Ärsyttää, kun tuo 5v on sellainen kiukkupussi ja mököttäjä, ettei pystytä edes antamaan 7v:lle uutta puhelinta!

  • Viestiketjun aloittaja krisusn
  • Ensimmäinen viesti
krisusn
7v:n vanha puhelin hajosi ja uusin edullisin oli sattumalta tarjouksessa Samsungin kosketusnäytöllinen puhelin, jossa on kamera. Tiedän, että jos annamme sen 7v:lle, mököttää ja kiukuttelee hänen 5v pikkuveljensä suunnilleen loppuelämänsä ajan. Ärsyttää, kun tuo pienempi on sellainen möksähtäjä ja kurttunaama, että oksat pois. Eikä hänelle mene puhuminen perille. Ei siis voi selittää, että hänkin saa sitten kun menee kouluun tms.... Vaan kaikki pitäisi hänenkin saada heti, kun isovelikin saa - viis 2,5v ikäerosta...
 
no anna lapsen mököttää.. sinä kai teillä määräät eikä 5vuotias. jätät mököttämisen huomiotta etkä oo heti lellimässä ja paapomassa niin huomaa ettei se toimi. nyt annat periks sille mökötykselle ja 7 vuotias kärsii siitä
 
samaa olin tulossa sanomaan, aikuinenhan sen sanoo.

Kiukuttelee mun 3.5v kun isoveli saa mennä urheilukouluun, päiväkerhoon jne, mutta ymmärtää kyllä että hän pääsee kerhoon jo ensi syksynä vaikka aina mököttääkin.

Sinä olet aikuinen, et lapsi.
 
"mä"
Jos 5v. ei anna ostaa isolle veljelle puhelinta niin te ette osta. Yksinkertaista. Jos 5v. ei anna sun käydä paskalla niin sä et käy. Erittäin yksinkertaista. Jos 5v. haluaa maata ajotiellä, te pysäytätte liikenteen ja annatte sen maata siinä. Jos 5v. sanoo, että se tahtoo uudet vanhemmat, te etsitte sille ne samantien (ettei vain ehdi muuttaa mieltään).
 
  • Tykkää
Reactions: Huuhkajatar
"vieras"
Meidan 5v on vastaava, mutta ihan tarkoituksella ei aina kaikkea voi saada, ja jos esim vain pikkuveli saa vaikka uuden paidan, ei se tarkoita etta han kanssa saisi koska huutaa ja kiukkuaa. Selitetaan etta aina ei voi saada kaikkea mita haluaa vaikkei se perille usein menekaan, joku toinen kerta toisin pain. Pyritaan olemaan tasapuolisia, mutta samalla opettamaan etta se ei tarkoita etta se tapahtuisi aina samalla kertaa. Saako teilla isompi odottaa ajokorttiakin 2v kunnes pikkuveli voi myos sen saada ettei vain suutu?
 
"vieras"
Mököttäminen kasvattaa lasta joten osta puhelin isommalle. Miksi rangaista isompaa pienemmän oikuista?
Peesi tähän.
Asian vierestä: olen tosin sitä mieltä, että 7-vuotiaskin pärjää mainiosti ilman kameraa saati muuta hienouksia puhelimessa. Taitaa vaan tosissaan olla niin, että harvassa ne puhelimet, missä kameraa ei nykyään olisi. Mutta että kosketusnäyttö? Eikö kuitenkin saisi halvemmalla peruskännykän?
 
"Mä vain"
Viiden lapsen äitinä voin kertoa, että jos olisin kuunnellut muita lapsia, aina kun joku lapsista on saanut jotain uutta, niin meille ei olisi kenellekään ostettu yhtään mitään.... Kuka teillä oikeasti määrää, annatko viisivuotiaan terrorisoida koko perhettä. Mä tekisin niinkuin Aamuäreekin ehdotti, kokeilisin, kuinka kauan mököttää.... Lasten on hyvä oppia, että kukin vuorollaan ja kaikkea ei voi saada mitä haluaa....
 
[QUOTE="vieras";24111308]Peesi tähän.
Asian vierestä: olen tosin sitä mieltä, että 7-vuotiaskin pärjää mainiosti ilman kameraa saati muuta hienouksia puhelimessa. Taitaa vaan tosissaan olla niin, että harvassa ne puhelimet, missä kameraa ei nykyään olisi. Mutta että kosketusnäyttö? Eikö kuitenkin saisi halvemmalla peruskännykän?[/QUOTE]

Ja, toi kosketusnäyttö voi kuitenkin mennä aika herkästi rikki : /. Tai ei kai hyvän puhelimen tietystikään kuulu normaalissa käytössä kovin helposti mennä rikki, mutta muistaako 7 vuotias aina varoa, kun siinä on kuitenkin se koko etuosa sitten lasia?

Ja joo nykyään oikeestaan kaikissa taitaa olla edes jonkunlainen kamera (ym.).
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";24111308]Peesi tähän.
Asian vierestä: olen tosin sitä mieltä, että 7-vuotiaskin pärjää mainiosti ilman kameraa saati muuta hienouksia puhelimessa. Taitaa vaan tosissaan olla niin, että harvassa ne puhelimet, missä kameraa ei nykyään olisi. Mutta että kosketusnäyttö? Eikö kuitenkin saisi halvemmalla peruskännykän?[/QUOTE]

kamera puhelimessa on yhtä yleinen kuin herätyskello eikä siinä ole mitään hienoa. vuonna 2002 oli.
 

Yhteistyössä