teette?Tyttö sitten vielä kahden pojan lisäksi..."Yms yms yms...Olen 33-vuotias 4-ja 6 vuotiaiden poikien äiti.Olen työpaikkani nuorimmasta päästä,suurimmalla osalla jo aikuiset lapset. Olen tehnyt selväksi että mulle riittää nämä kaksi vilkasta poikaa,en pode enää mitään vauvakuumetta,eikä miehenikään.Ollaan onnellisia että ollaan selvitty niistä vauvavuosista.Olen tehnyt useasti kantani selväksi tästä asiasta niin työkavereilleni kuin muillekin.En usko että kukaan työkavereistani tätä asiaa kiusallaan kysyy,mutta itseäni potuttaa aina vastailla näihin samoihin kysymyksiin........Iäkkäämmät työkaverini ovat vain yksinkertaisesti unohtaneet sen vauva-arjen.Ei se aina mitään herkkua ole vaikka onhan vauvan saaminen itsellään hieno juttu. :kieh:
 
Joo samaa mieltä.. Ja kun ihmisille ei riitä mikään. Jos seurustellaan niin aletaan kysellä kihlojen perään, kun on kihloissa, kysellään naimisiin menoa, sitte kysellää vauvauutisia ja kun yksi tulee niin kysellää milloin toinen lapsi, kun on toinen niin milloin kolmas jne...

Mulla lapsiluku täynnä, tyttö ja poika 3,5 v ja 1,5 v ja ikääkin on jo 37,5v. Mulle esitettyihin vauvauteluihin vastaan nykyisin aika suoraan että mulla on leikkausaika jo varattu että piuhat menee poikki.
Aika hyvin tehoaa! Utelut loppuu siihen paikkaan. :)

ja ihan oikeasti on varattu. Jos joku kyselee sen jälkee vielä jotain niin sanon suoraa että piuhat on poikki että se siitä. ei ainakaa jatku jankutus..
 
Sama täällä. Mua vain ottaa pattiin se, kun ei sitä toista lasta ole tuloillaan vaikka itse toivotaan yli kaiken että tärppäisi. Ekaa yritettiin 10kk ja tokaa on nyt tahkottu tulemaan 7kk ajan. Ihan kuin ei olisi itsellä tarpeeksi miettimistä niin on vielä nämä kyselijät... Eikä ne tajua jos nätisti sanoo että ei lapsia tehdä, niitä saadaan. Sitten jos sanoo suoraan että toiveissa on vaan eipä ole tulossa niin ollaan ihan nolona että anteeksi kun kysyin.

Ja kun nyt aloin vuodattaa niin on pakko jatkaa, että sekin potuttaa kun on tässä tuota painoa kertynyt ja kieltämättä vatsa kivasti pömpöttää niin on jo kaksi urveloa tullut onnittelemaan että ihanaa kun on taas niin somasti rouva raskaana. Toinen tuli ihan halaamaan ja toinen tyytyi vain taputtelemaan vatsaa. Ja mä en voi sietää että puolituntemattomat tulevat mua koskemaan yleensäkään!!!! MUR!!! Ennen esikoista oli helppoa tukkia mummojen ja tätien suut toteamalla viattomin ilmein että se on vain oluen aiheuttamaa turvotusta, mutta äitinä en enää kehtaa sanoa niin...

Ja ne jatkuvat kyselyt, joko olet töissä, koska aiot mennä jne. En aio! Olen luotu kotiäidiksi ja se on minun työtäni nyt, vain se lapsilauma puuttuu... AAARRRGHHHHH!!! \|O
 
Meillä on kolme tyttöä lyhyellä ikäerolla kaikki ja olen tehnyt selväksi, että lapsilukumme on täynnä. Inhottaa ainaiset pottuilut, et pitäähän se poika olla yms. Ikäänkuin tytöt ei kelpaisi. Itse olemme todella iloisia terveistä lapsistamme, mut tuntuu et poika se vasta jotain ois.
 
Jaana-72
Minua ei ärsytä yhtään. Saanpahan sitten vastata mitä milloinkin mieli tekee. Tiedän, että me miehen kanssa kahdestaan tehdään päätökset tästäkin asiasta ja ihan muiden mielipiteistä piittaamatta. Saatan vastata uteluihin esim " jaa-a, tällä hetkellä ei ole ainakaan tiedossa vauvaa". Joskus ärsyttää ainaiset samat puheaiheet liittyen yleensä lapsiin; tyyliin kakan koostumus 4kk vauvalla. Voitaisiin keskustella välillä muistakin asioista. Lapset 1v ja 3v.
 
Muakin ärsyttää \|O Mitä ihmettä muille ihmisille kuuluu, mitä meidän perhe aikoo?! Mspitziä ymmärrän tosi hyvin :hug: Meilläkään ei ole kaikki lapset tulleet tuosta noin vain heti, kun on toivottu. Ihmiset kuvittelee, että jos on saanut yhden lapsen, niin lisääkin tulee automaattisesti. Ja sitten tuo töihin lähtö \|O Ties kuinka monta kertaa olen joutunut selittelemään, milloin menen töihin. En ole edes viitsinyt ajatella koko asiaa vaan olen keskittynyt nauttimaan kotona olemisesta. Onko kaikkien pakko suunnitella tulevaisuutta niin hirveän tarkasti? Itse olen vähän tällainen taivaanrannanmaalari: suunnittelen nyt tätä ja teenkin sitten tuota ;)
 
Kahden tytön äitinä oon kans törmännyt niihin "poikauteluihin", että millos työ sen pojan teette ja jokos on poika tulossa. Ja joka kerta oon vielä jaksanut hymyillä nätisti ja todeta vaan että tulee kun on tullakseen. Meillä esikoista yritettiin 1½ vuotta, joten tiedän todella että lapsia ei niin vaan tehdäkkään, vaan ne todellakin saadaan.

Ja mikä vika tytöissä muka on? Meillä on ainaskin 2 aivan ihanaa pientä prinsessaa ja heidän kanssaan olen nauttinut olosta suunnattomasti. Mutta tuntuu todella (niinkuin joku jo aiemmin mainitsikin), että vasta poika on jotain. Onko kyseessä sitten se "suvun jatkaminen"!?! Aivan samalla tavallahan mies voi nykyaikana ottaa vaimonsa sukunimen ja suku jatkua sillä tavalla...

Ja siinä vaiheessa kun odotin... Varsinkin loppuraskaudesta ainakin kerran päivässä joku soitti ja kysyi että jokos se vauva millon syntyy. Niin no, kyllä varmaan ilmotellaan, kun on tullut. Meilläkin kun molemmat ovat menneet reilusti yliaikaisiksi, ne viimeiset viikot on olleet ihan kamalia. Koko ajan saa olla vastailemassa tyhmiin uteluihin. :/
 
Hmmm. Onkohan meissä joku vika, kun kukaan ei ole udellut. Ennemminkin oltiin jo ensimmäisen lapsen jälkeen viemässä varusteet pois (kun yritimme toista) sukulaisten taholta ja toisen lapsen jälkeen, joka on samaa sukupuolta kuin ensimmäinen, on anoppi sanonut, että kaksi lasta on tarpeeksi. :LOL:

Ja omamme olemme hoitaneet, että siitä ei kyse. Eivät ole hoidossa edes kerran vuodessa muualla, että näin meillä. Varmaan olemme sitten liian köyhiä? :LOL:
 
samase
joo kun kaksi poikaa niin voihan sitä kysellä vielä pikku prisessan perään ihmiset niin suunnattoman itsekkäitä eipä paljon kiinnosta mutta iselle meinaa vauvakuume iskeä vaikka kukaan ei juuri kyselekkään, alan olla liian vanha...
 
Miulla kun neljä lasta tiuhaan tahtiin,niin oon tottunu uteluihin siihen tyyliin että:millos lopetat?taasko oot paksuna?ei kai teille enempää?kun oot VAAN kotona?

No kävipä niin,että kolmen pojan jälkeen tulla tupsahti tyttö (enkä kiellä,etteikö ois upeaakin upeampi tunne poikaletkan jälkeen,sillä onhan se kummiskin rikkaus saada molempaa sukupuolta ja varsinkin jos toista on jo monta).Siihen loppui kommentit,pitävät varmaan itsestään selvänä,että nyt kun on tyttökin,niin EI KAI NIILLE ENÄÄ VARMASTI ENEMPÄÄ.

No sitten tulikin ero.Ei kysele kukaan.Kenties selän takana säälittelevät,ainakin tuntuu siltä.

Milloinhan uskaltautuvat taas aloittamaan,että:eek:tatkos uuden miehen?jokos oot tavannu ketään?vieläkö yhteisiä aiotte?..........Tai sitten:et kai enää toista miestä?eikös noita lapsia jo ole?

Mielenkiintoista tää elämä.Mutta jos ei itellä elämässä sisältöä,niin onhan se hyvä,että voi toisten elämää tönkiä ja tiedustella?On jotain mistä puhua!Itteeni ei moiset utelut oo haitannu.Miulla on miun elämä ja naapurilla omansa :) :) :)
 

Yhteistyössä